Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan holder dere det like fresht? Jeg har akkurat begynt med å farge hele håret pga noen få grå hår foran i hårfestet (en slags mørkblond farge, lignende min egen). Men jeg synes ikke fargen holder seg pen særlig lenger enn noen uker, er det slik at man burde farge det med minicolor sånn ca hver 6 uke for at det alltid skal se blankt og sunt ut? For dersom jeg kun fortsetter å farge røttene så vil jo resten av håret se matt, tørt og livløst ut. 

Jeg bruker Aveda shampo, balsam og kur + hårolje i nyvasket hår, så tror jeg har gode produkter dekket 😊

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Olaplex! 😊

Anonymkode: 6c322...db6

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Olaplex! 😊

Anonymkode: 6c322...db6

Hva er det?

Følger denne tråden....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo kjøpe en shine spray da. Jeg bruker glimmer shine fra Moroccanoil og synes den gjør håret mitt skinnende og pent.

Anonymkode: ee000...818

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går til frisør hver 4.uke for å farge og klippe litt  har skulderlangt hår, men syntes fargen er finest når den gjøres hos frisør på jevn basis, er ganske mørk så trives med å gjøre det såpass ofte. Resultat at det ser ut somjeg kommer fra frisø omtrent daglig, bruker kun produkter kjøpt hos min frisør også . Dyrt men verdt det

Anonymkode: 921f6...dda

AnonymBruker
Skrevet

Om man skyller håret i vannet som er igjen etter at man har kokt kjerringrokk, så blir håret blankt og fint :lillesky:

Spør en eldre dame om det, om dere ikke har hørt om det før.

Anonymkode: 83469...5a8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man skyller håret i vannet som er igjen etter at man har kokt kjerringrokk, så blir håret blankt og fint :lillesky:

ÅKERSNELLE (Equisetum arvense)

Stikkord: Blærekatarr, gikt, fordøyelse, forstoppelse, blodstillende ved indre blødninger, hår nagler, åreforkalkning, gulsott, kreft.

Urindrivende middel ved blærekatarr og andre urinveislidelser. Teen er også et gammelt, populært råd mot gikt. Et kjent og mye brukt middel både ved dårlig fordøyelse, forstoppelse og diaré. Teen er hyppig drukket som blodstillende middel ved indre blødninger og ved for rikelig menstruasjon. Et helsebringende universalmiddel brukt for de fleste plager og lidelser; fra glansløst hår, slapphet og fedme til gallestein, åreforkalkning, gulsott og kreft.

Faktaside om åkersnelle / kjerringrokk     ► Bilde av åkersnelle http://www.rolv.no/urtemedisin/norske_planter.htm

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri kokt kjerringrokk og kommer nok ikke til å begynne med det :) 

AnonymBruker
Skrevet

Bruk fargebevarende og pleiende, styrkende shampo og kur med uv filtre og varmebeskyttelse ,som gjør håret mykt , glansfullt og sterkere. Kanskje som inneholder pigmenter I tillegg. 

Når du tar ettervekst så dra fargen ut i lengdene på slutten av virketiden for å friske opp fargen. 

En varmebeskyttende glansspray kan du også bruke. 

Anonymkode: 6a21b...2cc

Skrevet

Håret mitt ble utrolig mykt og glansfullt etter at jeg begynte å bruke olaplex shampo og balsam. Vurderer å kjøpe hårkuren i samme serie også. 

I tillegg bruker jeg en lett hårolje i lengdene, både når håret er vått før jeg børster det ut (vet man egentlig ikke skal børste vått hår, men pga krøller så må jeg det. Lar jeg det tørke for så å børste så får jeg crazyhår) og for å dempe håret hvis det er litt brusete. 

https://www.blivakker.no/product/3118053/olaplex-no-4-bond-maintenance-shampoo-250ml

https://www.blivakker.no/product/3118054/olaplex-no-5-bond-maintenance-conditioner-250ml

https://www.blivakker.no/product/harpleie/harolje/3045227/wella-sp-luxe-oil-reconstructive-elixir-100ml

Skrevet

Micro color må man friske opp med jevne mellomrom ja TS, ellers falmer den :) Problemet kan ligge her.

Ellers ville jeg prøvd å bytte shampo og balsam :) Kanskje den du bruker nå ikke er den optimale på akkurat ditt fargede hår? Jeg har prøvd og feilet mye med sjampo og balsam. Det som passer meg passer ikke nødvendigvis venninnen min :) 

Skrevet
På 10.3.2019 den 21.37, *Fomle* skrev:

Hvordan holder dere det like fresht? Jeg har akkurat begynt med å farge hele håret pga noen få grå hår foran i hårfestet (en slags mørkblond farge, lignende min egen). Men jeg synes ikke fargen holder seg pen særlig lenger enn noen uker, er det slik at man burde farge det med minicolor sånn ca hver 6 uke for at det alltid skal se blankt og sunt ut? For dersom jeg kun fortsetter å farge røttene så vil jo resten av håret se matt, tørt og livløst ut. 

Jeg bruker Aveda shampo, balsam og kur + hårolje i nyvasket hår, så tror jeg har gode produkter dekket 😊

Jeg bruker shampo for farget hår som har bittelitt fargepigment.

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Idiotisk myte! 

Anonymkode: 16db2...7e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...