AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #1 Skrevet 10. mars 2019 Da jeg var tenåring var jeg venn med to søstre. Den ene av dem pleide å sitte barnevakt hos en nabo av meg, og jeg var også på besøk i det huset. Det var en del gutter på min alder som gikk i min klasse og parallellklasse som også pleide å være der, men jeg var der ikke mens de var der, så akkurat hva som skjedde da vet jeg ikke. Hun hadde ord på seg for å være løsaktig og rotet med mange som jeg kjente og kjente til, og noe av det foregikk altså mens hun satt barnevakt i det huset. En helg sitter jeg på en fest der noen har kjærlighetssorg over henne, en annen helg er jeg tilstede da hun roter med noen andre osv. Men jeg hadde egentlig mest med søsteren hennes å gjøre, da jeg og henne hadde hesteinteresse til felles. En dag fikk naboen min nok av at hun drog gutter inn i huset, og nektet dem adgang, hun fikk forbud mot å slippe noen inn. Det som skjedde da var at noen av dem kom på døra og knuste en rute da de ikke kom inn. Hun ringte søsteren sin, søsteren ringte politiet og vips - sak ble opprettet og jeg ble innkalt som vitne. Selv var hun ikke interessert i å anmelde, det var søsteren som gjorde det. Og sak ble opprettet fordi hun var under 16. Jeg er usikker nå på om noen av de andre var over 16, men jeg tror hun var født sent på året og yngre enn flere av dem hun hadde hatt sex med. Hun hadde hatt samleie med to gutter, og det var også snakk om noe med en flaske, med en eller begge...så det var forskjellig som hadde foregått i det huset. To andre hadde fingret henne, og jeg var tilstede på festen da det skjedde med han ene. Hun satt og smilte og lo da hun fortalte om det i retten. Jeg kjente alle fem av de som ble anklaget (eller etterforsket, jeg husker ikke akkurat hvor mange av dem som ble anklaget), en for bare innbruddet tror jeg, resten for seksuelle handlinger. Tre av dem var helt ok gutter, jeg hadde aldri noe problem med dem. En av de tre ble senere til en småkriminell som alltid la igjen lua si på innbruddstedet osv. De to andre var mobbere, en av dem pleide å slenge kommentarer etter meg, og en av dem var den aller verste mobberen i klassen min. Jeg ble mobbet omtrent hver dag i 9 år, av så og si hele klassen min og også noen i parallellklassen, og har mèn av det i dag selv om jeg er godt voksen. Han i klassen min slo også til meg mens jeg hadde tannregulering (dette var før rettssaken), noe som resulterte i et traume mot tennene, rotfyllinger og problemer. Det var noe jeg kun fant ut mange år senere. Mitt vitnemål gjorde sannsynligvis at mobberen min ikke fikk plett på rullebladet, og det gjorde mye for å frikjenne de andre også. Jeg fortalte om hvordan hun var og hva hun hadde fortalt meg. Hun skrøt og ga inntrykk av at alt var frivillig. Hun var mer eller mindre forelsket i de to hun hadde hatt samleie med, og jeg hørte aldri noe negativt om de andre, eller om noen i det hele tatt. Den ene gangen jeg var tilstede kan jeg si med 100% sikkerhet at var frivillig. Jeg sa aldri noe negativt om noen av guttene, jeg nevnte ikke mobbingen for jeg så ikke hvordan det skulle være relevant i saken. Jeg bare fortalte hva jeg hadde observert i det forholdet som var, og at jeg aldri så antydning til tvang. Jeg kunne tatt muligheten og hevnet meg, men jeg har ingen interesse av sånt og det hadde også vært galt. Men jeg skjønner nå at man kan være utsatt for overgrep uten at man tar inn over seg der og da. Jeg vet at denne kvinnen har bare fortsatt i samme sporet, drikker, har fått barn som hun overlot til søsteren osv.. Men jeg har ikke hatt nær kontakt med henne etterpå og vet ikke hvorfor hun er slik. Hun var ikke sur på meg etter rettssaken, og ringte meg faktisk mange år senere og begynte å legge ut om hvordan legen hennes prøvde å drepe henne osv. Jeg skjønte ikke noe av det og sa jeg var opptatt, og så hørte jeg aldri fra henne igjen. Hun hørtes helt sprø ut. Det er alt jeg vet om henne, jeg har hatt lite kontakt med søsteren hennes også. Gjorde jeg rett? Hva hadde du gjort? Kan dette ha vært verre enn jeg trodde? Kan hun ha blitt skadet av disse opplevelsene og at det er derfor hun er slik hun er idag? Gjorde guttene noe galt? Jeg vet at dette er umulig for dere å svare på, jeg må bare få luftet det da jeg ikke har noen andre å diskutere dette med. Anonymkode: d94b4...013
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #2 Skrevet 10. mars 2019 Ser nå at tittelen ble litt feil, det skulle vært "mulig overgrepssak" eller en helt annen betegnelse, jeg vet ikke hva man skal kalle en slik sak egentlig. TS Anonymkode: d94b4...013
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #3 Skrevet 10. mars 2019 Jeg kan vanskelig se at du hadde så mye å bidra med her om du aldri var tilstede? Hva du tror om henne eller dem har da ingen relevans? Du sier du så noe en gang. Det er hva du kan vitne på. Det andre har du ikke kjennskap til, og baserer seg ikke på noe du har sett. Anonymkode: 37073...3e2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå