AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #1 Skrevet 11. mars 2019 Skummelt for barnet altså. For det meste 😛 Vi skal flytte før sommeren, i sommer eller rett etter. Så i løpet av denne tiden så skal vi både slutte i bhg, unne oss en eller annen form for lang ferie der vi slipper å stresse og tenke flytteflytteflytte hele tiden. Men så skal vi jo også pakke, finne ny leil å leie + flytte dit. Er ny by og alt. S begynner ny barnehage. Jeg blir sliten bare av å tenke på det. I hvilken rekkefølge ville du gjort disse tingene, og kanskje hvordan? Er redd for at det skal bli unødig hardt for barnet mitt som er 5 å måtte forholde seg til så mange forskjellige ting. Men vet ikke. Noen mener jeg burde skippe hele ferien, ev ta ferie til vinteren. Men jeg føler sommeren blir kastet fullstendig vekk om jeg ikke skal få noe avbrekk. Det er stressende nok som det er å flytte, så jeg ønsker å minimere stresset. Men hva om jeg i praksis lager mere stress for ungen ved å skulle gjøre så masse? Hva ville du gjort? Tips? Råd? Meninger? Advarsler? Hjelp... Anonymkode: 6e4d7...c25
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #2 Skrevet 11. mars 2019 Hvor gammelt er barnet? Anonymkode: aa4b9...f13
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #3 Skrevet 11. mars 2019 Hvis barnet er veldig lite så ville jeg nok flyttet først og tilbringe sommerferien hjemme/i nærområdet slik at barnet blir trygt på sitt nye hjem før barnehagestart. Sommeren er ikke bortkastet om du tilbringer den hjemme, det er jo den fineste tiden å være i Norge på Reise kan du gjøre senere. Anonymkode: aa4b9...f13 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #4 Skrevet 11. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvor gammelt er barnet? Anonymkode: aa4b9...f13 5 Anonymkode: 6e4d7...c25
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #5 Skrevet 11. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor gammelt er barnet? Anonymkode: aa4b9...f13 Det står 5 år midt i innlegget. Jeg ville aldri reist på ferie uten å ha en bolig å vende hjem til. Det er jo faktisk ganske viktig å ha et hjem å ha eiendeler, klær og møbler i mens man er på ferie, og som man kan låse seg inn i når man kommer tilbake fra ferie. Anonymkode: 36eb1...f69
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #6 Skrevet 11. mars 2019 Hun skriver jo 5 år... Anonymkode: e6d25...549
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #7 Skrevet 11. mars 2019 Just now, AnonymBruker said: Hvis barnet er veldig lite så ville jeg nok flyttet først og tilbringe sommerferien hjemme/i nærområdet slik at barnet blir trygt på sitt nye hjem før barnehagestart. Sommeren er ikke bortkastet om du tilbringer den hjemme, det er jo den fineste tiden å være i Norge på Reise kan du gjøre senere. Anonymkode: aa4b9...f13 Føler den er bortkastet fordi jeg da sikkert bare vil bli stående til knes i esker og pakke ned og så pakke opp og så ordne og ordne og ordne. Trenger en mental og fysisk pause. Anonymkode: 6e4d7...c25
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #8 Skrevet 11. mars 2019 Planlegg, organiser og forbered så mye av flyttingen så fort som mulig. Innvolvert barnet etappevis. forbered på flytting, snakk om det. Når du har funnet ny bolig (forhåpentlig i god tid) vis bilder, planlegg med barnet. Dra på ferie der fokuset er avkobling og samvær. innvolver barnet i pakking, men prøv å skån barnet for stresset. Ha litt tid sammen til å bli kjent i nytt område/ bolig, besøk gjerne bhg før oppstart. Anonymkode: 97aa9...c98
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #9 Skrevet 11. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Føler den er bortkastet fordi jeg da sikkert bare vil bli stående til knes i esker og pakke ned og så pakke opp og så ordne og ordne og ordne. Trenger en mental og fysisk pause. Anonymkode: 6e4d7...c25 Den oppakkingen og ordningen må du jo gjøre på et eller annet tidspunkt likevel, så hvorfor ikke bare få det unnagjort? Hvis barnet er så stort som 5 så forstår h*n jo det meste, så du kan jo bruke god tid på å forberede h*n på at dere skal flytte. Da tenker jeg det er greit med en ferietur innimellom Anonymkode: aa4b9...f13
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #10 Skrevet 11. mars 2019 Jeg syns dere skal kose dere. Å flytte er hektisk uansett, og de øyeblikkene man får med barna mens de er små får man ikke tilbake igjen. Når barnet begynner på skolen får dere ikke vært like fleksible. Det blir en overgang for barnet uansett, det er du som er den stabile i barnets liv, så dra på ferie og kos dere👍🏻 Anonymkode: d52e1...6b0
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #11 Skrevet 11. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Planlegg, organiser og forbered så mye av flyttingen så fort som mulig. Innvolvert barnet etappevis. forbered på flytting, snakk om det. Når du har funnet ny bolig (forhåpentlig i god tid) vis bilder, planlegg med barnet. Dra på ferie der fokuset er avkobling og samvær. innvolver barnet i pakking, men prøv å skån barnet for stresset. Ha litt tid sammen til å bli kjent i nytt område/ bolig, besøk gjerne bhg før oppstart. Anonymkode: 97aa9...c98 Lurt. Anonymkode: 6e4d7...c25
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #12 Skrevet 11. mars 2019 Just now, AnonymBruker said: Jeg syns dere skal kose dere. Å flytte er hektisk uansett, og de øyeblikkene man får med barna mens de er små får man ikke tilbake igjen. Når barnet begynner på skolen får dere ikke vært like fleksible. Det blir en overgang for barnet uansett, det er du som er den stabile i barnets liv, så dra på ferie og kos dere👍🏻 Anonymkode: d52e1...6b0 Er det jeg også tenker. At de er små en gang, og jeg vil være avslappet og nyte øyeblikkene mens jeg kan. Anonymkode: 6e4d7...c25
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #13 Skrevet 11. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Lurt. Anonymkode: 6e4d7...c25 Desto mer du organiserer og forbereder dess mindre stress blir det 😉 også en fylden mulighet til å kvitte seg med skapfyll. samt sesong ting kan man begynne pakke i god tid og dermed redusere stresset! lykke til Anonymkode: 97aa9...c98
Splittbinders Skrevet 11. mars 2019 #14 Skrevet 11. mars 2019 Tja, kommer jo litt an på barnet også. Jeg ville nok personlig tilbragt noe av ferien hjemme, men likevel gjort "ferie-ting" - dratt og badet i finvær, dratt på åpen bondegård, dratt på kafe, dratt på museum etc.. Men jeg ville også tatt noe av ferien et annet sted, for å bare slappe av og nyte ferie og fri uten at utpakking hang over meg. Ellers leste jeg et generelt tips da vi flyttet sist; ikke kjøp alle møbler nye til barnet når dere flytter, dersom det ikke er helt nødvendig. I et fremmed hus vil de da fortsatt ha sengen sin som de kjenner, og bokhylla med bøkene er den samme etc. Er jo ofte fristende å pusse opp og skaffe masse nytt når man flytter, men altså ikke alltid det lureste. Men altså, verden er helt sikkert også full av familier som har pusset opp og skaffet alt nytt, og barna har tatt det helt fint. Men det var nå et tips jeg leste, og det er jo logisk.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #15 Skrevet 11. mars 2019 Vi gjorde omtrent det samme da vårt barn var 4. Vi flyttet, brukte noen dager på det nye stedet til å pakke ut, kjøpe inn det vi manglet og komme i orden, og deretter hadde vi ferie. Reiste ingen steder, men brukte ferien til å slappe av, dra på stranda og utforske den nye byen. Veldig greit å ha alt ordnet først, og kunne slappe ordentlig av etterpå. Vi flyttet 1. juli og han begynte i ny barnehage 1. august. Synes det fungerte veldig greit, men vi var heldige med at det var mange barn på hans alder i nabolaget, og de var mye ute, så han ble fort kjent med dem. Ellers kunne en måned uten noen å leke med kanskje blitt litt lenge. Anonymkode: f3a18...ce9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå