Gå til innhold

Hvor burde vi flytte hen? Er lost

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler meg ikke hjemme noen steder. Virkelig ikke en plass. Og nå må vi flytte herifra pga økonomi. Hvor skal vi flytte hen? Er ikke noe som binder meg til her jeg er. Har et lite barn og er alenemor, og venninnene mine (som bor her og der i landet) forstår meg ikke helt. 

Kravene jeg har for ny boplass må være:

Hyggelig plass med god atmosfære. Gjerne estetisk pent, men menneskene som bor der er viktigere at er vakre enn at plassen er vakker. 

Ikke for lite og ikke for stort 

Må være ved havet. Ikke innenlands altså. Må ikke ligge i vannkanten liksom, men må være mulig å reise til stranda og bade jevnlig 

Må gå an å bo der uten bil. Har ikke lappen. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre eller hvor vi burde bo. Føler meg ganske lost nå. 

Anonymkode: 3051c...c78

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fredrikstad? Veldig koselig by. Kommer an på hvor i landet det er aktuelt å flytte, da. 

Anonymkode: 4b244...01b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Fredrikstad? Veldig koselig by. Kommer an på hvor i landet det er aktuelt å flytte, da. 

Hvorfor feks Fredrikstad? Hva liker du ved plassen? :)

AnonymBruker
Skrevet

Volda.

Anonymkode: 17e60...52c

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Volda.

Anonymkode: 17e60...52c

Hvorfor? Hva liker du med Volda? 

AnonymBruker
Skrevet

DU må flytte gda økonomi? Er det fordi du ikke får jobb der du bor nå? 

I såfall, må du flytte en plass med gode jobbmuligheter innen ditt felt - og en plass hvor det ikke er altfor dyrt å bo 

Anonymkode: 6b1e8...4f3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor feks Fredrikstad? Hva liker du ved plassen? :)

Fredrikstad er en akkurat passe stor by. Nær sjøen og fine strender, flere landlige og barnevennlige områder, flere gode barnehager. Generelt hyggelige folk som bor der. Godt kulturtilbud og fin gamleby. Har gratis byferge. Ganske greit å ta lappen der (det gjorde jeg). Bodde der i 5 år, men måtte hjem til Oslo pga. nye studier jeg ville ta. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Holmestrand, Tønsberg, Horten.

Anonymkode: 54ccd...fff

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mandal? Det er det iallefall strender nok og masser av natur å gå i uansett hvor i byen du bor.  

Anonymkode: 95e7e...7f4

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fredrikstad er en akkurat passe stor by. Nær sjøen og fine strender, flere landlige og barnevennlige områder, flere gode barnehager. Generelt hyggelige folk som bor der. Godt kulturtilbud og fin gamleby. Har gratis byferge. Ganske greit å ta lappen der (det gjorde jeg). Bodde der i 5 år, men måtte hjem til Oslo pga. nye studier jeg ville ta. 

Bodde der selv i 2 år. Vil tilbake :( 

Anonymkode: 8bb5a...3f8

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg ikke hjemme noen steder. Virkelig ikke en plass. Og nå må vi flytte herifra pga økonomi. Hvor skal vi flytte hen? Er ikke noe som binder meg til her jeg er. Har et lite barn og er alenemor, og venninnene mine (som bor her og der i landet) forstår meg ikke helt. 

Kravene jeg har for ny boplass må være:

Hyggelig plass med god atmosfære. Gjerne estetisk pent, men menneskene som bor der er viktigere at er vakre enn at plassen er vakker. 

Ikke for lite og ikke for stort 

Må være ved havet. Ikke innenlands altså. Må ikke ligge i vannkanten liksom, men må være mulig å reise til stranda og bade jevnlig 

Må gå an å bo der uten bil. Har ikke lappen. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre eller hvor vi burde bo. Føler meg ganske lost nå. 

Virker som du bør flytte der du får en jobb. Ikke alltid det er drømmeplassen, men uten penger kan du ikke bo noen steder.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Belima said:

Virker som du bør flytte der du får en jobb. Ikke alltid det er drømmeplassen, men uten penger kan du ikke bo noen steder.

Er ufør, så problemet er ikke jobb, men at det er dyrt å bo her vi bor generelt. Så blir flytting, bare vet ikke hvor. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er ufør, så problemet er ikke jobb, men at det er dyrt å bo her vi bor generelt. Så blir flytting, bare vet ikke hvor. 

Det er dyrere å bo i byer enn i bygda, dessverre :( Kjipe med å være ufør

Anonymkode: 8bb5a...3f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjekt med en liten pekepinn på hvor i landet du/dere tenker dere? Nord-, Vest-, Øst- eller Sørlandet?

Anonymkode: 4fbd8...310

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tau eller Jørpeland. Helt nydelige plasser ved sjøen, og alt du trenger i nærheten. Nydelige turområder og badestrender. Ikke langt fra Stavanger, men halve prisen på eiendom. Helt ny skole på Tau nå, både barne ungdomsskole og videregående. Det kommer snart ny tunnell, i desember, da vil nok prisene stige veldig. Da er man i Stavanger på 15 min. 

Anonymkode: 5dadc...123

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Froland er verdens fineste plass. Nærme strand, nærme skog, Arendal og Kristiansand by rett i nærheten, men både matbutikker, kafeer og apotek finnes også i Froland. 

Også det viktigste, menneskene er så greie! Velger du å bo i byggefelt, kan jeg nesten garantere deg godt naboskap! 

Anonymkode: 80c86...c6a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i akkurat samme dilemma. Bor svært sentralt, men opplever meg hjemløs. Har noen venner og litt familie her og der, men ingenting som knytter meg til noe sted. Pr nå er jeg arbeidsløs, nettverk og familie er lite og hadde jeg ikke eid leiligheten min hadde det nesten vært det samme hvor jeg bodde. I min situasjon er det noen punkter som er viktige:

1. Arbeid. Penger er det aller mest grunnleggende. Skal jeg flytte et sted, må jeg har arbeid der i forkant, for flytting koster mye penger.

2. Nettverk. Arbeidsplassen vil skape noe nettverk og et anker. Har du noen venner du liker/ familie et sted, kan det være et anker og et startpunkt. Vet ikke hvor gammel du er, men jo eldre man blir jo vanskeligere blir det å etablere nytt nettverk.

3. Og så må du tenke stabilitet for barnet ditt, det er bra for barn å være bofaste så de blir trygge på et sted og vet at det er her de hører til. Det er også bra for barn å ha familietilhørighet og ha flere tilknytningspersoner enn mamma. Så når du velger å flytte så er det lurt å tenke at her er jeg stuck i typ 18 år.

Anonymkode: aa1f8...c7b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Valdres! :ninuskapus:          

Anonymkode: ab080...1f6

AnonymBruker
Skrevet

Notodden.

Anonymkode: 2a1ba...cc3

AnonymBruker
Skrevet

Sandefjord? Stathelle? Pene steder ved sjøen. 

Anonymkode: 888f5...5c3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...