Mammahanne Skrevet 11. mars 2019 #1 Skrevet 11. mars 2019 Hei! Jeg hadde SA i begynnelsen av Feb. Var i uke 8, men fikk beskjed om at det hadde vært dødt i noen uker. Så var jo ikke langt. Jeg tok en graviditets test ca. 3 uker etterpå der jeg fikk svak strek. Gikk til legen å tok blodprøve, men fikk beskjed om at det var ingen økning altså HCG var på under 5. Tok nå en ny test i går der det stod Gravid 1-2. Tror dere det kan være reste fra SA eller at jeg faktisk er gravid? tenker det må jo være noe stigning nå siden det var under 5 når jeg tok prøve for 2 uker siden.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #2 Skrevet 11. mars 2019 Hcg under 5 skal ikke slå ut på graviditetstest. Så jeg tror du er gravid Anonymkode: 0629d...201
Mammahanne Skrevet 11. mars 2019 Forfatter #3 Skrevet 11. mars 2019 Takk for svar. Tenker å det er rart om ikke siden de digitale skal man ha ca. 30 i HCG
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #4 Skrevet 11. mars 2019 Du kan ikke sammenligne urintest med blodprøve, det er ikke samme måleenhet. Blodprøve er nok litt mer sensitiv enn utintest, så blodprøven ville vist over 5 hvis du hadde rester. Anonymkode: 0629d...201 1
Mammahanne Skrevet 11. mars 2019 Forfatter #5 Skrevet 11. mars 2019 Ja, så har jeg testet i mellom da jeg tok blodprøven frem til da jeg fikk positiv. Fikk da flere tester som viste negativt. så synes jo det er rart om det skulle være rester. Men jeg sitter nok bare å overtenke litt. Vanskelig å slå seg til ro med noe når man nettopp har vært i gjennom en SA.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #6 Skrevet 11. mars 2019 Skjønner det, trist og leit å gå gjennom spontanabort. Hvis du er bekymret så kan du ta kontakt med fastlegen og spørre om de kan ta ny blodprøve. Vanligvis er det nok med urinprøve, men pga den historien du har så kanskje de vil følge opp med blodprøve. Uansett holder jeg en knapp på ny graviditet. Anonymkode: 0629d...201 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå