Gå til innhold

Barn som ønsker andre døde

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg fortvilet mitt barn på 10 går å ønsker sitt større søsken død 😢

Barnet viser nesten ingen empati, blir rasende for den minste ting, som at barnet ikke får brus og da kan barnet være sint resten av dagen. Hva er dette? Trenger råd. Vi har vært å snakket med helsestasjon, men til ingen nytte, de kommer bare med de vanlige rådene.

Anonymkode: 527d0...9ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sosiopati....

Endret av O.G.
Skrevet

Tror jeg ville henvendt meg til fastlegen 

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror jeg ville kontaktet lege og evt. fått henvisning til psykolog

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva med henvisning til BUP for å få utredning på det minste barnet angående ADHD?

Anonymkode: 055a8...caa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Auch..håpe den ungen ikke heter Kevin..

Anonymkode: 62940...43c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Auch..håpe den ungen ikke heter Kevin..

Anonymkode: 62940...43c

Nei :klo:

AnonymBruker
Skrevet

Barnet viser heller ikke noe særling anger, barnet svarer bare , tror du jeg bryr meg. Når barnet er på sitt verste raserer barnet rommet sitt..

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har barnet oppført seg slik? Har det skjedd noen endringer i barnets liv?

Situasjonen høres vanskelig ut for dere alle. Jeg håper dere får den hjelpen dere trenger.

Anonymkode: 9e681...2b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har barnet oppført seg slik? Har det skjedd noen endringer i barnets liv?

Situasjonen høres vanskelig ut for dere alle. Jeg håper dere får den hjelpen dere trenger.

Anonymkode: 9e681...2b5

Ca siden slutten av barnehagen, det var rolig en periode, men nå er det helt krise. Nei det har ikke vært noen endringer og barnet trives på skolen.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet viser nesten ingen empati, blir rasende for den minste ting, som at barnet ikke får brus og da kan barnet være sint resten av dagen. Hva er dette? Trenger råd. Vi har vært å snakket med helsestasjon, men til ingen nytte, de kommer bare med de vanlige rådene.

Hvor mange timer var han i bhgen i løpet av dagen? Var det fra 07.30-16.30? Har barnet en far som er hjemmet og tilbringer de mye tid sammen? Eller er det type "får er ute av bildet"? Er det halvsøsken hans eller helsøske?

Fortell gjerne mer om situasjonen til familien. Dette minner meg om nabogutten som hadde det helt likt som barnet ditt. 

Anonymkode: 413b6...a9b

Skrevet

Ofte så forstår jo ikke barna hva å ønske noen døde betyr.

sannsynligvis er det ett uttrykk for sjalusi og misunnelse, søskenet har noe dette barnet ikke har - etter barnets opplevelse.

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ca siden slutten av barnehagen, det var rolig en periode, men nå er det helt krise. Nei det har ikke vært noen endringer og barnet trives på skolen.

Dere må få hjelp. Snakk med helsesøster på skolen. Barnet ditt har det ikke bra, ut ifra det du beskriver. Når det gjelder søsken så burde du til en viss grad lytte til barnet: søsken kan gjøre mye mot hverandre bak foreldre sin rygg. Sørg for at de får distanse fra hverandre og at den minste får avbrekk fra den eldste. 

Anonymkode: 3cc34...d88

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, pompdelux skrev:

Ofte så forstår jo ikke barna hva å ønske noen døde betyr.

sannsynligvis er det ett uttrykk for sjalusi og misunnelse, søskenet har noe dette barnet ikke har - etter barnets opplevelse.

... eller den største er kanskje ikke så snill når mamma og pappa snur ryggen til. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

... eller den største er kanskje ikke så snill når mamma og pappa snur ryggen til. 

Ja eller det...

veldig uvanlig er det ikke iallefall

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette, ts, er jo et klassisk tegn på at noe er galt.

Så finn en aktivitet barnet liker. Gi han brus for den del. Arranger en ufarlig og hyggelig situasjon og initier den praten du vet du må initiere - hemmeligheter skal bare holdes når de gjør barnet glad. Lytt uten å legge ord i munnen på barnet. Motta nøytralt.

Vær åpen for at storebror kanskje kan være den type storebror en ønsker død med grunn. Vær åpen for at noen andre gjør at barnet ønsker dem død, men kun tørr å "ta" broren. Vær også åpen for at dere som foreldre kanskje ikke har lært han å håndtere følelser (ja, det må læres - ja, det tar tid, krefter og innsats.)

For på slutten av dagen så har han ingen grunn til å bry seg med eller om dere om dere lar han leve i det han opplever som ugreit. Så finn ut hva han opplever som ugreit. Hva han føler rundt dette (i en rolig periode). Om det er omverden eller hans indre mangel på kontroll som tipper han over.

Dere må jo ha snakket til han om det. Om og om igjen. Men vurder om dere har snakket med han om det. Overraskende mange foreldre snakker nemlig sjelden med ungene sine. Bortover, ikke nedover.

Anonymkode: 33200...7d5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var sånn jeg hadde det.

Min bror kløp,lugga,sparka, dytta, generell psykisk og fysisk vold mot meg. Meste parten foregikk når mine foreldre ikke så. Eller ikke ville se.... Jeg ønsker fortsatt min bror død...

Anonymkode: 706ea...a1a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her, takk for svar. Jeg lurer litt på hvorfor dere tror dette er gutter ?

• Liker 2
Skrevet

Noen likhetstrekk med eget barn. Virker rolig og oppvakt ved første bekjentskap, akkurat som det er innlært rolle. Bak denne fasaden ligger det mer skremmende apati og mangel på forståelse og svært lite samspill med andre barn og voksne. Nå kan jeg feire 10- års 'jubileum' i mine forsøk å få hjelp til barnet. Jeg begynte å søke i barnehagealderen. Om noen her kan vise til noen form for resultater i møte med det offentlige hjelpeapparat, ville det nok gitt meg noe trøst.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her, takk for svar. Jeg lurer litt på hvorfor dere tror dette er gutter ?

Det er bare én som har nevnt kjønn. 

Anonymkode: edf67...2f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...