Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å søke politi utdanning, men hva er lønna? For en vanlig politibetjent( Patrulje)

Anonymkode: b6cb9...271

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var lite.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De kan tjene mye på tillegg. En venn av meg har 400.000 i grunnlønn, men tjente 170.000 på tillegg + overtid i 2018.

Anonymkode: bd600...052

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke mye for å ofre liv og helse...

Anonymkode: 0bb4b...7a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kan tjene mye på tillegg. En venn av meg har 400.000 i grunnlønn, men tjente 170.000 på tillegg + overtid i 2018.

Jepp !  Realiteten med alle tillegg ligger nok på rundt 6-700 k. Har du mye kveld/natt/helg, kan det fort bli mer.

Anonymkode: dd9c0...58a

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jepp !  Realiteten med alle tillegg ligger nok på rundt 6-700 k. Har du mye kveld/natt/helg, kan det fort bli mer.

Anonymkode: dd9c0...58a

Det hørtes litt for mye ut. Må vel gjelde politi med lang ansiennitet + spesialstilling.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men om du blir skadet/syk og må få sykepenger får du kun grunnlønna som er på mellom 350 000-400 000. Er skammelig lite for en bachelorutdanning hvor yrket består av å risikere ens eget lov for å redde andre. Men man går ikke inn i politiet for å bli rik, men for å hjelpe mennesker i krise :)

Anonymkode: 6db40...fd9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men når man sammenligner lønn med andre yrker, må man sammenligne grunnlønn. Ikke lønn inkludert tillegg for ubekvem arbeidstid.

Anonymkode: d4b4b...f5a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Google is your friend. 

Anonymkode: aceb8...23e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men om du blir skadet/syk og må få sykepenger får du kun grunnlønna som er på mellom 350 000-400 000. Er skammelig lite for en bachelorutdanning hvor yrket består av å risikere ens eget lov for å redde andre. Men man går ikke inn i politiet for å bli rik, men for å hjelpe mennesker i krise :)

Det har du helt rett i :)

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De har lav grunnlønn, men gode bonusordninger. 1500 kr for hver sak de henlegger.

Anonymkode: ac2ce...3e7

• Liker 1
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange stillinger i staten med ok lønn om man jobber mye.

Men man får kun pensjon etter grunnlønn. Så om valget er 450 i grunnlønn men 650 med alle tillegg er det 450 pensjon regnes ut ifra.

I et lengre perspektiv vil en kontorjobb med 550 gi en langt bedre pensjon.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har lav grunnlønn, men gode bonusordninger. 1500 kr for hver sak de henlegger.

Da blir det ikke mye bonus, det er ikke de som henlegger saker.

• Liker 4
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller søker spenning...

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Commander skrev:

Eller søker spenning...

Nei, det er ikke for spenningen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men når man sammenligner lønn med andre yrker, må man sammenligne grunnlønn. Ikke lønn inkludert tillegg for ubekvem arbeidstid.

Anonymkode: d4b4b...f5a

Eeeeh, veldig mange yrker har ugunstig arbeidstid uten tillegg i lønnen. Jeg må ofte opp i otta og fly til en annen by, sove der og ny lang dag før jeg er seeent hjemme igjen. 

Lønnen er høyere enn jeg ville fått i en stilling uten reising. Men ubekvemstillegg får jeg ikke. Jobben refunderer direkte utgifter til mat på reise, det er alt (ikke diettpenger, men faktisk dokumenterte utgifter).

Anonymkode: 52f0b...78a

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det hørtes litt for mye ut. Må vel gjelde politi med lang ansiennitet + spesialstilling.

Min bror har jobbet i politiet i ca. 3 år, han kommer opp i litt over 600 000,- etter alle tillegg. Men politibetjener har skammelig lav grunnlønn. Grunnlønnen er vel ikke på stort mer enn 380.000,-, og så er det et risikotillegg på ca. 40.000,-? (Tar forbehold mot at jeg kan ta feil her). Har også en venninne som jobber som etterforsker i politiet (hun er også utdannet politibetjent), og hun får da ikke stortmer enn 420.000,- i året siden hun ikke får overtidsbetalt (strenge budsjetter) og ikke jobber kveld/natt/helg. 

Jo eldre betjenter blir, jo mindre jobber blir de ofte jobbende natt. Så lønnen går vel heller nedover enn oppover, rett og slett fordi en ikke orker alt nattarbeidet etter såpass mange år.

Anonymkode: 94622...645

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Næmmen seeee, det har lurt seg inn en standup komiker her. Så søt.

Anonymkode: e7922...3c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sykepleier og når jeg har vært sykemeldt så har jeg fått normal lønn, med tilleggene. Men pensjonen regnes ut i fra grunnlønn. 

Anonymkode: c9341...00d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...