Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg merker at jeg har kommet på avveie, og mangler viktige mennesker i livet. Hvor flyttet du når du trengte forandring? til utlandet eller innen i Norge? 

Jeg må gjøre grep, og jeg ser at jeg mangler viktig mennesker i livet nå, det har kommet og har vært feil mennesker i livet mitt som fikk rive mye i meg i det som kalles tillit. Jeg var også i et miljø litt for lenge der ingen brydde seg om hvem jeg var eller snakket til meg, eller som jeg kunne snakke til å oppleve var godt. Jeg har sluttet å være i miljøet, og jeg spør hva nå?

Det er tøft nok å være helt alene, det er det jeg er nå.

Anonymkode: a08d0...b71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du må finne litt trygghet i deg selv. Det tror jeg er viktigere enn å være på jakt etter viktige mennesker. Den viktigste er deg selv. Gode venner kommer ikke på bestilling, men de dukker lettere opp hvis man er trygg på seg selv.

• Liker 1
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 11.3.2019 den 0.06, Mia1781 skrev:

Høres ut som du må finne litt trygghet i deg selv. Det tror jeg er viktigere enn å være på jakt etter viktige mennesker. Den viktigste er deg selv. Gode venner kommer ikke på bestilling, men de dukker lettere opp hvis man er trygg på seg selv.

ok. Jeg tenker her jeg bor hindrer meg på mange måter.

Gjest Arwen Undómiel
Skrevet (endret)

Du får det til!

Endret av Arwen Undómiel
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Arwen Undómiel skrev:

Finn en ny sosial arena/platform der du føler deg trygg og kan bli kjent med nye mennesker. Mange nye mennesker man kan bli kjent med i alle aldere. Du kan jo flytte også til en nytt sted å få en ny god start. Så kan du bli kjent med venner gjennom andre venner.

jeg tenker det samme, og det er det  jeg kommer til å gjøre. Akkurat nå er jeg veldig fastlåst uten å kunne gjøre det jeg egentlig vil. Jeg kommer til å tape omkring 40.000 kr på husleiekontrakt avtale, men akkurat nå er jeg der jeg er nødt til å bevege meg. Men jeg har ikke fått noe nyss om retning, det sier seg selv hvor alene jeg er mitt i et samfunn der ingen ser hverandre. Jeg kan ikke bare bo her ut tiden og så kommer det ikke til å skje noe i løpet av tiden. 

Gjest Arwen Undómiel
Skrevet

Hvor vil du dra hen da? :) det bestemmer du selv. Jeg dro på ett helt nytt sted uten å kjenne noen, hadde kun ett familie medlem jeg sov på kottet til til jeg fant meg hybel. Men det gikk seg til, måtte bare komme meg vekk. Nå angrer jeg ikke.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Arwen Undómiel skrev:

Hvor vil du dra hen da? :) det bestemmer du selv. Jeg dro på ett helt nytt sted uten å kjenne noen, hadde kun ett familie medlem jeg sov på kottet til til jeg fant meg hybel. Men det gikk seg til, måtte bare komme meg vekk. Nå angrer jeg ikke.

akkurat det vet  jeg ikke her og nå, men det er skatten å komme i dialog som regel som kan medføre en vei man tar i livet. Høre fra noen andre som har vært i samme situasjon. Jeg har jo retninger jeg ikke vil til, og steder som for meg er rett og slett ukjent, men jeg klarer ikke å definere nøyaktig. Jeg kunne like gjerne reist til utlandet om det var et lite nyss i den retningen jeg skulle. Det jeg vet er at jeg har ikke fremtid her jeg er nå. Om jeg visste om en betrodd venn eller bekjent så kunne det vært en døråpner, men de er ikke der... Så jeg har en utfordrende vei å vei å gå. Men jeg kan si at jeg har sluppet alt jeg har, så akkurat nå er jeg helt fri for å ta det valget jeg tar, det er ingenting som holder meg igjen(selv leiligheten jeg bor i) Selv jobben jeg hadde ga meg ingenting, og bare det er jo et signal det er ikke her jeg skal være.... Spennende å høre det du beskriver! :) 

Gjest Arwen Undómiel
Skrevet
Sitat

Som sagt kjente jeg nesten ingen da jeg flyttet, visst bare at jeg måtte vekk. Tok det litt som det kom og har blitt kjent med mange flotte mennesker på veien. Har ikke kontakt med alle, men har klart å spare på noen relasjoner som jeg er veldig takknemmlig for.  Du har har sikkert noen der, hvis du tør å ta kontakt. Det ordner seg nok uansett skal du se, men det er alltid litt skummelt  å begi seg ut på nye ukjente ting:)

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Arwen Undómiel skrev:

Som sagt kjente jeg nesten ingen da jeg flyttet, visst bare at jeg måtte vekk. Tok det litt som det kom og har blitt kjent med mange flotte mennesker på veien. Har ikke kontakt med alle, men har klart å spare på noen relasjoner som jeg er veldig takknemmlig for.  Du har har sikkert noen der, hvis du tør å ta kontakt. Det ordner seg nok uansett skal du se, men det er alltid litt skummelt  å begi seg ut på nye ukjente ting:)

jeg forstår hva du prater om, og det er sånn retning jeg kommer til å begi meg ut på. Det som er kjekt i min situasjon her jeg bor nå, det er ingen mennesker som kommer til å holde meg igjen, og jeg trenger ikke å forklare eller "få tillatelse" til å gjøre det. Her handler det bare om å gå. Jeg har kun et stikkord som jeg tror jeg vil tilnærme av sted, uten at stedet er definerbar. Men stedet har innhold av det. 

Gjest Arwen Undómiel
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg forstår hva du prater om, og det er sånn retning jeg kommer til å begi meg ut på. Det som er kjekt i min situasjon her jeg bor nå, det er ingen mennesker som kommer til å holde meg igjen, og jeg trenger ikke å forklare eller "få tillatelse" til å gjøre det. Her handler det bare om å gå. Jeg har kun et stikkord som jeg tror jeg vil tilnærme av sted, uten at stedet er definerbar. Men stedet har innhold av det. 

Håper du finner ut av det. Det går nok sikkert din vei skal du se, håper det.:)

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Arwen Undómiel skrev:

Håper du finner ut av det. Det går nok sikkert din vei skal du se, håper det.:)

jeg siterer slik som deg: jeg må bare vekk... 

Gjest Arwen Undómiel
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg siterer slik som deg: jeg må bare vekk... 

Miljø forandring er ikke alltid så dumt. Det har vært litt tøft i ny og ne, men har hatt mange hyggelige folk rundt meg. Nå er jeg veldig glad jeg dro hvertfall:)

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Arwen Undómiel skrev:

Miljø forandring er ikke alltid så dumt. Det har vært litt tøft i ny og ne, men har hatt mange hyggelige folk rundt meg. Nå er jeg veldig glad jeg dro hvertfall:)

kjekt å høre det. Glad å høre andre vært i samme situasjon og handlet på det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...