AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #1 Skrevet 10. mars 2019 Hei. Jeg synes jobben som kommunikasjonsrådgiver virker spennende, og tror dette er et yrke som vil kunne passe for meg. Men, hvilken utdanning bør man ha/er mest relevant for dette yrket? Har sett på blant annet journalistikk, medievitenskap, kultur/kommunikasjon og pr/media, men vet ikke helt hva som er mest attraktivt hos arbeidsgivere? Anonymkode: 169d1...32b
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #2 Skrevet 10. mars 2019 Og bør man ha master eller holder det med bachelor? Anonymkode: 169d1...32b
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #3 Skrevet 10. mars 2019 Jeg har en venninne som jobber som det. Hun har master i medievitenskap. Det er mange om beinet for å få de jobbene. Nå har hun så mye erfaring (10+ år) at det ikke er noe problem lenger, men det var beintøft i starten. Tipper man stiller enda svakere med bachelor. Anonymkode: 16f86...de5
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 10. mars 2019 #4 Skrevet 10. mars 2019 Det er vel egentlig bare en tittel, ikke et spesifikt yrke. Mange ulike utdanninger som kan føre til en slik jobb, men noe samfunnsfaglig (inkl. medier/journalistikk) er vel det vanligste.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #5 Skrevet 11. mars 2019 Ville valgt type markedskommunikasjon, da får du både økonomi emner, markedsføring og medie emner eller digital medie design fag for ofte må du kunne designe bla nettsider itillegg. Du kan brukes til flere ting på denne måten. Men det er utrolig mange om beinet når det gjelder jobb, så om du jobber relevant frivillig så kan det hjelpe.. Anonymkode: 1a6be...52e
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #6 Skrevet 11. mars 2019 Jeg kjenner mange kommunikasjonsrådgivere med journalistutdanning - har selv den utdannelsen og mange av de jeg studerte med jobber i dag med dette. Anonymkode: 0226a...9b0
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #7 Skrevet 11. mars 2019 Jeg kjenner to: den ene har mastergrad i et språk og den andre er journalist med videreutdanning som kommunikasjonsrådgiver. Anonymkode: b8433...5f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå