Gå til innhold

Hvor vanlig er det at menn over 40 mister sexlysten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten har vært sammen i 3 år( i i beg av 40 årene), vi bor ikke sammen , men  er en del sammen, men nesten hver gang vi treffes  vil han bare sove, og kommer med unnskyldinger at han er trøtt osv. I begynnelsen av forholdet ville jeg vise han at jeg liker sex og er tiltrukket av han, men  da han sjelden klarer å bli skikkelig hard og gjennomføre samleie gav jeg opp. Følte jeg presset han.  Og har vi vært borte fra hverandre 1 uke tenker jo jeg at det er naturlig å ville ha lyst på hverandre, men her er det visst bare jeg som har lyst.  Går jeg gjennom soverommet og har kjøpt nytt undertøy og jeg sier " se på meg da, var undertøyet fint?  ,da titter han bare såvidt opp fra tlf og sier hmmm. Jeg kan ta på han der nede og  suge han og kysse han , men det hjelper ikke. jeg tenker jo at han umulig kan være tiltrukket av meg, men han sier han er det. ( jeg har ganske ok/ bra utseende)  Men det er frusterende, kan jo være han er blitt aseksuell. Jeg vet at sex ikke det det viktigste i ett forhold, men jeg syns det er deilig hvis jeg vet at mannen jeg elsker er tiltrukket meg og har lyst på meg slik jeg er av ham. Noen som har det slik?   

Anonymkode: 60d99...352

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sier han selv?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Rotemor skrev:

Hva sier han selv?

Han vil ikke snakke om det, jeg har kun tatt det opp 3 ganger og da blir han sur og innesluttet og sier jeg gjør det verre ved å snakke om det, mener at jeg klager og bør finne en ny som kan tilfredstille meg siden jeg antyder at jeg ikke er fornøyd

AnonymBruker
Skrevet

Tilfredsstiller han deg ALDRI? Da tenker jeg ikke nødvendigvis på samleie. 

Anonymkode: fb281...84e

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg lurer også på hyppigheten og fysisk kontakt generelt.

Noen menn er jo veldig kosete av seg.

Endret av Rotemor
Skrivefeil
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tilfredsstiller han deg ALDRI? Da tenker jeg ikke nødvendigvis på samleie. 

Anonymkode: fb281...84e

Jo, innimellom bruker han tunge, er veldig bra det.   Men er så synd , fordi jeg føler vi mister litt intimitet, vi kysser svært sjelden , og som regel er det jeg som tar intiativ til fysisk kontakt.

AnonymBruker
Skrevet

De fleste menn som begynte tidlig å ha sex har knullet ifra når de e 40 år. De kan ha lyst på sex, men ikke i nærheten av samme apetitten som fra 16-35 års alderen. 

Anonymkode: b9222...e14

• Liker 1
Skrevet

Kjenner igjen endel av det du skriver fra min egen samboer. For hans del har det trolig sammenheng med lavt fritt testosteron i blodet (til tross for skyhøyt testosteron-nivå, men dette reduseres kraftig av høye SHBG-verdier). 

Han skal nå til spesialist, endokrinolog, for å finne mer ut av det og gjøre noe med det. 

Veldig enig i at det er utrolig kjipt å føle at kjæresten ikke har lyst på deg, så tror jeg ville prøvd å finne ut hva det skyldes feks ved en blodprøve....men det forutsetter naturligvis at han selv synes det er et problem, noe han vil skal være annerledes og at han vil gjøre noe med det..... 🤔

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste menn som begynte tidlig å ha sex har knullet ifra når de e 40 år. De kan ha lyst på sex, men ikke i nærheten av samme apetitten som fra 16-35 års alderen. 

Det er det dummeste jeg har hørt på lenge!

Til ts,

Det der hadde jeg aldri orket, spesielt ikke når han ikke vil snakke om det! Jeg synes det er altfor tidlig å gi opp sex i en alder av 40! Jeg hadde blitt trist og ikke følt meg særlig sexy, selv om problemet helt klart er han og ikke deg!

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk for deg selv. Jeg er ikke ferdigknullet, som du så elegant sier det. 

Anonymkode: 1705d...d63

• Liker 6
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du kilder som kan bekrefte dette?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Rotemor skrev:

Har du kilder som kan bekrefte dette?

Google menns testosteron nivåer og alder, og hvilken alder er menn mest kåte, så finner du mange gode svar. Orker ikke sitte å lete opp noe som de fleste voksne folk burde vite. Menn i førtiårene kan ha lyst på sex men ikke i nærheten av samme apetitt som 16-25 års alderen. Da går menn rundt med ståkuk døgnet rundt omtrent. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Ella Ellefantella skrev:

Til ts,

Det der hadde jeg aldri orket, spesielt ikke når han ikke vil snakke om det! Jeg synes det er altfor tidlig å gi opp sex i en alder av 40! Jeg hadde blitt trist og ikke følt meg særlig sexy, selv om problemet helt klart er han og ikke deg!

Det er ikke dumt. Jeg har det slik selv. Tror ikke du skal gjøre deg til talsperson for alle menn.

Anonymkode: 181e2...5fc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Les om mannlig overgangsalder. Det kan være det som plager ham. 

https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/hvordan-er-menns-overgangsalder/

"

Hvordan oppdage lavt testosteronnivå?

En blodprøve er den eneste måten å diagnostisere lavt testosteronnivå på. Noen menn har lavere testosteronnivå enn normalt uten tegn eller symptomer. I slike tilfeller er ikke behandling nødvendig. For andre kan lavt testosteron forårsake:

• Endringer i den seksuelle funksjonen. Dette kan inkludere erektil dysfunksjon, redusert seksuell lyst, færre spontane ereksjoner - for eksempel under søvn - og infertilitet. Testiklene kan også bli mindre."
  •  

Anonymkode: 5a1d8...445

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke dumt. Jeg har det slik selv. Tror ikke du skal gjøre deg til talsperson for alle menn.

Anonymkode: 181e2...5fc

Det er vel motsatt, at DU ikke skal snakke for alle menn! Selvsagt får noen mindre lyst, men det har ikke noe med at de begynte tidlig å knulle, som du sier! Og veldig mange har masse lyst til de er dobbelt den alderen, så kom ikke her og snakk for alle menn.

• Liker 2
Skrevet
29 minutter siden, Ella Ellefantella skrev:

Til ts,

Så....din løsning er at TS må avslutte forholdet? Er det din løsning når kvinner går inn i overgangsalderen og sexlysten faller som en stein? For slik er det med livsfaser. Det går opp og ned og noen perioder er krevende. Både for kvinner og menn. Men hva sier sexologen?

D87DD308-41DE-464B-B1D3-6652CD05A6F2.png

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Jalp skrev:

Så....din løsning er at TS må avslutte forholdet? Er det din løsning når kvinner går inn i overgangsalderen og sexlysten faller som en stein? For slik er det med livsfaser. Det går opp og ned og noen perioder er krevende. Både for kvinner og menn. Men hva sier sexologen?

D87DD308-41DE-464B-B1D3-6652CD05A6F2.png

Ja, faktisk, siden de kun har vært sammen i tre år og han ikke vil snakke om det. Hadde han villet prøve å gjøre noe, så hadde det stilt seg annerledes! Hvis de hadde mange gode år med et normalt sexliv å se tilbake på også. Men her var det trøbbel fra dag en og han vil ikke snakke om det. Det går på selvfølesen hennes. Så JEG ville gjort det slutt, ja.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Milde himmel, dette gjør meg nervøs, hva skal vi damer på over 50 som fortsatt liker sex gjøre da??

Anonymkode: d63fe...01c

• Liker 3
Skrevet

Til TS:

Det kan være helseutfordringer som ligger til grunn for problemene. Det er åpenbart for meg at han skammer seg inderlig over å ikke kunne levere det du forventer på kommando. Det er så mye skam forbundet med dette at han heller vil avslutte forholdet med deg enn å bli ytterligere ydmyket. Det sier litt...

Så les det sexologen skriver. Den eneste måten du kan bidra til løsning er å fjerne alt press og stress. Vanskelig men antakeligvis eneste mulighet for å få han til å ta tak i løsningen.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Milde himmel, dette gjør meg nervøs, hva skal vi damer på over 50 som fortsatt liker sex gjøre da??

Anonymkode: d63fe...01c

Behandle mannen din slik du selv vil bli behandlet når livet er vanskelig. Det er for øvrig slik at det som regel er damene som ikke lenger vil ha sex. Til stor frustrasjon for tusenvis av virile og sexglade 50-60-70 åringe menn😉

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...