Gå til innhold

15 mnd og tv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville helst ikke la barnet se på TV i det hele tatt før seeent, har bare brukt den korte videoen (baby shark) når vi skal fjerne snørr med nesesuger som er ganske sjeldent det også. 

Men denne uka har jeg dratt den lengre enn langt. Er fortsatt hjemme i permisjon med barnet og er selvfølgelig utrolig sjuk på andre uka nå. Mannen var hjemme de første dagene men det er begrenset hvor mye borte han kan være ifra jobb også.

så jeg har satt på tv’n i en halvtime kanskje maks en time for nå begynner barnet å bli syk også.  Og jeg føler meg elendig men samtidig så føles det ut som om jeg går rundt å bærer på 100kg ekstra nå som jeg er dårlig + høy feber. 

Er jeg helt idiot? Idag tidlig hentet barnet fjernkontrollen og ga den til meg. Da innså jeg hvor mye det har gått utover den lille de få gangene han har fått se på disse tegneseriene... og han sitter selvfølgelig å ler når de er på.

føler meg elendig men er så dårlig at den halvtimen sørger for litt ekstra energi for å i det hele tatt orke å smøre en niste. 

Dette kan vel avvennes?

Anonymkode: def00...867

Videoannonse
Annonse
Gjest BearMama
Skrevet

Barne TV er helt lov når mor og barn er syk.

Når dere er friske så er dere vel mer aktive og ute, så avvenningen er nok ikke noe å tenke på.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan helt fint avvennes. Tv er laget sånn at man blir zombie, men ikke for alltid. Husker vår familie kvittet oss med tvn i ett år i barndommen. Var det fineste året vi hadde som familie. Helt sant. Ingen savnet det lengre enn i noen uker. 

Anonymkode: cdc2d...04c

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja, det kan helt fint avvennes. Tv er laget sånn at man blir zombie, men ikke for alltid. Husker vår familie kvittet oss med tvn i ett år i barndommen. Var det fineste året vi hadde som familie. Helt sant. Ingen savnet det lengre enn i noen uker. 

Ville bare tilføye at når man er syk, da er det unntakstilstand. Vi ser masse filmer som syk. Da må man uansett holde seg i ro og hjernen koker fra før av. Så blir man frisk og får det normalt igjen. Så ikke bekymre deg :)

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, BearMama skrev:

Barne TV er helt lov når mor og barn er syk.

Når dere er friske så er dere vel mer aktive og ute, så avvenningen er nok ikke noe å tenke på.

Godt å høre, vi er alltid på farta babysvømming, åpenbarnehage og generelt ute ellers. Men jeg fant nå ut at mammaer blir syke også 😥

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fikk aldri se på TV som liten av mor og er så takknemlig den dag idag, så derfor jeg har vært så på dette med TV titting. 

Men godt å høre at det kan avvennes, fjernkontrollene fjernes så fort jeg er blitt bedre igjen. 

Anonymkode: def00...867

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...