AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #1 Skrevet 11. mars 2019 Hei! Jeg har gått i et vikariat som går ut om noen uker. Det er utlyst et nytt vikariat som jeg har vært i jobbintervju på og vi er 4 kandidater til stillingen. I tillegg til vikariatet jeg har gått i nå, fikk jeg en fast-stilling for noen måneder siden. Så jeg er nå fast ansatt. To av de andre søkerne er ikke ansatt i bedriften og den siste er ekstravikar. Jeg har samme utdannelse som den som går ut i permisjon (selv om vi kun kalles fagarbeidere alle som ikke er høyskoleutdannet) Jeg er også den som kjenner arbeidsoppgavene til vedkommende best. De andre kandidatene har aldri jobbet med akkurat disse oppgavene. Har jeg noen form for fortrinnsrett på denne stillingen? Anonymkode: 1c9ec...32f
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #2 Skrevet 11. mars 2019 Ts her igjen. Må legge til at jeg bare har fått gode tilbakemeldinger fra kolleger og nestleder etter jeg startet i vikariatet. Jeg er selvstendig, kommer alltid presis og har ikke gjort noen tabber e.l. Det er bare det at jeg har en følelse av at leder ikke ønsker å gi meg stillingen. Så hvis jeg ikke får den, så føler jeg at det er personlig fra lederens side. Anonymkode: 1c9ec...32f
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #3 Skrevet 11. mars 2019 Det kan være at leder ønsker å beholde deg der du er, fordi han mener du gjør en god jobb der. Vis motivasjon for stillingen og gjør et godt intervju. Du har jo mange gode kort på hånden. Vis til at du ønsker å utvikle deg og hva denne stillingen vil bety. Det kan jo også gi et hint om at du kanskje søker deg andre steder om du ikke er aktuell for denne stillingen. Anonymkode: d23f4...c18
Ullvott Skrevet 11. mars 2019 #4 Skrevet 11. mars 2019 Den faste stillingen: er den deltid eller fulltid? Hvis du jobber ufrivillig deltid kan du ha fortrinnsrett (Arbeidsmiljøloven §14-3). De andre tingene du nevner går mer på hvem som er best kvalifisert enn på formell fortrinnsrett.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #5 Skrevet 11. mars 2019 Skal du har fortrinnsrett må du være ansatt i en tilsvarende stilling og være kompetent ihht kravene for stillingen. I tillegg bør du kreve fortrinnsrett i søknaden. Meget mulig dette går din vei, lykke til. Anonymkode: a88ee...19b
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #6 Skrevet 11. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det kan være at leder ønsker å beholde deg der du er, fordi han mener du gjør en god jobb der. Vis motivasjon for stillingen og gjør et godt intervju. Du har jo mange gode kort på hånden. Vis til at du ønsker å utvikle deg og hva denne stillingen vil bety. Det kan jo også gi et hint om at du kanskje søker deg andre steder om du ikke er aktuell for denne stillingen. Anonymkode: d23f4...c18 Vikariatet mitt som går ut nå, har akkurat de samme oppgavene som det vikariatet jeg har søkt på nå. Intervjuet er gjennomført og det gikk bra. Alle som var tilstede under intervjuet kjenner meg godt og hvordan jeg arbeider. Ts Anonymkode: 1c9ec...32f
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #7 Skrevet 11. mars 2019 58 minutter siden, Ullvott skrev: Den faste stillingen: er den deltid eller fulltid? Hvis du jobber ufrivillig deltid kan du ha fortrinnsrett (Arbeidsmiljøloven §14-3). De andre tingene du nevner går mer på hvem som er best kvalifisert enn på formell fortrinnsrett. Den faste stillingen er deltid. Vikariatet jeg går i nå er neste fulltid og det jeg søker på er tilsvarende. Den faste stillingen er liten i forhold. Alle kandidatene har fagbrev innen tjenesten vi jobber i. Men kun jeg har akkurat samme fagbrev som vedkommende som skal ut i permisjon ts Anonymkode: 1c9ec...32f
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #8 Skrevet 11. mars 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal du har fortrinnsrett må du være ansatt i en tilsvarende stilling og være kompetent ihht kravene for stillingen. I tillegg bør du kreve fortrinnsrett i søknaden. Meget mulig dette går din vei, lykke til. Anonymkode: a88ee...19b Jeg er ansatt i samme stilling (fagarbeider) men stillingen er mye mindre. Jeg har samme utdannelse som den som går ut i permisjon og har enda mer erfaring. De andre kandidatene har annen utdanning og er yngre og har lite erfaring med akkurat denne tjenesten vi jobber i. En av dem er ekstravikar, en har hatt sommerjobb her og den siste har ikke jobbet hos oss før. ts Anonymkode: 1c9ec...32f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå