AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #1 Skrevet 11. mars 2019 Lurer på hvordan det skal bli fremover.. jeg er bare ferdig med prøveperiode to, og jeg føler allerede at jeg mister alt rundt meg.. har ikke lyst til å gå på jobb eller å være med gravide venninner. Gråter av de negative testene. Og jeg har til og med et barn fra før. Jeg vet at jeg ikke har prøvd lenge, og at jeg ikke bør klage. Men man kan vel ikke noe for st følelsene dukker opp? Jeg er aktiv i hverdagen ellers, så jeg sitter ikke hjemme og «graver meg ned». Anonymkode: 9d465...927
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #2 Skrevet 11. mars 2019 Skjønner hvordan du har det! Nå er det jo sånn at dette tar tid. JA ALLE SIER DET, og vi alle får høre det.. Men følelsene tar veldig overhånd når det kommer til prøvingen. Særlig fordi man er nødt til å vente så og så lenge før man kan prøve igjen.. :( hvor lang tid tok det deg med førstemann? Anonymkode: 112fe...75a 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #3 Skrevet 11. mars 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurer på hvordan det skal bli fremover.. jeg er bare ferdig med prøveperiode to, og jeg føler allerede at jeg mister alt rundt meg.. har ikke lyst til å gå på jobb eller å være med gravide venninner. Gråter av de negative testene. Og jeg har til og med et barn fra før. Jeg vet at jeg ikke har prøvd lenge, og at jeg ikke bør klage. Men man kan vel ikke noe for st følelsene dukker opp? Jeg er aktiv i hverdagen ellers, så jeg sitter ikke hjemme og «graver meg ned». Anonymkode: 9d465...927 Om du allerede nå blir deprimert og nedgravd når du til og med har ett barn fra før! Da blir det en tung prosess. Er så mange som sliter med å få barn nr 1. Tenk heller på det positive. Du har nå ihvertfall et vakkert barn Er nok flere som skulle ønske de var i din situasjon. Hva er grunnen til at du føler det slik? Er det fordi du ikke ble gravid i første PP eller er det noe annet? Ble nr 1 unnfanget i første PP? Du ble nå ihvertfall gravid med nr 1 så du er i aller høyeste grad en god kandidat for å bli gravid igjen. Det tar tid. 60% treffer innen 6mnd. Vent å se snart sitter den. Anonymkode: d55d2...fbb
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #4 Skrevet 11. mars 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Lurer på hvordan det skal bli fremover.. jeg er bare ferdig med prøveperiode to, og jeg føler allerede at jeg mister alt rundt meg.. har ikke lyst til å gå på jobb eller å være med gravide venninner. Gråter av de negative testene. Og jeg har til og med et barn fra før. Jeg vet at jeg ikke har prøvd lenge, og at jeg ikke bør klage. Men man kan vel ikke noe for st følelsene dukker opp? Jeg er aktiv i hverdagen ellers, så jeg sitter ikke hjemme og «graver meg ned». Anonymkode: 9d465...927 Oj, det høres jo ikke helt kjekt ut så tidlig i prosessen. Dere har jo knapt begynt, to prøveperioder er ingenting. Håper det snur, ellers blir det en tung reise om den ikke sitter nå innen en pp eller to. Anonymkode: ed2f6...ea7
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #5 Skrevet 11. mars 2019 Du har jo egentlig rasjonelle tanker om dette, du sier selv at du «bare» har prøvd i to måneder og du vet det er veldig kort tid, så problemet ditt er jo at du klarer ikke å koble følelsene dine til de rasjonelle tankene. Men at det er såpass ille at du vegrer deg for både jobb og sosiale settinger er noe du bør ta på alvor, man vet ikke hvor lang tid det kan ta og i mellomtiden skal du jo fungere som mor, kjæreste, kollega og venn. Jeg har selv holdt på i 6 år for å få nr 1, ett av de med ivf, og for meg er jo dette helt bagatellmessig medisinsk sett, men man kan veldig fort bli veldig oppslukt av prosessen og man lever litt fra målestrek til målestrek hver syklus. Men å synke så dypt når du knapt har begynt, når du allerede har et barn fra før, det synes jeg du skal ta alvorlig for dette høres mer ut som depresjon en noe annet. Du må finne noen å snakke med og få sortert følelsene dine ordentlig. Anonymkode: f0645...9da 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #6 Skrevet 11. mars 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner hvordan du har det! Nå er det jo sånn at dette tar tid. JA ALLE SIER DET, og vi alle får høre det.. Men følelsene tar veldig overhånd når det kommer til prøvingen. Særlig fordi man er nødt til å vente så og så lenge før man kan prøve igjen.. hvor lang tid tok det deg med førstemann? Anonymkode: 112fe...75a Førstemann var til på første pp Så regnet nok med det samme denne gangen. Men slik er det jo ikke 🙈 Anonymkode: 9d465...927
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #7 Skrevet 11. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har jo egentlig rasjonelle tanker om dette, du sier selv at du «bare» har prøvd i to måneder og du vet det er veldig kort tid, så problemet ditt er jo at du klarer ikke å koble følelsene dine til de rasjonelle tankene. Men at det er såpass ille at du vegrer deg for både jobb og sosiale settinger er noe du bør ta på alvor, man vet ikke hvor lang tid det kan ta og i mellomtiden skal du jo fungere som mor, kjæreste, kollega og venn. Jeg har selv holdt på i 6 år for å få nr 1, ett av de med ivf, og for meg er jo dette helt bagatellmessig medisinsk sett, men man kan veldig fort bli veldig oppslukt av prosessen og man lever litt fra målestrek til målestrek hver syklus. Men å synke så dypt når du knapt har begynt, når du allerede har et barn fra før, det synes jeg du skal ta alvorlig for dette høres mer ut som depresjon en noe annet. Du må finne noen å snakke med og få sortert følelsene dine ordentlig. Anonymkode: f0645...9da Denne traff skikkelig.. faktisk slik at jeg måtte felle noen tårer. For det er nok helt sant som du sier, at jeg ikke klarer å skille tanker og følelser. Og det er i grunnen hele kjernen ved mitt vesen. Anonymkode: 9d465...927
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #8 Skrevet 11. mars 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Denne traff skikkelig.. faktisk slik at jeg måtte felle noen tårer. For det er nok helt sant som du sier, at jeg ikke klarer å skille tanker og følelser. Og det er i grunnen hele kjernen ved mitt vesen. Anonymkode: 9d465...927 Det er jo noe du bør vurdere å ta tak i. All den smerten du påfører deg selv nå kommer jo egentlig bare fra egne tanker, ikke en reell situasjon. Var ikke meningen å få deg til å gråte men noen ganger vokser man mye akkurat på smerte. Anonymkode: f0645...9da 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #9 Skrevet 16. mars 2019 Føler meg deg😔 PP 11 her med ønske om barn nr 2. Det er normalt at det tar litt tid å bli gravid, ca 20 % sjanse hver prøveperiode om det klaffer med eggløsningen har jeg lest. Tenker at du bare må prøve å innstille deg på at det kommer til å ta tid så får du heller bli positivt overrasket om det tar kortere tid☺️ Lettere sagt enn gjort kanskje, men for min del har jeg prøvd å fokusere på andre ting når mensen nærmere seg. Tester heller ikke lenger før mens, den kommer jo uansett om man ikke er gravid. Opplevde at de negative testene bare gjorde skuffelsen enda større, og når mensen ikke var kommet ble det et håp om at det kanskje var for tidlig å teste. Slag i fjeset hver gang. Forrige gang jeg var gravid visste jeg at jeg var det før jeg tok testen, kjente det på hele kroppen så antar at det blir samme hvis jeg er så heldig å bli gravid en gang til. Håper det klaffer for oss begge snart🙏🏻 Klem til deg❤️ Anonymkode: c17bc...351 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #10 Skrevet 16. mars 2019 Dette er en unormal reaksjon vil jeg si. Du oppfører deg som om du har prøvd i 5 år og står i en tøff prøverørsprosess. Om det ikke hjelper å gi seg selv et spark i bakenden så kan privat psykolog kanskje være en ide for å få tips til å håndtere disse «overdrevne» følelsene. Jeg ble også skuffet i PP 2 - og nå er det gått 3 år uten resultat. Selvsagt er det jævlig mye tøffere nå, men for meg handlet skuffelsene i starten egentlig om redselen for å måtte gå gjennom det jeg gjør nå. Etterhvert lærte jeg jo at følelsene ikke påvirket prosessen uansett, så det er like greit å ta en ting av gangen. Anonymkode: cdfed...bc6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå