AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #1 Skrevet 11. mars 2019 Hva ville dere prioritert som viktig når det gjelder å kjøpe bolig som alenemor? Det er jo så mange hensyn å ta. Kort vei til jobb, barnevennlig område så barnet kan gå ut på egenhånd etterhvert, ha venner i nabolaget. En kjellerstue/loftstue er greit når barnet blir eldre, eller i det minste adskilt kjøkken. To bad, er det viktig å ha eget bad når man har tenåringsjente? Anonymkode: eec89...c4d
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #2 Skrevet 11. mars 2019 Alenemødre er da ingen homogen gruppe med samme ønsker og behov i forhold til bolig. Anonymkode: fe186...465 7
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #3 Skrevet 11. mars 2019 At det ikke er veldig slitsomt å komme seg til og fra daglige aktiviteter som jobb og skole. At barnet har en plass som er sitt. At man blir glad av stedet man bor. Der er kriteriene mine. Alt annet blir luksus og handler om preferanser. Anonymkode: 815a4...e5c
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #4 Skrevet 11. mars 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alenemødre er da ingen homogen gruppe med samme ønsker og behov i forhold til bolig. Anonymkode: fe186...465 Nei, men man har samme begrensninger i forhold til at man bare er èn person som må fikse tidsklemma alene. Anonymkode: eec89...c4d
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #6 Skrevet 11. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, men man har samme begrensninger i forhold til at man bare er èn person som må fikse tidsklemma alene. Anonymkode: eec89...c4d Hvordan fikse tidsklemma var ikke en faktor for meg i forhold til valg av bolig hverken da jeg var alenemor eller da vi var to i hvert fall. Anonymkode: fe186...465
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #7 Skrevet 11. mars 2019 For min del er det viktig med en bolig som krever minst mulig vedlikehold både inn- og utvendig, og som er sentral. Dette fordi jeg ønsker å bruke mest mulig tid på de viktige tingene, og minst mulig på oppussing, måking, plenklipping og bilkjøring. Det er også viktig at ungene har venner i nærheten, fordi det ikke bare er å kjøre avgårde med en av dem hvis de skal på besøk (har tre barn). Og så må det være minst tre soverom. Jeg og minste kan dele, men de to eldste trenger egne rom. Ellers tenker jeg at de fleste behov kan løses ved hjelp av gode innredningsløsninger. F. eks kan man lage sminkebord på jenterommet for å frigjøre kapasitet på badet o.l. Anonymkode: 42279...630 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå