Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen flere her som har vanskelig bånd med søsken, isåfall i hvor stor grad?

Er det forskjell mellom søsken ved blod og søsken som er adoptert? Eller ikke forskjell..?

Spør fordi jeg kjenner noen og fordi dette er nytt for meg..

Anonymkode: d05ba...0f7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to biologiske søsken, en eldre bror og ei eldre søster. Jeg er nesten 9 år yngre enn broren min og 6 år yngre enn søsteren min, så jeg hadde et vanskelig forhold til dem begge i mange år.. Når jeg var tenåring var de voksne og hadde eget hus, hadde begynt å planlegge barn og fast jobb. Jeg følte meg som et utskudd, og en hele min nærmeste familie så ned på.. Slet derfor veldig med båndet til både søsken og foreldre i mange år.

Nå de siste 2 årene har jeg fått et veldig nært og fint bånd til søsteren min. Hun betyr utrolig mye for meg, og jeg føler i dag at jeg kan komme til henne og prate om alt ❤️ Både hun og samboeren hennes betyr mye for meg, og de har også tatt imot mannen min med åpne armer. Det betyr veldig mye for meg ❤️

Dessverre har jeg et veldig anstrengt forhold til broren min enda.. Han tenker helt annerledes enn jeg gjør, har ikke samme humor og meninger som jeg har. Føler derfor jeg aldri kommer til å få noe særlig nært forhold til ham. Vi har barn som er like gamle og går i klasse sammen på skolen, så når de leker sammen så er vi selvsagt hyggelige mot hverandre og kan slå av en prat sammen over en kopp kaffe. Men det blir dessverre aldri noe nært forhold ut av det. Kona hans er nok også en kjerne til mye av det siden jeg alltid har hatt et veldig anstrengt forhold til henne også. Helt siden jeg var tenåring har hun blanda seg i mitt privatliv, har snoka og baksnakka meg flere ganger, så har derfor mista all tillit til henne. Begge er direkte ufine mot mannen min, og kan også være veldig ufine mot meg. De har spredd rykter og baksnakka oss flere ganger, så det finnes ikke tillit til noen av dem lengre, dessverre. Blir lei meg bare jeg tenker tilbake på det, men jeg har godtatt at det aldri blir noe nært søskenforhold imellom oss. 

Av hele familien min er det tanta mi og søsteren min som står meg nærest og som jeg har et nært og godt bånd med ❤️ det er ikke så mange, men de er veldig gode å ha. Så jeg er evig takknemlig for at jeg har dem! ❤️ 

Anonymkode: d0c22...de8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...