Gå til innhold

Stoffskifte blodprøver

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor lang tid tar det før man får svar på å sjekke om man har lavt eller høyt stoffskifte?

Anonymkode: 4ef2d...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer litt an på arbeidsmengden på laboratoriet, men noe mer enn en uke tar det garantert ikke. Vanligvis får man svar etter et par dager. Har du appen pasientsky, kommer svaret der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid tar det før man får svar på å sjekke om man har lavt eller høyt stoffskifte?

Prøvene sendes fra legen til eksternt laboratorium. Hvordan legen sender blodet er avgjørende for svartid også hvordan legen mottar svaret. Har legen hentetjeneste og får elektronisk svar tar dette 1 -  2 virkedager, maks 1 uke. 

Anonymkode: 35e4e...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Mrs.Under skrev:

Det kommer litt an på arbeidsmengden på laboratoriet, men noe mer enn en uke tar det garantert ikke. Vanligvis får man svar etter et par dager. Har du appen pasientsky, kommer svaret der.

Svaret kommer ikke nødvendigvis i pasientsky. Er svaret unormalt skal legen kontakte pasienten om svaret og ikke sende svaret elektronisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svaret kommer ikke nødvendigvis i pasientsky. Er svaret unormalt skal legen kontakte pasienten om svaret og ikke sende svaret elektronisk.

Ts her...takk for svar. Vil legen kontakte meg hvis jeg må begynne på medisin eller venter jeg til neste time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her...takk for svar. Vil legen kontakte meg hvis jeg må begynne på medisin eller venter jeg til neste time?

Det er vanlig at legen kontakter deg hvis du har behov for å begynne på medisin.

Anonymkode: 8e240...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...