Gå til innhold

Får jeg leilighet i dag??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja da sitter jeg her. Snart på slutten av nesten to uker med venting. Har lagt inn forkjøpsrett med nesten 20 års ansiennitet på ei leilighet. Jeg har vært uten hjem siden starten av desember. Leiligheten jeg hadde var mye større, men på grunn av sykdom og økonomi må jeg ned i størrelse. Skal bare bo der i ca to år. Da er økonomisk situasjon sannsynligvis bedre og jeg kan få noe større igjen. 

Det var en omstilling å skulle gå ned i størrelse, men nå tenker jeg at jeg vil få det veldig fint der. 

Kl 14 går forkjøpsfristen ut og siden leiligheten alt er solgt kan jeg vente meg svar i dag, senest i morgen. Overtakelse er om allerede to uker! Da blir det maling og litt småtterier også kan jeg flytte inn. Så om ca tre uker har jeg mitt eget igjen. 

Har jo god ansiennitet så sjansen er stor for at jeg får leiligheten, men man vet jo aldri helt sikkert. 

Leiligheten er midt i byen og det er stor felles takterrasse med utsikt over hele byen og sol fra morgen til kveld. Det går vel ikke an å få en mer sentralliggende leilighet enn det bygget der. 

Det er så spennende! Noen andre som går og venter på å få kjøpt seg nytt bo? :)

Anonymkode: 213f8...83b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fikk du leiligheten? Vi sparer opp egenkapital, det tar evigheter. Gleder meg til det er min tur

Anonymkode: 2d1e6...f73

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du leiligheten? Vi sparer opp egenkapital, det tar evigheter. Gleder meg til det er min tur

Vet ikke enda! De tullet det litt til. Jeg ringte boligbyggelaget som mente at megler ikke hadde meldt inn at den var solgt. Megler derimot mente at han har gjort det og at det er de som har feil. Så får ikke svar før i morgen. Litt ekstra venting da. 

Ble fryktelig irritert først for nå har jeg ventet lenge. Har vært inni denne bobla hvor jeg forsøker å få meg et nytt hjem i over fire måneder nå. Men jeg får holde ut å vente en dag til. :)

huff ja egenkapital tar tid å spare. Jeg har en ganske solid egenkapital da jeg kjøpte i 2010 rett før de nye reglene om egenkapital kom. Så vi hadde null egenkapital, men kausjonister. Dessverre har jeg fryktelig lav inntekt så jeg får ikke lån i banken, men har nok på konto til å kjøpe ei 45 kvadrat leilighet uten lån. Lavt innskudd og 7500 i fellesutgift per måned. Så får jeg heller kjøpe noe med mer plass og flere soverom (har barn) når økonomi er bedre. 

veldig glad for egenkapitalen da, for jeg har null økonomiske krefter til å spare. 

er dere langt unna målet? 

AnonymBruker
Skrevet

Så kjedelig! Håper det ordner seg i morgen da, så kan du endelig begynne å forberede flytting. Vi er vel ett år unna målet, men akkurat nå er det så mange fine boliger til salgs at det føles veldig lenge til

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så kjedelig! Håper det ordner seg i morgen da, så kan du endelig begynne å forberede flytting. Vi er vel ett år unna målet, men akkurat nå er det så mange fine boliger til salgs at det føles veldig lenge til

Det skjønner jeg godt, men det kommer heldigvis fine boliger hele tiden, så det vil nok være like mange bra muligheter om et år. Jeg må selv vente 1-2 år på å kunne kjøpe et hjem som er egnet til å ha to barn i, så skjønner den med ventingen. Man skulle jo helst ha hatt muligheten til å kjøpe det man trenger med en gang. 

AnonymBruker
Skrevet

Det gikk ikke min vei. Jeg hadde 19 års ansiennitet, og en fyr med bare noen måneder lenger enn meg fikk den. Nå er jeg helt ødelagt for jeg har ikke et hjem og det er ikke en eneste type på markedet av den sorten jeg faktisk har råd til. :(

Trodde virkelig det skulle gå denne gangen. Men har hatt en uggen magefølelse hele tiden. 

Skrevet

Så kjedelig. Krysser fingrene for at det dukker opp noe enda finere! 💕

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Sheltay Retrac skrev:

Så kjedelig. Krysser fingrene for at det dukker opp noe enda finere! 💕

Takk. Jeg får håpe det dukker opp noe snart, men jeg sliter med å holde ut. Jeg har vært i behandling på institusjon lenge og trenger desperat å komme meg ut. Siden jeg ikke har noen plass å bo så blir jeg værende her helt alene. Er den eneste i behandling her. De som var her har dratt og de får ikke inn noen nye. Det er så ensomt og så håpløst at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. :sukk:

AnonymBruker
Skrevet

Så kjedelig! Masse lykke til med letinga fremover, det er nok din tur snart

AnonymBruker
Skrevet

Håper virkelig du finner noe veldig snart. Det høres trasig ut å bo som du gjør nå, krysser fingrene for at det straks er din tur! :klem:

Anonymkode: 82e71...727

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så kjedelig! Masse lykke til med letinga fremover, det er nok din tur snart

Takk. :)

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper virkelig du finner noe veldig snart. Det høres trasig ut å bo som du gjør nå, krysser fingrene for at det straks er din tur! :klem:

Anonymkode: 82e71...727

Takk. :) Ja, jeg håper virkelig det. Nå er i alle fall den personen som var over meg i ansiennitet på den type leilighet jeg kan kjøpe ute av konkurransen. Så får jeg bare håpe det ikke kommer noen nye i løpet av tiden dette vil ta. For nå er jeg "øverst". :ler:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...