AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #1 Skrevet 10. mars 2019 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/21LV4B/topp-professor-tok-taxi-for-en-halv-mill-paa-det-offentliges-regning Det er drøyt hvor utrolig arrogant og nedlatende han svarer. Han «utfordrer» systemet og han er for travel til å ta trikk og trenger å kunne legge fra seg papirer ved siden av seg i taxien slik at han ikke kan ta flytoget til Gardermoen. Anonymkode: 6efbd...ee2 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #2 Skrevet 10. mars 2019 Han er for øvrig en av de som snakker om at vi må bli mer miljøvennlige med tanke på global oppvarming. Artig hvordan mange av de som er ivrige på redusering av CO2 føler seg for viktige til å reise kollektivt. Det er vel for øvrig deler av problemet. Han forskeren har selv fått bestemme at han har hatt et særskilt behov for taxi. Sier seg nesten selv at det hverken er miljøvennlig eller god bruk av skattepengene om man selv kan bestemme hva man skal få dekket av skattebetalerne. Kan godt være det finnes professorer som har et behov for å reise med mye taxi, men det kan ikke være opp til professoren selv å bestemme at han har behov for 200 000 i året til taxi. For øvrig så er det vel de som jobber mest som har det mest behagelig når de reiser kollektivt. Reiser man veldig tidlig og drar hjem veldig sent så slipper man jo hele rushtiden. Så han kan fint få sitteplass slik han kan jobbe mens han reiser. Anonymkode: 736bd...4a9 3
SoWhat? Skrevet 10. mars 2019 #3 Skrevet 10. mars 2019 Lo meg gjennom artikkelen. For en fyr 🤣 arrogant, frekk og totalt blottet for ydmykhet. Her har ting gått i hodet på ham; snakk om. Glad ikke jeg intervjuet ham, for hadde garantert ledd. Professorer er ikke som andre folk. Dette appellerte til min sans for humor. Kom til intervju i Taxi 😆 jaja. Men sånn seriøst, så er det jo drøyt. Både han og saken. Skulle ønske jeg var flue på veggen og så uttrykket til journalisten. Sorry. 6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #4 Skrevet 10. mars 2019 Min første reaksjon er at han er utrolig arrogant og det er sjokkerende at han har tatt seg til rette og har fått lov til det uoppdaget over så lang tid. Men jeg tenker også at hadde han vært idrettsstjerne, konserndirektør eller regjeringsmedlem hadde ingen reagert på dette. Akademiske stjerner blir ikke verdsatt. Fotballstjerner får tjene mange millioner uten at folk reagerer med kloke hoder får lite. Jeg tviler ikke på at han er uvanlig dyktig og kan jobbe effektivt i en drosje. Sikkert mulig han har gitt hele arbeidslivet og nesten all fritid til universitetet. Det er ikke urimelig at får noen privilegerer for det. Men det må vært noen andre som kontrollerer dette. Anonymkode: 4b47e...467 11
SoWhat? Skrevet 10. mars 2019 #5 Skrevet 10. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min første reaksjon er at han er utrolig arrogant og det er sjokkerende at han har tatt seg til rette og har fått lov til det uoppdaget over så lang tid. Men jeg tenker også at hadde han vært idrettsstjerne, konserndirektør eller regjeringsmedlem hadde ingen reagert på dette. Akademiske stjerner blir ikke verdsatt. Fotballstjerner får tjene mange millioner uten at folk reagerer med kloke hoder får lite. Jeg tviler ikke på at han er uvanlig dyktig og kan jobbe effektivt i en drosje. Sikkert mulig han har gitt hele arbeidslivet og nesten all fritid til universitetet. Det er ikke urimelig at får noen privilegerer for det. Men det må vært noen andre som kontrollerer dette. Anonymkode: 4b47e...467 Jeg tror nok at han blir verdsatt du 🙂
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #6 Skrevet 10. mars 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min første reaksjon er at han er utrolig arrogant og det er sjokkerende at han har tatt seg til rette og har fått lov til det uoppdaget over så lang tid. Men jeg tenker også at hadde han vært idrettsstjerne, konserndirektør eller regjeringsmedlem hadde ingen reagert på dette. Akademiske stjerner blir ikke verdsatt. Fotballstjerner får tjene mange millioner uten at folk reagerer med kloke hoder får lite. Jeg tviler ikke på at han er uvanlig dyktig og kan jobbe effektivt i en drosje. Sikkert mulig han har gitt hele arbeidslivet og nesten all fritid til universitetet. Det er ikke urimelig at får noen privilegerer for det. Men det må vært noen andre som kontrollerer dette. Anonymkode: 4b47e...467 Det offentlige betaler jo ikke taxi for fotballstjerner og direktører. Han kan ta så mye taxi han vil på egen regning. Anonymkode: 6efbd...ee2 10
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #7 Skrevet 10. mars 2019 Dette med å jobbe i drosje, og ha plass til papirer og sånt = helt greit. Men da jeg så listen over turer for september, var det bøttevis med småturer mellom adresser på Frogner. Bittesmå gåavstander. Jeg er lommekjent i området. Ingen skal fortelle meg at man trenger å "jobbe med papirer i baksetet på en taxi" på en drosjetur som tar noen små minutter, men som koster 150-200 kroner. Anonymkode: d895d...571 5
SoWhat? Skrevet 10. mars 2019 #8 Skrevet 10. mars 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette med å jobbe i drosje, og ha plass til papirer og sånt = helt greit. Men da jeg så listen over turer for september, var det bøttevis med småturer mellom adresser på Frogner. Bittesmå gåavstander. Jeg er lommekjent i området. Ingen skal fortelle meg at man trenger å "jobbe med papirer i baksetet på en taxi" på en drosjetur som tar noen små minutter, men som koster 150-200 kroner. Anonymkode: d895d...571 Han har sikkert med seg to bærenett med svært viktige papirer og pc. Sånt kan han jo ikke risikerer å miste eller å bli frastjålet... dessuten jobber han hvert minutt, og "må hive seg rundt" for å nå fram overalt. Professorer er distré. 🙂 1
Mann1979 Skrevet 10. mars 2019 #9 Skrevet 10. mars 2019 Denne saken er en god illustrasjon på hvorfor universitetene bør etterstrebe privatisering. Så slipper verdensstjerner å bli fordømt av middelmådigheter. 4
SoWhat? Skrevet 10. mars 2019 #10 Skrevet 10. mars 2019 8 minutter siden, Mann1979 skrev: Denne saken er en god illustrasjon på hvorfor universitetene bør etterstrebe privatisering. Så slipper verdensstjerner å bli fordømt av middelmådigheter. Tror ikke alle fordømmer. Her syns jeg Vg kavet. Ble litt sånn "vredens gnag" over det 😄 artig fyr! 1
Mann1979 Skrevet 10. mars 2019 #11 Skrevet 10. mars 2019 Just now, SoWhat? said: Tror ikke alle fordømmer. Her syns jeg Vg kavet. Ble litt sånn "vredens gnag" over det 😄 artig fyr! Jeg er helt enig med deg. Vi snakker altså om en professor på Moser-nivå her som skal plages av halvstuderte journalister. Som jobber for luselønn sammenlignet med hva vitenskapsmenn av hans kaliber mottar i utlandet. 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #12 Skrevet 10. mars 2019 12 minutter siden, Mann1979 skrev: Denne saken er en god illustrasjon på hvorfor universitetene bør etterstrebe privatisering. Så slipper verdensstjerner å bli fordømt av middelmådigheter. Verdensstjerner ja. En professor i Norge innen biologi. Ikke akkurat et spesielt krevende felt og ikke klarer han å få jobb et bedre sted enn UiO heller. Ikke akkurat som om han er headhuntet av Harvard. Anonymkode: 6efbd...ee2 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #13 Skrevet 10. mars 2019 2 minutter siden, Mann1979 skrev: Jeg er helt enig med deg. Vi snakker altså om en professor på Moser-nivå her som skal plages av halvstuderte journalister. Som jobber for luselønn sammenlignet med hva vitenskapsmenn av hans kaliber mottar i utlandet. Men han klarer altså ikke få seg en bedre jobb enn på et universitet i Norge. Dessuten tjener ikke folk innen akademia de store pengene uansett. Anonymkode: 6efbd...ee2 2
Mann1979 Skrevet 10. mars 2019 #14 Skrevet 10. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Verdensstjerner ja. En professor i Norge innen biologi. Ikke akkurat et spesielt krevende felt og ikke klarer han å få jobb et bedre sted enn UiO heller. Ikke akkurat som om han er headhuntet av Harvard. Anonymkode: 6efbd...ee2 Dette hører du sikkert ofte, men du aner ikke hva du snakker om. 1
SoWhat? Skrevet 10. mars 2019 #15 Skrevet 10. mars 2019 🤣 noen av innleggene her blir like komiske som artikkelen. Jez 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #16 Skrevet 10. mars 2019 1 minutt siden, Mann1979 skrev: Dette hører du sikkert ofte, men du aner ikke hva du snakker om. Du beviser jo ikke at jeg tar feil. Har han sagt nei til noe bedre enn UiO? Er han headhuntet av andre i samme felt? Hvorfor skal han kunne ta seg til rette med skattepenger? Hvorfor er han så viktig at han ikke kan gå i 10 min fra et sted på Frogner til et annet? Hvorfor kan han ikke betale selv? Anonymkode: 6efbd...ee2 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #17 Skrevet 10. mars 2019 46 minutter siden, AnonymBruker said: Det offentlige betaler jo ikke taxi for fotballstjerner og direktører. Han kan ta så mye taxi han vil på egen regning. Anonymkode: 6efbd...ee2 Vi betaler via skatten for regjeringsmedlemmer. Vi betaler indirekte for fotballstjerner og private direktører. Skal det ikke være noen moralske grenser for stjerner og private men kun for offentlige? Anonymkode: 4b47e...467 3
Gjest Paramount Skrevet 10. mars 2019 #18 Skrevet 10. mars 2019 (endret) Slik går det når folk har anledning til å bruke andre sine penger. En viktigper uten betydning for noe som helst. Akkurat det samme med de grønne misjonærene som flyr land og strand rundt for å spre sitt livsviktige budskap, mens det står en sky av co2 etter dem. Det gjør ingen ting, fordi det er SÅÅÅÅ viktig det arbeidet de gjør. Som om ikke andres arbeid er like viktig. Snakk om arroganse. Alle offentlige tjenestemenn og kvinner burde ha fly- og taxiforbud. La de kjøre egen elbil eller ta toget. Ingen ting haster mindre enn offentlig arbeid, det vet vi alle som har ventet på svar på søknad fra det offentlige. Endret 10. mars 2019 av Paramount
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #19 Skrevet 10. mars 2019 10 minutter siden, AnonymBruker said: Men han klarer altså ikke få seg en bedre jobb enn på et universitet i Norge. Dessuten tjener ikke folk innen akademia de store pengene uansett. Anonymkode: 6efbd...ee2 Så vi skal ha større respekt og romslighet for akademikere som flytter ut men ikke for de som blir i Norge? Anonymkode: 4b47e...467 2
SoWhat? Skrevet 10. mars 2019 #20 Skrevet 10. mars 2019 1 minutt siden, Paramount skrev: Slik går det når folk har anledning til å bruke andre sine penger. En viktigper uten betydning for noe som helst. Akkurat det samme med de grønne misjonærene som flyr land og strand rundt for å spre sitt livsviktige budskap, mens det står en sky av co2 etter dem. Det gjør ingen ting, fordi det er SÅÅÅÅ viktig det arbeidet de gjør. Som om ikke andres arbeid er like viktig. Snakk om arroganse. Herlig arrogant. Men han vet godt hvor viktig han er. Tror Stenseth er mitt nye "idol". 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå