AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #1 Skrevet 11. mars 2019 Hei dere! Nå har jeg gått ned nesten alle kiloene jeg ønsker (5kg igjen så er jeg helt i mål!!) og tenker å fokusere mer på å stramme opp kroppen litt til sommeren siden jeg er relativt slank nå.. Men nå har vekta stått ganske stille, så jeg har endret litt på treningsprogrammet, og lurer fælt på hva dere tenker? Dagene er slike : jogger ute så ofte jeg orker (3-6 dager i uken) det blir en rolig tur på 30min / 4km. I tillegg trener jeg styrke øvelser 1-2 ganger i uka og svømmer fast 1dag i uka. Hva tenker dere?? Følger selvfølgelig godt med på hva jeg spiser, siden det handler mest om kosthold når det kommer til vektnedgang! 💪🏻 Er det realistisk å få strammet opp det siste før sommeren? 🙈 Anonymkode: e8409...98f 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #2 Skrevet 11. mars 2019 Jeg forsøkte i fire og et halvt år å stramme opp kroppen etter 10kg vektnedgang ved å følge utallige treningsvideoer og egenvektsøvelser etc etc, men så lite resultater i forhold til innsatsen jeg la inn. Det var først da jeg begynte med tung styrketrening at jeg fikk drømmekroppen. Nå var jeg ganske myk da, så det er klart du har et bedre utgangspunkt om du allerede er litt fast i fisken. Anonymkode: 26814...086 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #3 Skrevet 11. mars 2019 Når du stammer opp går du forhåpentligvis ned i fett samtidig som du bygger muskler. Dette kan gjøre at du ikke ser endringer på vekta, anbefaler at du bruker målebånd. I tillegg for å øke mer muskelmasse burde du øke til 3 økter i uka med tung styrketrening. Jeg vet ikke hvilke øvelser du gjør. Hvis du jogger og trener styrke kan det være greit å gjøre det du vil ha størst effekt av først. Anonymkode: fa78a...333
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #4 Skrevet 11. mars 2019 Nå har ikke jeg gått ned så mye, eller har så mye å gå på. 160 høy, 60kg, målvekt er 55. Høyeste vekt har vært 65 😅 Men ja jo, jeg ser jo at mange sier styrketrening er bra i store mengder. Men jeg har ikke lyst på noe definerte muskler. Bare litt mer definert figur, trenger ikke six-pack eller magemuskler. Men stramt. Om det gir mening... Anonymkode: e8409...98f
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #5 Skrevet 11. mars 2019 39 minutter siden, AnonymBruker said: Nå har ikke jeg gått ned så mye, eller har så mye å gå på. 160 høy, 60kg, målvekt er 55. Høyeste vekt har vært 65 😅 Men ja jo, jeg ser jo at mange sier styrketrening er bra i store mengder. Men jeg har ikke lyst på noe definerte muskler. Bare litt mer definert figur, trenger ikke six-pack eller magemuskler. Men stramt. Om det gir mening... Anonymkode: e8409...98f Det skal mye innsats til for kvinner før man før ordentlig definerte magemuskler - det er ikke slik at man begynner å trene tung styrke og plutselig er de der. For å stramme opp (for å få en definert figur) er det muskler som må til. Så er det jo bare å holde på fram til du har kroppen du ønsket og deretter trene for vedlikehold, det er jo ikke som om man MÅ fortsette slik at musklene fortsetter å vokse 😉 Anonymkode: 26814...086
Pierre Gynt Skrevet 11. mars 2019 #6 Skrevet 11. mars 2019 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har ikke jeg gått ned så mye, eller har så mye å gå på. 160 høy, 60kg, målvekt er 55. Høyeste vekt har vært 65 😅 Men ja jo, jeg ser jo at mange sier styrketrening er bra i store mengder. Men jeg har ikke lyst på noe definerte muskler. Bare litt mer definert figur, trenger ikke six-pack eller magemuskler. Men stramt. Om det gir mening... Anonymkode: e8409...98f Lett styrketrening gir ikke et "annet utseende" på musklene enn tung styrketrening. De bare vokser mindre - du må altså trene mer for å oppnå samme resultat. Definisjon av muskler er et resultat av fettmengden. F.eks. vil til og med underernærte mennesker ha definerte muskler, selv med svært liten muskelmasse. Men selvfølgelig vil større muskelmasse bidra til en viss grad. Poenget er: Du må ikke tro at du trener tung styrke og våkner opp en uke etterpå og ser ut som en kvinnelig bodybuilder. Det er en langsom prosess som er enkel å kontrollere, særlig for deg som ikke egentlig sikter så høyt hva angår muskelmasse. Men for all del, kast gjerne bort tida di på lette vekter, men bare vit at du kan oppnå det samme på kortere tid ved å skru opp intensiteten. Endret 11. mars 2019 av Purt Gull 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #7 Skrevet 11. mars 2019 Du må jo gå over på tyngre styrketrening og kutte å jogge så mye Anonymkode: 77d08...8bf 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #8 Skrevet 11. mars 2019 7 timer siden, Purt Gull skrev: Poenget er: Du må ikke tro at du trener tung styrke og våkner opp en uke etterpå og ser ut som en kvinnelig bodybuilder. Det er en langsom prosess som er enkel å kontrollere, særlig for deg som ikke egentlig sikter så høyt hva angår muskelmasse. Men for all del, kast gjerne bort tida di på lette vekter, men bare vit at du kan oppnå det samme på kortere Hva er tung styrke trening for mage da? Er ikke dum, forstår jo at tung styrke fungerer raskere enn lett... Anonymkode: e8409...98f
Pierre Gynt Skrevet 11. mars 2019 #9 Skrevet 11. mars 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva er tung styrke trening for mage da? Er ikke dum, forstår jo at tung styrke fungerer raskere enn lett... Anonymkode: e8409...98f Grunnen til at jeg (og AB over meg) måtte oppklare dette, er nettopp at mange tror tung styrketrening automatisk gir store muskler, men det stemmer altså ikke. Magetrening er helt annerledes. Ingen magetrening vil stramme opp magen din. Du trenger et minimum av styrke (av helsemessige grunner), men utover det er det ingen vits å trene det (verken tungt eller lett) for deg som er kvinne, og som uansett ikke har mål om å få markert mage. Men med "definert figur", som du skriver, så kan du legge inn trening for rumpe og lår, armer, skuldre, rygg. Alt det andre. Hva er tung trening? Til å begynne med vil jeg si at du kan prøve noen valgfrie apparater. Lær å trene til total utmattelse, det vil si å kjøre si 10 repetisjoner hvor du ikke hadde klart 11 om det sto på liv og død. Mange nybegynnere vet ikke hvor tungt de faktisk kan løfte - de gir seg ofte så fort det begynner å svi litt, hvilket er helt naturlig, siden de ikke er vant til det. Utover det er det vanskelig å gi råd, men du bør få noen til å vise deg grunnleggende teknikk med frivekter/stang, og forhåpentligvis sette opp et fullkroppsprogram som du kan gjøre 2-3 ganger i uka. Da vil du mest sannsynlig se resultater svært fort. Endret 11. mars 2019 av Purt Gull 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå