Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei hei. Den eneste måten som jeg kan få kobla til strømforsyninga mi på pcen er hvis jeg spenner fast strømkabelen min til pcen, eller hvis jeg fysisk holder sammen strømkabelen og pcen. Jeg har prøvd to nye strømkabler, men de funker like dårlig på pc-en min som den forrige strømkabelen. Jeg ønsker å ha en pc som jeg kan koble til strømforsyninga også lades den uten noe problem. Dette kan løses ved å kjøpe en ny pc. Finnes det noen annen måte å løse problemene med strømforsyninga på?

Anonymkode: 8b050...a3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er antakelig en kontaktfeil med strøminntaket på laptopen. Så du må nok skifte ut DC power jack socketen. Det er ikke strømkabelen det er feil med, men den delen inne i laptopen som du stikker strømkabelen inn i.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
On 3/11/2019 at 2:31 PM, Anwa said:

Det er antakelig en kontaktfeil med strøminntaket på laptopen. Så du må nok skifte ut DC power jack socketen. Det er ikke strømkabelen det er feil med, men den delen inne i laptopen som du stikker strømkabelen inn i.

Hvor kan jeg få skiftet ut dette? Uten å måtte sende den inn. 

Skrevet (endret)

Om du ikke har noen tidligere erfaring vil jeg absolutt ikke anbefale at du prøver å gjøre dette selv. Lag et innlegg på Facebook hvor du spør om hjelp, eller hør med venner og familie, det burde ikke være så vanskelig om problemet er hva jeg antar at det er. Prosessen i seg selv går ut på og åpne opp laptopen, koble fra strøminntaket, demontere dc socketen og lodde på en ny dc socket, eller plugge inn ett nytt "strømforsyningshode". Så hjelp må du nok ha uansett dessverre.

Endret av Anwa
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 3/14/2019 at 10:24 AM, Anwa said:

Om du ikke har noen tidligere erfaring vil jeg absolutt ikke anbefale at du prøver å gjøre dette selv. Lag et innlegg på Facebook hvor du spør om hjelp, eller hør med venner og familie, det burde ikke være så vanskelig om problemet er hva jeg antar at det er. Prosessen i seg selv går ut på og åpne opp laptopen, koble fra strøminntaket, demontere dc socketen og lodde på en ny dc socket, eller plugge inn ett nytt "strømforsyningshode". Så hjelp må du nok ha uansett dessverre.

Takk for tipset, men finnes det noen butikker som kan gjøre dette for meg?

Skrevet (endret)

Siden jeg ikke vet hvor du bor blir det naturligvis vanskelig for meg å finne det ut. Prøv Google.

Endret av Anwa
AnonymBruker
Skrevet

For du har sjekket at det ikke er masse dritt inni kontakten?

Anonymkode: 8bc2a...d43

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, Anwa said:

Siden jeg ikke vet hvor du bor blir det naturligvis vanskelig for meg å finne det ut. Prøv Google.

Bor på Østlandet. 

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

For du har sjekket at det ikke er masse dritt inni kontakten?

Anonymkode: 8bc2a...d43

Ja, det har jeg gjort. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...