Gå til innhold

Fryser mye om natta

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har et problem med at jeg fryser utrolig mye om natta for tiden... jeg sover i ulltrøye, teskjorte, joggebokse, sokker og buff under en vinterdyne og et teppe. Selv om jeg er godt pakket inn får jeg ikke sove fordi jeg er så kald... temperaruren i rommet er mellom 19- 21 grader med vinduet igjen, og har en romveninne som nesten ikke klarer å sove i denne temperaturen og hun vil vertfall ikke ha det varmere fordi hun koker i hel. Men jeg ligger med mye klær og fryser nesten i hel... før var jeg ikke sånn i det hele tatt, da måtte jeg sove i et kaldt rom og hadde nesten ikke klær på meg mens jeg sov. Men etter at jeg begynte på internat skole begynte jeg å fryse noe helt vanvittig. Jeg aner ikke hva dette er og er utrolig lei av dette fordi det blir ikke bedre... noen som vet hva det kan være? 

Anonymkode: d6df5...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et problem med at jeg fryser utrolig mye om natta for tiden... jeg sover i ulltrøye, teskjorte, joggebokse, sokker og buff under en vinterdyne og et teppe. Selv om jeg er godt pakket inn får jeg ikke sove fordi jeg er så kald... temperaruren i rommet er mellom 19- 21 grader med vinduet igjen, og har en romveninne som nesten ikke klarer å sove i denne temperaturen og hun vil vertfall ikke ha det varmere fordi hun koker i hel. Men jeg ligger med mye klær og fryser nesten i hel... før var jeg ikke sånn i det hele tatt, da måtte jeg sove i et kaldt rom og hadde nesten ikke klær på meg mens jeg sov. Men etter at jeg begynte på internat skole begynte jeg å fryse noe helt vanvittig. Jeg aner ikke hva dette er og er utrolig lei av dette fordi det blir ikke bedre... noen som vet hva det kan være? 

Dra til legen og evt ta noen blodprøver. Like greit å bare sjekke det ut ❤️ Lykke til!

Anonymkode: f61c7...86d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville dratt til legen ja, kroppen skal klare å regulere temperaturen selv. 

Anonymkode: f9367...7ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje du har lavt stoffskifte? Dra til legen som flere andre har sagt. 

Anonymkode: 36b13...caa

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvordan er vekten din? Er du svært undervektig/har anoreksi?

Anonymkode: 940a2...fdd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er vekten din? Er du svært undervektig/har anoreksi?

Anonymkode: 940a2...fdd

Jeg er 178 høy og veier 70kg og vil si jeg er ganske normalvektig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 178 høy og veier 70kg og vil si jeg er ganske normalvektig. 

Du er ikke frisk, for dette er ikke normalt med din vekt og høyde. Hadde du vært undervektig kunne forklaringen lagt der. Men undervektig er du ikke. 

Bestill deg en time hos lege og få sjekket spesielt stoffskiftet ditt. Fryser du like mye på dagtid, og kjennes det som om kulden kommer innenfra kroppen og ikke fra utsiden? Typisk for stoffskifteproblemer, jeg pleier si at kulden kommer fra beina i kroppen og stråler ut. 

Anonymkode: 85249...d5b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke sove i rom som er under 23 grader, selv med genser og badekåpe utenpå nattkjolen, dyne og teppe over. Om det er noe galt vet jeg ikke, jeg har fått målt stoffskifte og det er normalt. Hvis rommet er så kald som du beskriver blir jeg også syk med hoste og vond hals etc. Bytte romkamerat tror jeg er lurest, dere to er ikke kompatible dessverre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke frisk, for dette er ikke normalt med din vekt og høyde. Hadde du vært undervektig kunne forklaringen lagt der. Men undervektig er du ikke. 

Bestill deg en time hos lege og få sjekket spesielt stoffskiftet ditt. Fryser du like mye på dagtid, og kjennes det som om kulden kommer innenfra kroppen og ikke fra utsiden? Typisk for stoffskifteproblemer, jeg pleier si at kulden kommer fra beina i kroppen og stråler ut. 

Anonymkode: 85249...d5b

Det varierer om jeg fryser på dagtid eller ikke, noen dager er helt forferdelige og noen dager er helt fine. Men bør vel vurdere å sjekke det opp ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, gakk skrev:

Jeg kan ikke sove i rom som er under 23 grader, selv med genser og badekåpe utenpå nattkjolen, dyne og teppe over. Om det er noe galt vet jeg ikke, jeg har fått målt stoffskifte og det er normalt. Hvis rommet er så kald som du beskriver blir jeg også syk med hoste og vond hals etc. Bytte romkamerat tror jeg er lurest, dere to er ikke kompatible dessverre.

Ja jeg også pleier å bli forkjølet hver natt og har ikke vært skikkelig fri fra forkjølelsen siden september 2018.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøp deg en varmeflaske og ha den ved beina.

Anonymkode: 57517...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var også svært frossen når jeg sov før i tiden, men da var jeg så tynn (undervektig) og hadde ikke noe kroppsfett. Lite kroppsfett gjør jo at man fryser lett. Da ønsket jeg meg en ulldyne til jul av samboeren, og det fikk jeg. Det er ullvatt inni dynen, og du får ikke noe varmere dyne enn det! Den er tung da, det skal sies, men den holdt i alle fall en frysepinn som meg varm om nettene!

http://www.ullkorga.no/index.php?page_id=93

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan også være sånn til tider, og det eneste som hjelper er en varmeflaske eller sånn varmepose (hvetevarme?) fra Chlas Ohlson som man varmer i mikroen, nede ved føttene. 

Anonymkode: 1d826...cc9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Har du noen andre symtomer? Feks sliten, nedsatt konsentrasjon, mye trøtt, svimmel? Eller er det bare at du fryser? Jeg anbefaler deg også å ta kontakt med legen, så kan legen ta blodprøver. Stoffskiftet er nevnt, en annen ting kan være at du har jernmangel. Men det blir bare gjetting, gå til legen :) 

Anonymkode: 9969e...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...