Callisto83 Skrevet 11. mars 2019 #21 Del Skrevet 11. mars 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser setter noen som praktiserer uten fluor og som faktisk helbreder årsaken og ikke bare fjerner symptomet kirurgisk ...! Anonymkode: 12a12...595 Jeg må tydeligvis bestille time hos holistisk optiker, for jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til med det du skriver. Først og fremst, hva er galt med fluor? Har man vondt i tennene, er det gjerne boring, rotfylling eller trekking som må til. Årsaken kan jo være så mangt; kosthold, sykdom, medisinering etc. Dette er jo ikke noe kun holistiske tannleger har greie på. Så koster tannleger masse penger, uansett hvordan man vrir og vender på det. Vil man ikke heller da gi de pengene til de aller flinkeste - og mest effektive - med borret; som vet å sette bedøvelse ordentlig og gjør en god jobb? Jeg ville blitt ganske frustrert hvis jeg måtte møte opp på tannlegekontoret til massasje, meditasjon og pendel i tillegg til tannbehandlingen.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #22 Del Skrevet 11. mars 2019 Jeg har også lett etter det men ikke funnet noe i Norge. Norge er ganske tilbakestående på en del områder. Anonymkode: 3a969...36d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #23 Del Skrevet 11. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også lett etter det men ikke funnet noe i Norge. Norge er ganske tilbakestående på en del områder. Anonymkode: 3a969...36d Tusen takk for ditt svar! 🙏💗 Jeg vet jeg ikke er alene om dette. Synes jeg nærmest blir angrepet i denne tråden. Du er den første på to sider som ikke kritiserer eller angriper 🙇♀️ Anonymkode: 12a12...595 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #24 Del Skrevet 11. mars 2019 2 timer siden, Callisto83 skrev: Jeg må tydeligvis bestille time hos holistisk optiker, for jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til med det du skriver. Først og fremst, hva er galt med fluor? Har man vondt i tennene, er det gjerne boring, rotfylling eller trekking som må til. Årsaken kan jo være så mangt; kosthold, sykdom, medisinering etc. Dette er jo ikke noe kun holistiske tannleger har greie på. Så koster tannleger masse penger, uansett hvordan man vrir og vender på det. Vil man ikke heller da gi de pengene til de aller flinkeste - og mest effektive - med borret; som vet å sette bedøvelse ordentlig og gjør en god jobb? Jeg ville blitt ganske frustrert hvis jeg måtte møte opp på tannlegekontoret til massasje, meditasjon og pendel i tillegg til tannbehandlingen.. Kan ikke dere som ikke vet hva jeg spør om slutte å blande dere/ være spydige/ nedlatende / kritisere ? Anonymkode: 12a12...595 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #25 Del Skrevet 11. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er utrolig agressiv i måten du svarer på. Anonymkode: b7ce0...59a Jeg må nesten forsvare meg mot all kritikken her. Jeg skriver jo i HI jeg ikke ønsker tilsvar på hvorfor jeg vil gå til holistisk tannlege og ikke til ordinær tannlege. På to sider er alt jeg har fått av svar kritikk eller spørsmål på hvorfor jeg vil til holistisk tannlege. Jeg ønsker ikke debatt om hvorvidt en holistisk tannlege duger , og hvertfall ikke med folk som ikke vet hva det er. Det har jeg ikke tid til. Folk får lese seg opp selv på fluor og annen ordinær tannlegepraksis som ikke nødvendigvis er det beste for kroppen. De som har vært hos en holistisk tannlege vet hva jeg snakker om, og det er de jeg søker for å få anbefalt en dyktig holistisk tannlege. Slutt å kveruler. Jeg har vært helt konkret i HI. Og møtt massiv kritikk av sneversynte folk. Slitsomt. Anonymkode: 12a12...595 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #26 Del Skrevet 11. mars 2019 Googling fant denne tannlegen. Du kan jo høre der om han har noen meningsfeller i nærheten av deg dersom det blir langt å reise til Voss. Anonymkode: 63756...a89 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 11. mars 2019 #27 Del Skrevet 11. mars 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke dere som ikke vet hva jeg spør om slutte å blande dere/ være spydige/ nedlatende / kritisere ? Du synes sveve i den vrangforestilling at du har eierskap til og bestemmelsesrett over denne tråden. Slik er det ikke. Hvis folk vil diskutere noe annet enn navn på "holistisk" tannlege (f. eks. hva begrepet hevdes å være og om det er svindel), er det ingenting du kan gjøre som stanser det. En tråd lever sitt eget liv; les den eller la være! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #28 Del Skrevet 11. mars 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Googling fant denne tannlegen. Du kan jo høre der om han har noen meningsfeller i nærheten av deg dersom det blir langt å reise til Voss. Anonymkode: 63756...a89 Han bruker fluor, men takk. Anonymkode: 12a12...595 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #29 Del Skrevet 11. mars 2019 15 minutter siden, Vox_populi skrev: Du synes sveve i den vrangforestilling at du har eierskap til og bestemmelsesrett over denne tråden. Slik er det ikke. Hvis folk vil diskutere noe annet enn navn på "holistisk" tannlege (f. eks. hva begrepet hevdes å være og om det er svindel), er det ingenting du kan gjøre som stanser det. En tråd lever sitt eget liv; les den eller la være! Jeg mener at det er imot forum-reglene. Faktisk. Anonymkode: 12a12...595 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #30 Del Skrevet 11. mars 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener at det er imot forum-reglene. Faktisk. Anonymkode: 12a12...595 Hvilken forum-regel er det imot mener du? Anonymkode: 85a9b...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #31 Del Skrevet 11. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg må nesten forsvare meg mot all kritikken her. Jeg skriver jo i HI jeg ikke ønsker tilsvar på hvorfor jeg vil gå til holistisk tannlege og ikke til ordinær tannlege. På to sider er alt jeg har fått av svar kritikk eller spørsmål på hvorfor jeg vil til holistisk tannlege. Jeg ønsker ikke debatt om hvorvidt en holistisk tannlege duger , og hvertfall ikke med folk som ikke vet hva det er. Det har jeg ikke tid til. Folk får lese seg opp selv på fluor og annen ordinær tannlegepraksis som ikke nødvendigvis er det beste for kroppen. De som har vært hos en holistisk tannlege vet hva jeg snakker om, og det er de jeg søker for å få anbefalt en dyktig holistisk tannlege. Slutt å kveruler. Jeg har vært helt konkret i HI. Og møtt massiv kritikk av sneversynte folk. Slitsomt. Anonymkode: 12a12...595 Vel, du var ganske kjip mot meg. Jeg kritiserer kun alternativ medisin. Å være imot noe som faktisk ikke fungerer, altså alternativ medisin, er ikke så veldig sneversynt. Og holistisk helsehjelp er så og si alltid alternativ medsin, men det kan også benyttes i skolemedisin fordi holisme ikke er en behandlingsmåte. Anonymkode: fe7c5...ea7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #32 Del Skrevet 11. mars 2019 Bjarmann er veldig dyktig, og ang fluor så er ikke det noe problem å få tannleger til å droppe. Jeg går til en helt vanlig tannlege, men har ikke rørt fluor på nesten 15 år. Er bare å fortelle det til tannlegen før du starter, at du ikke ønsker fluor. (Jeg har forøvrig aldri hatt hull, og får alltid skryt fra tannlegen for veldig fine tenner <-- bare til opplysning for alle som skal begynne å mase om hvor farlig det er å droppe fluor..) Anonymkode: f15c6...2dc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #33 Del Skrevet 11. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bjarmann er veldig dyktig, og ang fluor så er ikke det noe problem å få tannleger til å droppe. Jeg går til en helt vanlig tannlege, men har ikke rørt fluor på nesten 15 år. Er bare å fortelle det til tannlegen før du starter, at du ikke ønsker fluor. (Jeg har forøvrig aldri hatt hull, og får alltid skryt fra tannlegen for veldig fine tenner <-- bare til opplysning for alle som skal begynne å mase om hvor farlig det er å droppe fluor..) Anonymkode: f15c6...2dc Autocorrect på navnet. Men jeg har flere venner som reiser til Voss for å gå til ham. Anonymkode: f15c6...2dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 12. mars 2019 #34 Del Skrevet 12. mars 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener at det er imot forum-reglene. Faktisk. Anonymkode: 12a12...595 Jeg venter fremdeles på at du skal finne fram disse reglene! Eller opererer du med "holistisk" fortolkning, kanskje – det er ikke nødvendig at disse reglene kan påvises i virkeligheten, det holder AT DU TROR DET, dermed er det bevist? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #35 Del Skrevet 12. mars 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel, du var ganske kjip mot meg. Jeg kritiserer kun alternativ medisin. Å være imot noe som faktisk ikke fungerer, altså alternativ medisin, er ikke så veldig sneversynt. Og holistisk helsehjelp er så og si alltid alternativ medsin, men det kan også benyttes i skolemedisin fordi holisme ikke er en behandlingsmåte. Anonymkode: fe7c5...ea7 Dette stemmer ikke helt da. Holistisk menneskesyn går på å se hele menneske. Enten det er en brekt for eller en deprimert hjerne. For det er ikke bare en brekt for eller deprimert menneske. Det er et helt menneske og den deprimerte kan for eksempel ha smerter som blir oppdaget først, men som de ikke finner årsaken til. Før de ser mennesket som en helhet og begynner å se på muligheten for at det er psykosomatisk. Å ha et holistisk menneskesyn er noe en lærer på både sykepleierstudiet og medisinstudiet. Bortsett fra det et jeg enig med deg. Anonymkode: 2400d...87f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #36 Del Skrevet 12. mars 2019 Og nei TS, du kan ikke diktere hva folk skal svare. Du kan si at du ikke ønsker diskusjon rundt temaet, men du kan ikke kreve det. Dette er et diskusjonsforum og ingen her har fått utenfor temaet. Temaet er en tannlege men holistisk menneskesyn og tilnærming. Det er det som har blitt diskutert. Ikke har du blitt angrepet heller, men du er veldig aggressiv i svarene du gir. Anonymkode: 2400d...87f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #37 Del Skrevet 12. mars 2019 Hva er galt med fluor? Spytt ut nå. Anonymkode: dbcd7...928 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #38 Del Skrevet 12. mars 2019 På 10.3.2019 den 19.37, AnonymBruker skrev: Takk til alle dere som tok bryderiet med å svare på annet enn HI. Anonymkode: 12a12...595 Hvordan mener du at behandling av hele kroppen kan fikse en tann som trenger rotfylling? Anonymkode: b7ce0...59a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #39 Del Skrevet 12. mars 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette stemmer ikke helt da. Holistisk menneskesyn går på å se hele menneske. Enten det er en brekt for eller en deprimert hjerne. For det er ikke bare en brekt for eller deprimert menneske. Det er et helt menneske og den deprimerte kan for eksempel ha smerter som blir oppdaget først, men som de ikke finner årsaken til. Før de ser mennesket som en helhet og begynner å se på muligheten for at det er psykosomatisk. Å ha et holistisk menneskesyn er noe en lærer på både sykepleierstudiet og medisinstudiet. Bortsett fra det et jeg enig med deg. Anonymkode: 2400d...87f En sau breker, har brekt, skal til å breke. En fot er brukket. Anonymkode: b7ce0...59a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 12. mars 2019 #40 Del Skrevet 12. mars 2019 På 10.3.2019 den 22.38, AnonymBruker skrev: Jeg ser setter noen som praktiserer uten fluor og som faktisk helbreder årsaken og ikke bare fjerner symptomet kirurgisk ...! Selv slapp jeg rotfylling i en jeksel da jeg ble kvitt fotsoppen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå