Gå til innhold

Noen optikere som kan svare?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jenta mi har tatt en syns test i en optiker kjede i en annen by enn der vi bor, fikk med oss et skriv om hvilken styrke hun trengte i briller. Problemet er at jeg finner ikke igjen det skrivet men vi har samme optiker kjede her i byen som hun var hos tidligere. Kan jeg da bare gå til den samme optiker kjeden her i byen så finner dem det igjen på pc? Om jeg da bare sier navnet? Eller må jeg betale for en helt ny syns test?

Anonymkode: b167e...2e0

Skrevet

Bare ring dem og be dem fakse resultatet til den optikeren du skal bruke?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

5 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Bare ring dem og be dem fakse resultatet til den optikeren du skal bruke?

Hehe. Du tror faktisk de eller mottakeren har en faks? 

Du mente sikkert å sende PDF-fila på epost eller. No.

Er det samme kjede. Har de nok tilgang på samme database. 

Anonymkode: ad556...4a6

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jenta mi har tatt en syns test i en optiker kjede i en annen by enn der vi bor, fikk med oss et skriv om hvilken styrke hun trengte i briller. Problemet er at jeg finner ikke igjen det skrivet men vi har samme optiker kjede her i byen som hun var hos tidligere. Kan jeg da bare gå til den samme optiker kjeden her i byen så finner dem det igjen på pc? Om jeg da bare sier navnet? Eller må jeg betale for en helt ny syns test?

Anonymkode: b167e...2e0

Brilleutikken får utlevert styrken optikeren har kommet frem til uansett hvor du har gært og hvor du kjøper briller..

Har aldri hatt noen problemer med dette. Regner med at optikere er underlagt journalforskriften mht utveksling av helseopplysninger her brillestyrke. Da kan de ikke nekte å utlere infoen. 

Anonymkode: d361a...73e

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme kjede trenger faktisk ikke ha tilgang på hverandres persondata. 

Fax brukes ikke til utveksling av personsensitive opplysninger. De ringer og får oppgitt tallene på telefon. Aldri vært noe problem. Tar synstest hos Specsavers og kjøper briller på Brilleland. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Samme kjede trenger faktisk ikke ha tilgang på hverandres persondata. 

Fax brukes ikke til utveksling av personsensitive opplysninger. De ringer og får oppgitt tallene på telefon. Aldri vært noe problem. Tar synstest hos Specsavers og kjøper briller på Brilleland. 

Fax brukes faktisk ganske mye. På jobben min sendes det fax mens man er på telefon med de i andre enden. Så må man stå ved faxen til den er mottat 

Anonymkode: 21339...1c0

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som jobber med helse er teknisk illiterære så de har ikke kryptert epost. Det burde vært påbudt, idiotisk at jeg ikke kan sende en kryptert epost til fastlegen.

Men faks elsker de av en eller annen idiotisk grunn.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, abrasiveRefraction said:

De som jobber med helse er teknisk illiterære så de har ikke kryptert epost. Det burde vært påbudt, idiotisk at jeg ikke kan sende en kryptert epost til fastlegen.

Men faks elsker de av en eller annen idiotisk grunn.

Jobber ikke mot fastlegene, men sykehusene har kryptert epost og det som verre er. 

Anonymkode: 21339...1c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...