AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #1 Skrevet 10. mars 2019 Hei. Jeg og partneren min fikk barn for snaut 5 uker siden. Det var jeg som var gravid. Bortsett fra ammingen og at jeg er hjemme i permisjon mens hun er på jobb deler vi alle oppgaver, og ungen er (så langt) veldig eksemplarisk. Kjæresten min har veldig tette bånd til sin søster, som nylig har blitt singel etter er tøft brudd og blir snart 40 år. Hun har alltid drømt om å feire denne dagen i NY og ønsker nå å ha med lillesøsteren sin på turen... Og jeg vet min kjære vil, både fordi NY er fantastisk men hun vet hvor mye hun sliter om dagen og dette har hun drømt om i årevis. Søsteren har tilbud seg å betale flying hotell (som hun sier, hadde jo uansett bestilt til den idioten..) Samtidig så vil min kjære bruke 1 uke av sin ferie, det går penger på en sånn tur og jeg vet hun får veldig dårlig samvittighet av å overlate babyen alene til meg en uke. Jeg kjenner jeg er veldig ambivalent til om det er greit eller ikke. En del av meg tenker selfølgelig skal hun dra, søstern trenger henne og og det blir hyggelig for de. Jeg jo dra hjem til mine foreldre i Trondheim og blitt dullet med der en uke. Også sier den andre delen, ikke f*** nå er det oss tre som gjelder, og vi må spare det vi har av ferie og penger og at det ikke kommer på talen... hva hadde dere gjort. Må legge til at jeg er i ganske god form etter fødselen... Anonymkode: 375ff...f17
Gjest BearMama Skrevet 10. mars 2019 #2 Skrevet 10. mars 2019 I din situasjon hadde jeg tenkt at det er ok så lenge det ikke går utover budsjettet på en sånn måte at dere sliter økonomisk.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #3 Skrevet 10. mars 2019 Kommer jo an på situasjonen rundt. Har dere stram eller god økonomi? Er denne ferieuken tenkt innbakt i permisjonen? Når skal turen foregå? En 5 uker gammel baby er jo bitteliten og kan endre seg masse. Plutselig får dere nattevåk, kveldssutring, bære/byssedager osv - da er det tungt å være alene. Men skal du bort selv til dine foreldre, får du jo hjelp der. Vanskelig å svare deg uten å vite situasjonen deres Anonymkode: f63d0...279 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #4 Skrevet 10. mars 2019 Skjønte ikke helt... søsteren har tilbud seg å betale flying hotell, som hun sier, hadde jo uansett bestilt til den idioten 🤔 hva mente du med den setningen? Anonymkode: 2bb97...5eb 7
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #5 Skrevet 10. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønte ikke helt... søsteren har tilbud seg å betale flying hotell, som hun sier, hadde jo uansett bestilt til den idioten 🤔 hva mente du med den setningen? Anonymkode: 2bb97...5eb Idioten er sikkert ekspartneren til søsteren (søster hadde hatt et brudd nylig). Anonymkode: f63d0...279 8
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #6 Skrevet 10. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønte ikke helt... søsteren har tilbud seg å betale flying hotell, som hun sier, hadde jo uansett bestilt til den idioten 🤔 hva mente du med den setningen? Anonymkode: 2bb97...5eb Les innlegget igjen.. Anonymkode: 3ec9f...a3b
Gjest BearMama Skrevet 10. mars 2019 #7 Skrevet 10. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønte ikke helt... søsteren har tilbud seg å betale flying hotell, som hun sier, hadde jo uansett bestilt til den idioten 🤔 hva mente du med den setningen? Anonymkode: 2bb97...5eb Søster hadde kjøpt tur til seg seg og eksen. Der ble slutt og hun tilbyr søsteren billetten til idiot eksen.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #8 Skrevet 10. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skjønte ikke helt... søsteren har tilbud seg å betale flying hotell, som hun sier, hadde jo uansett bestilt til den idioten 🤔 hva mente du med den setningen? Anonymkode: 2bb97...5eb At storesøsteren betaler flyet og hotellet. Reisen er bestilt opprinnelig med ex, (idioten) vi har det greit, merker at det har blitt ferre turer på Elsker de siste 9 mnd, men også mye utgifter. Vi kan nok da ikke unne oss noen annen ferie i år, men vinhar tilgang på 3 hytter så det går deg vel til. Men hun vil jo miste masse... og tenk om det skjer noe. Anonymkode: 375ff...f17
Gjest Yng Plyng Skrevet 10. mars 2019 #9 Skrevet 10. mars 2019 Jeg hadde dyttet henne ut døra med beskjed om å kose seg! Så hadde jeg latt meg oppvarte av egne foreldre og gitt de mulighet til å bli ekstra godt kjent med babyen. Vinn vinn.
Gjest BearMama Skrevet 10. mars 2019 #10 Skrevet 10. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: At storesøsteren betaler flyet og hotellet. Reisen er bestilt opprinnelig med ex, (idioten) vi har det greit, merker at det har blitt ferre turer på Elsker de siste 9 mnd, men også mye utgifter. Vi kan nok da ikke unne oss noen annen ferie i år, men vinhar tilgang på 3 hytter så det går deg vel til. Men hun vil jo miste masse... og tenk om det skjer noe. Anonymkode: 375ff...f17 Flere eller færre turer på Elsker? Utestedet Elsker? Så mye skjer det ikke på en uke. Og om du kan reise til Trondheim akkurat den uken så får dere begge er lite avbrekk. Mange tar ikke ferie første året uansett med baby. Hytte er jo ofte mer komfortabelt med en baby.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #11 Skrevet 10. mars 2019 2 minutter siden, Yng Plyng skrev: Jeg hadde dyttet henne ut døra med beskjed om å kose seg! Så hadde jeg latt meg oppvarte av egne foreldre og gitt de mulighet til å bli ekstra godt kjent med babyen. Vinn vinn. Jeg også! Og såklart skrevet med handleliste om det er noe spesielt du vil ha shoppet. Anonymkode: 060e3...2db 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #12 Skrevet 10. mars 2019 15 minutter siden, AnonymBruker said: Hei. Jeg og partneren min fikk barn for snaut 5 uker siden. Det var jeg som var gravid. Bortsett fra ammingen og at jeg er hjemme i permisjon mens hun er på jobb deler vi alle oppgaver, og ungen er (så langt) veldig eksemplarisk. Kjæresten min har veldig tette bånd til sin søster, som nylig har blitt singel etter er tøft brudd og blir snart 40 år. Hun har alltid drømt om å feire denne dagen i NY og ønsker nå å ha med lillesøsteren sin på turen... Og jeg vet min kjære vil, både fordi NY er fantastisk men hun vet hvor mye hun sliter om dagen og dette har hun drømt om i årevis. Søsteren har tilbud seg å betale flying hotell (som hun sier, hadde jo uansett bestilt til den idioten..) Samtidig så vil min kjære bruke 1 uke av sin ferie, det går penger på en sånn tur og jeg vet hun får veldig dårlig samvittighet av å overlate babyen alene til meg en uke. Jeg kjenner jeg er veldig ambivalent til om det er greit eller ikke. En del av meg tenker selfølgelig skal hun dra, søstern trenger henne og og det blir hyggelig for de. Jeg jo dra hjem til mine foreldre i Trondheim og blitt dullet med der en uke. Også sier den andre delen, ikke f*** nå er det oss tre som gjelder, og vi må spare det vi har av ferie og penger og at det ikke kommer på talen... hva hadde dere gjort. Må legge til at jeg er i ganske god form etter fødselen... Anonymkode: 375ff...f17 Hvor gammel vil baby være når hun skal på turen? Jeg hadde en kjempetøff bardeltid, men jeg hadde likevel kommet meg såpass at jeg og baby koste oss alene hjemme en uke da han var 10 uker gammel og far var på jobbreise. Men det må jo være under forutsetningen at partneren din enten tar første fly hjem ved behov eller hvertfall lager avtale med noen om å avlaste deg ved behov. Anonymkode: a1fc3...16e 1
The Kitten Skrevet 10. mars 2019 #13 Skrevet 10. mars 2019 Det er jo ikke en hvilken som helst ferie. Det er en tur med søsteren hennes, som har det tøft for øyeblikket. Og la henne dra? Eier du henne? 15
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #14 Skrevet 10. mars 2019 I min verden er det en selvfølge at hun drar på den ferien. Anonymkode: bc6c9...3af 16
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #15 Skrevet 10. mars 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg og partneren min fikk barn for snaut 5 uker siden. Det var jeg som var gravid. Bortsett fra ammingen og at jeg er hjemme i permisjon mens hun er på jobb deler vi alle oppgaver, og ungen er (så langt) veldig eksemplarisk. Kjæresten min har veldig tette bånd til sin søster, som nylig har blitt singel etter er tøft brudd og blir snart 40 år. Hun har alltid drømt om å feire denne dagen i NY og ønsker nå å ha med lillesøsteren sin på turen... Og jeg vet min kjære vil, både fordi NY er fantastisk men hun vet hvor mye hun sliter om dagen og dette har hun drømt om i årevis. Søsteren har tilbud seg å betale flying hotell (som hun sier, hadde jo uansett bestilt til den idioten..) Samtidig så vil min kjære bruke 1 uke av sin ferie, det går penger på en sånn tur og jeg vet hun får veldig dårlig samvittighet av å overlate babyen alene til meg en uke. Jeg kjenner jeg er veldig ambivalent til om det er greit eller ikke. En del av meg tenker selfølgelig skal hun dra, søstern trenger henne og og det blir hyggelig for de. Jeg jo dra hjem til mine foreldre i Trondheim og blitt dullet med der en uke. Også sier den andre delen, ikke f*** nå er det oss tre som gjelder, og vi må spare det vi har av ferie og penger og at det ikke kommer på talen... hva hadde dere gjort. Må legge til at jeg er i ganske god form etter fødselen... Anonymkode: 375ff...f17 Ser ingen grunn til å la be henne bli igjen hjemme. "Også sier den andre delen, ikke f*** nå er det oss tre som gjelder, og vi må spare det vi har av ferie og penger og at det ikke kommer på talen... " De pengene hun bruker kan hun fint spare opp igjen etterhvert... hvis det er DET det går på. Dessuten betaler tydeligvis søsteren selve reisen. Jeg hadde bedt henne reise og kose seg, hadde det vært min partner. Også hadde jeg forventet å få samme støtte og forståelse om jeg noensinne trengte komme meg vekk eller at partneren min stiller opp for meg en kort periode. (og ja, jeg har to barn under 2 år og vet hva det vil si å være alene og ha ansvar for bittesmå barn/nyfødte) Anonymkode: 6c374...361 7
Ulrikke Skrevet 10. mars 2019 #16 Skrevet 10. mars 2019 Så lenge det ikke gjør et gigantisk innhogg i økonomien deres, så ser jeg overhodet ikke hvorfor hun ikke skal reise? Fedre jobber offshore mens de har nyfødte, og er borte en stund av gangen. Det går fint! I tillegg kan du reise til besteforeldre og du trenger knapt løfte en finger der vil jeg tro. Søsteren har det tøft, og selvfølgelig vil hun hjelpe sin søster! En uke av livet (gitt at alle er friske osv) er virkelig ingenting i det lange løp. Finn fram kofferten hennes, be henne storkose seg med søsteren din og send med henne handleliste, både til deg og babyen 😉 11
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #17 Skrevet 10. mars 2019 Heisatur, fylletur med gjengen hadde ikke vært aktuelt her. En tur med en søster som trenger det, og har jubileum. Helt greit så lenge det går økonomisk. Dere trenger jo ikke de store ferieturen med baby dette året. Det kan fort bli slitsomt. Hadde og reist hjem til foreldre den uka hun dro. Greit å være vekk selv og, og få mulighet til avlastning. Jeg gjorde det samme når mannen dro på jakt når vi hadde baby, og det var deilig å få hjelp, selskap og ferdig middag 😅 Anonymkode: e6cd6...31a 7
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #18 Skrevet 10. mars 2019 Min samboer dro på guttetur til utlandet fem dager da babyen var tre uker. Null problem Vi visste ikke hvor gammel babyen ville være siden turen ble bestilt før han var født, så i verste fall var han bare to uker, i beste fall mer. Var godt å være litt alene, og sørget for at kjøleskapet var fullt og at vi hadde alt vi trengte før han dro, så jeg slapp å drasse med babyen ut på butikk o.l. Hadde absolutt sagt ja, tenker jo at det er mye bedre at hun drar nå, enn at det skal komme slike ønsker om noen år da det hadde vært mer naturlig at dere tre dro på en ferie sammen. Jeg tenker ihvertfall slik, at samboeren får gjort unna litt gutteturer nå mens babyen er liten og vi uansett sitter fast i hverandre, for om noen år så blir det jo kun familieferier. Anonymkode: 4473d...2de 1
Sunnfjording Skrevet 11. mars 2019 #19 Skrevet 11. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg og partneren min fikk barn for snaut 5 uker siden. Det var jeg som var gravid. Bortsett fra ammingen og at jeg er hjemme i permisjon mens hun er på jobb deler vi alle oppgaver, og ungen er (så langt) veldig eksemplarisk. Kjæresten min har veldig tette bånd til sin søster, som nylig har blitt singel etter er tøft brudd og blir snart 40 år. Hun har alltid drømt om å feire denne dagen i NY og ønsker nå å ha med lillesøsteren sin på turen... Og jeg vet min kjære vil, både fordi NY er fantastisk men hun vet hvor mye hun sliter om dagen og dette har hun drømt om i årevis. Søsteren har tilbud seg å betale flying hotell (som hun sier, hadde jo uansett bestilt til den idioten..) Samtidig så vil min kjære bruke 1 uke av sin ferie, det går penger på en sånn tur og jeg vet hun får veldig dårlig samvittighet av å overlate babyen alene til meg en uke. Jeg kjenner jeg er veldig ambivalent til om det er greit eller ikke. En del av meg tenker selfølgelig skal hun dra, søstern trenger henne og og det blir hyggelig for de. Jeg jo dra hjem til mine foreldre i Trondheim og blitt dullet med der en uke. Også sier den andre delen, ikke f*** nå er det oss tre som gjelder, og vi må spare det vi har av ferie og penger og at det ikke kommer på talen... hva hadde dere gjort. Må legge til at jeg er i ganske god form etter fødselen... Anonymkode: 375ff...f17 Gitt deres forutsetninger må hun selvsagt oppfordres til å dra, hva faen. Reis til foreldrene dine og kos deg. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #20 Skrevet 11. mars 2019 Klart hun skal på tur! Så kan du dra og bli dullet med. Alle vinner! Anonymkode: 1c491...d03 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå