Loolaa Skrevet 15. april 2005 #1 Skrevet 15. april 2005 Jeg har sensitiv hud (i følge hudpleier), som lett blir tørr i panne og på kinnene og som kjennes ut som den er et nummer for liten når jeg kommer ut av dusjen. Men t-sonen blir litt blank, jeg har litt urenheter i huden i området rundt nesen og litt ut på kinnene. Det er ikke vanlige kviser, men mer små hudfargede kuler under huden. Og litt store porer i samme område. Jeg har en stundt brukt Ultracalming Cleanser, Soothing Protection Spray og Skin Smooting Cream fra Dermalogica. Tørrheten er under kontroll med de produktene, men jeg skulle gjerne ha gjort noe med porene og urenhetene. Nå er jeg nesten tom for kremen, og lurer på å bytte den ut med en annen krem. Er det et produkt fra feks Decleor eller MD som ville passet bedre for meg? Eller hva med Barrier Repair fra Dermalogica? Er det et produkt til å ha under fuktighetskrem eller er det en fuktighetskrem i seg selv?
Gjest Gjesta Skrevet 15. april 2005 #2 Skrevet 15. april 2005 Eller hva med Barrier Repair fra Dermalogica? Er det et produkt til å ha under fuktighetskrem eller er det en fuktighetskrem i seg selv? Barrier Repair er ikke en fuktighetskrem; det må du bruke i tillegg. Ellers høres det ut som om du har en hudtype delvis som min. Jeg har hud som er tørr og litt sensitiv, men fikk allikevel vonde kviser/kuler i underhuden på haken, i tillegg til at jeg flasset uansett hva jeg brukte. I snart to år har jeg brukt Facial Cream fra MD Formulations under kremen (Intensive Moisture Balance) dag og natt, og kulene er helt borte, det samme er flassingen. Kanskje verdt et forsøk? Finnes i 15ml prøvekrukke hos hudpleier til ca 300, og denne varer i endel måneder, selv ved daglig bruk.
LilleSol Skrevet 15. april 2005 #3 Skrevet 15. april 2005 Høres ut som min hud det der! Henger meg på rådet om facial lotion fra mdf. Min hud har blitt mye bedre etter jeg begynte å bruke denne! Bruker de samme produktene som deg, men vurderer i tillegg å bruke decleors balm om natta. Fikk en prøve på den, og det virket bra- roet ned på en måte ! Decleor hydra floral er også en krem jeg tror kan passe. Jeg skal ihvertfall kjøpe den neste gang. Man facial lotion vil jeg virkelig anbefale. Har fått mye mindre urenheter etter at jeg begynte å bruke den, og den hjelper mot flassing også!
Loolaa Skrevet 15. april 2005 Forfatter #4 Skrevet 15. april 2005 Ellers høres det ut som om du har en hudtype delvis som min. Jeg har hud som er tørr og litt sensitiv, men fikk allikevel vonde kviser/kuler i underhuden på haken, i tillegg til at jeg flasset uansett hva jeg brukte. I snart to år har jeg brukt Facial Cream fra MD Formulations under kremen (Intensive Moisture Balance) dag og natt, og kulene er helt borte, det samme er flassingen. Takk for tipset! Intensive Moisture Balance er den fra Dermalogica? Og selges MD på nett? Jeg fant den ikke på Lookfantiastic.
Gjest Gjesta Skrevet 15. april 2005 #5 Skrevet 15. april 2005 Essential Dayspa selger MD, men de har ikke den minste størrelsen tror jeg. Og det er greit å teste før du kjøper stor krukke. Irriterende hvis det ikke funker. Intensive er fra Dermalogica, men jeg har nok tørrere hud enn deg; i tillegg bruker jeg en olje fra Danné for å få nok fett.
Loolaa Skrevet 15. april 2005 Forfatter #6 Skrevet 15. april 2005 Takk for tips LilleSol og Lilith! Hva skulle man gjort uten KG
Loolaa Skrevet 25. april 2005 Forfatter #7 Skrevet 25. april 2005 En oppdatering: Nå har jeg brukt MD sin Facial Lotion annenhver kveld i en uke, og urenheter har begynt å dukke opp nå. Et par underhudskuler har kommet mer til overflaten, og svarte prikker på haka har blitt små kviser. Så det betyr vel at huden jobber med å rense seg, og det ser lovende ut. Takk igjen for tips og hjelp
Gjest Gjesta Skrevet 25. april 2005 #8 Skrevet 25. april 2005 Bra du er tålmodig! Det tar nemlig en stund før du ser den fulle effekten. Hos meg tok det over en måned, og jeg gav nesten opp (utålmodig), men nå ville jeg ikke vært foruten. Husk forresten tilstrekkelig solbeskyttelse når du bruker MD, siden den tar bort endel av hudens egen beskyttelse. Du kan bli mye mer brent enn vanlig. SPF 15 anbefales.
Loolaa Skrevet 25. april 2005 Forfatter #9 Skrevet 25. april 2005 Husk forresten tilstrekkelig solbeskyttelse når du bruker MD, siden den tar bort endel av hudens egen beskyttelse. Du kan bli mye mer brent enn vanlig. SPF 15 anbefales. Will do!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå