Gå til innhold

forsøker å finne ny jobb innen mitt felt. Alt som kommer opp er mega selskap som dedicare, human care, unicare etc.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker ikke jobbe for disse store internasjonale aktørene. Hører bare dritt og jeg har ikke mulighet til å jobbe 3\7 4\7 som de krever, da jeg har unger. Har disse tatt helt over helsenorge? Finner ikke mye annet her i området. Irriterer meg.

Anonymkode: b0ded...8a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er 3/7 4/7?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Snuppa09 skrev:

Hva er 3/7 4/7?

Turnus 3-7-4-7

Anonymkode: 8d774...2ba

Skrevet

Du trenger jobb i helsevesenet skjønner jeg, men hvilken utdannelse har du? Lege, sykepleier, sosionom og omsorgsarbeidere er vel noe de har på "lista" si.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Snuppa09 skrev:

Hva er 3/7 4/7?

3 dager på og 7 av 4 på og 7 av. Blir i praksis mer etter det jeg hører, fodi en skal være på plass og av til visse tider.

Skrevet

Når du sier 3/7 mener du dag, kveld og natt, men ikke helg og 4/7 er helga også med?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Belima skrev:

Du trenger jobb i helsevesenet skjønner jeg, men hvilken utdannelse har du? Lege, sykepleier, sosionom og omsorgsarbeidere er vel noe de har på "lista" si.

Er vernepleier, de har alt ser det ut som fra barnevern til eldreomsorg. Forbaska frp, er vel de som står bak dette.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Belima skrev:

Når du sier 3/7 mener du dag, kveld og natt, men ikke helg og 4/7 er helga også med?

4/7 er nok fra onsdag-mandag eller torsdag-mandag ja. Da er man på jobb hele døgnet. Enkelte steder får de sove andre steder er det lite til nesten ingen soving.

Skrevet

Ja, regjeringa som sitter nå er jo veldig for privatisering. Frister å si: Flytt til en annen kommune, men ikke alltid så enkelt når en har familie. Har en venninne som jobber i skolen med samme utdannelse som du har. Har du sjekket om du kan jobbe på en skole i nærheten. I og med at alle barn har lik rett til å gå på skole sammen med andre, så har hun med funksjonshemmede å gjøre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Belima skrev:

Ja, regjeringa som sitter nå er jo veldig for privatisering. Frister å si: Flytt til en annen kommune, men ikke alltid så enkelt når en har familie. Har en venninne som jobber i skolen med samme utdannelse som du har. Har du sjekket om du kan jobbe på en skole i nærheten. I og med at alle barn har lik rett til å gå på skole sammen med andre, så har hun med funksjonshemmede å gjøre.

Takk for svar. Men jo det har jeg du og jobber på skole nå for ørtennde år på rad. Har bare blitt så lei at ønsker å bytte beite. For mye grue seg til neste dag, betyr oftest bytte jobb vil jeg tro.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Men jo det har jeg du og jobber på skole nå for ørtennde år på rad. Har bare blitt så lei at ønsker å bytte beite. For mye grue seg til neste dag, betyr oftest bytte jobb vil jeg tro.

Hvor lang pendling vil du få hvis du finner en jobb i en eller annen kommune i nærheten som har kommunale tjenester? Her jeg bor så er det vanskeligere å få jobb som vernepleier enn sykepleier. Nå legges også en god del plasser innen psykiatrien ned, skal visst bli bedre for de syke da med plassmangel! (Trodde det ble vanskeligere med færre plasser jeg!)
Har du økonomisk mulighet til å gå ned i stilling? Kanskje det kan gjøre at du får et pusterom og klarer hverdagen bedre. De færreste mødre med barn får til å jobbe døgnet rundt. Merkelig at firmaer får lov til det synes jeg.
Regjeringen vil at mødre i dag skal ha mange barn og være i full jobb, ikke skjønner jeg hvordan dere skal få til det?

AnonymBruker
Skrevet

Det du ramser opp i overskriften er vikarbyrå? Dvs de ansetter deg for at du skal være vikar og det er de som har kontakten med de ulike avdelingene som er aktuelle. Har jo ingenting med FRP eller privatisering å gjøre..

Anonymkode: 36c00...442

AnonymBruker
Skrevet
På 11.3.2019 den 14.50, AnonymBruker skrev:

Det du ramser opp i overskriften er vikarbyrå? Dvs de ansetter deg for at du skal være vikar og det er de som har kontakten med de ulike avdelingene som er aktuelle. Har jo ingenting med FRP eller privatisering å gjøre..

Hva med å lese seg litt opp før en kommer med dumme konklusjoner. Det er ikke vikarbyrå, disse drifter alt fra barnevern til gamlehjem. Kommunalt er nedlagt og disse har da vunnet anbud. Ingen små har skjans i slike anbud, fordi en trenger masse penger i forkant for å ha alt på plass.

Dette har alt med frp og privatisering å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Jøss så sint? Hos oss brukes de som vikarbyrå. Jobber på sykehus.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på sykehus, og har flere som er ansatt igjennom f.eks Dedicare og er fornøyd med det.

Anonymkode: b0b0a...9c4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jøss så sint? Hos oss brukes de som vikarbyrå. Jobber på sykehus.

Det er helt rett, jeg er sint. Vel da eier de vel den sektoren også.

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber på sykehus, og har flere som er ansatt igjennom f.eks Dedicare og er fornøyd med det.

Anonymkode: b0b0a...9c4

Noen er sikkert fornøyde, men er vel ingen tørr si noe annet på jobb.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen er sikkert fornøyde, men er vel ingen tørr si noe annet på jobb.

Emmm... jo..? Vi har flere fra slike byrå. De er tilbudt jobb direkte fra arbeidsplassen de er innleid hos, men ønsker ikke det fordi de opplevernde har gode betingelser via byrået. Så vidt jeg vet stiller de ingen krav til at man skal jobbe slik du beskriver. 

Anonymkode: aa2d8...746

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt rett, jeg er sint. Vel da eier de vel den sektoren også.

Nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...