Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det dagen man får positiv EL-test, eller dagen etter som regnes som eggløsningsdagen? Eggløsningen skal vel komme etter positiv test, ikke samtidig? Når jeg hadde positiv EL-test på torsdag 7 mars, hvilken DPO er jeg på nå? 3dpo? Så mye man kan lure på som ny prøver😂

Anonymkode: fdbab...a6d

Videoannonse
Annonse
Gjest BethD
Skrevet

Spørs når testen ble negativ det. 

AnonymBruker
Skrevet

Eggløsning skjer som regel 12-36 timer etter positiv test, men det kan jo variere litt såklart! Om du ikke vet når testen ble negativ, ville jeg brukt dagen etter positiv. Så 2 dpo ville jeg tenkt værtfall:) 

Anonymkode: e7f98...5a3

AnonymBruker
Skrevet

Du hadde mest sannsynlig EL 8. mars, og er 2 dpo i dag :) EL kommer etter at testen er positiv, men bølgen av LH, som gjør testen positiv, kan ha startet ei stund før du tok testen. Så EL kan komme senere samme dag som testen også, eller kanskje etter to dager, hvis du testet akkurat i det testen først kunne bli positiv. Jeg regner alltid dagen etter selv. Det har stemt de gangene jeg har tempet i tillegg. 

Anonymkode: 9b1ed...6c3

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Testen var negativ neste dag, (og dagen før, altså kun en dag med positiv test) alle  tester tatt rundt kl 20. Betyr det noe spesielt at testen kun er positiv en dag? Er det vanlig å ha positive tester lenger?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Testen var negativ neste dag, (og dagen før, altså kun en dag med positiv test) alle  tester tatt rundt kl 20. Betyr det noe spesielt at testen kun er positiv en dag? Er det vanlig å ha positive tester lenger?

Det er veldig individuelt, har jeg skjønt. Jeg har ei venninne som har positiv test i under et døgn. Hun må teste to ganger om dagen for å være sikker på å få med seg eggløsningen. Jeg pleier å ha strek som er tydelig sterkere enn kontrollstreken en dag og så like sterk/eller bittelitt sterkere enn kontrollstreken dagen etter, før den blir klart negativ. 

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig individuelt, har jeg skjønt. Jeg har ei venninne som har positiv test i under et døgn. Hun må teste to ganger om dagen for å være sikker på å få med seg eggløsningen. Jeg pleier å ha strek som er tydelig sterkere enn kontrollstreken en dag og så like sterk/eller bittelitt sterkere enn kontrollstreken dagen etter, før den blir klart negativ. 

Da har du det på samme måte som meg. Regner du da eggløsning dagen etter første positiv, eller to dager etter første positive? 

Anonymkode: 42397...351

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har du det på samme måte som meg. Regner du da eggløsning dagen etter første positiv, eller to dager etter første positive? 

Anonymkode: 42397...351

Jeg regner eggløsning dagen etter første positive :) Det har stemt hos meg nå når jeg har målt temperaturen i tillegg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å måle temperatur i tillegg. Alt du trenger er et termometeret med 2 desimaler og en av en haug gratisapper. 

Jeg pleier ha EL 2 dager etter positiv LH-test. Jeg kan også se når EL nærmer seg basert på EL-slimet. 

Anonymkode: 1b878...6ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...