AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #1 Skrevet 11. mars 2019 Ifølge min søster skal bursdagsgaver til hennes barn, og generelt ha en prislapp på flere tusen kroner. Hun går på nav, har ikke jobb. Hva hun bruker sine penger på er ikke min sak. Men hva hun lærer sine barn, deres forventninger osv. Hennes barn skal kun gå i dyre merkeklær, og skal ha iPhone, iPad, MacBook osv. Hun har ikke råd til dette, men tar opp lån og bruker kredittkort. Hun lærer jo ikke barna sine hva som er viktig. Det er ikke materielle ting. Det har jeg prøvd å fortelle henne, men hun er status hore fra Tøyen. Anonymkode: 8cd74...256
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #2 Skrevet 11. mars 2019 Nå er det vel ikke status å være fra Tøyen? Latterlig å ta opp lån for å kjøpe luksusvarer til sine barn. Anonymkode: 6a2ef...6b7
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #3 Skrevet 11. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå er det vel ikke status å være fra Tøyen? Latterlig å ta opp lån for å kjøpe luksusvarer til sine barn. Anonymkode: 6a2ef...6b7 Nei, men hun bor på Oslo øst og hennes holdninger tilsier at hun skulle vært fra Vinderen. Anonymkode: 8cd74...256
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 11. mars 2019 #4 Skrevet 11. mars 2019 Hvordan har hun råd til dette, når hun går på NAV? Luksusfellen neste....
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #5 Skrevet 11. mars 2019 2 minutter siden, Catalina Culès skrev: Hvordan har hun råd til dette, når hun går på NAV? Luksusfellen neste.... Ja.. Nå med det nye gjeldsregisteret må det stoppe snart. Aner ikke hvor mye hun eventuelt har i gjeld. Vet hun har billån på si i hvert fall. Anonymkode: 8cd74...256
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #6 Skrevet 11. mars 2019 Hun vil vel gi barnet det som hun aldri kan få og som føles ekstremt sårt og urettferdig Anonymkode: c44d5...5f6 1
EvaLena Skrevet 11. mars 2019 #7 Skrevet 11. mars 2019 La henne holde på, en dag stopper det opp av seg selv. Ikke gi barna hennes pengegaver til bursdag og jul for da kan den moren fort bruke de pengene selv.
malifika Skrevet 11. mars 2019 #8 Skrevet 11. mars 2019 Hun prøver nok å rette opp inntrykket av seg selv gjennom barnet. At hun går på NAV og har dårlig råd er nok noe hun utad ikke har så lyst til å vise frem. Derfor prøver hun å glatte over ved å gi barnet dyre ting slik at andre foreldre ikke tenker at hun er fattig. Men, med det sagt så kan jeg godt forstå at foreldre som har ressurser til det kjøper dyre ting til ungene sine. Ikke det at gavene mååå koste flesk men, ofte så ønsker unger seg ting som er dyre. Og som foreldre så vil man jo glede barnet sitt på bursdagen, så har man råd til det så blir det iPad eller merkeklær da. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå