AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #1 Skrevet 10. mars 2019 Jeg er litt over 30. Nyseparert, i 100% jobb og føler meg oppspist. Orker ikke lenger jobben min, kollegaer og pasienter. Hva hadde dere gjort? Sagt opp jobben og begynt å jobbe med noe helt annet, eller bare byttet arbeidsplass innen samme type arbeid først? Jeg er helt på randen, gråter og gråter, sliter med anspente skuldre og hodepine, ønsker ikke sykmelde meg heller! Anonymkode: 08eb6...960
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #2 Skrevet 10. mars 2019 Jeg ville søkt på alt mulig, både innenfor og utenfor yrket, og sett hvor det bar hen. Men er egentlig jobben problemet? Hvis problemet er samlivsbruddet, hjelper det ikke å bytte jobb. Anonymkode: c0a34...ff7 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #3 Skrevet 10. mars 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville søkt på alt mulig, både innenfor og utenfor yrket, og sett hvor det bar hen. Men er egentlig jobben problemet? Hvis problemet er samlivsbruddet, hjelper det ikke å bytte jobb. Anonymkode: c0a34...ff7 Kanskje dumt å nevne seperasjon, for er egentlig ikke det som er problemet, er jobben som går meg på nervene! men må jo ha penger for å overleve og. Takk for svar! Anonymkode: 08eb6...960
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #4 Skrevet 10. mars 2019 Når dette skjedde med meg søkte jeg meg over til en stilling i psykiatrien. Veldig koselig, rolig og fint miljø. Skal søke over til en nattevaktstilling senere. Kunne noe av dette vært noe? Anonymkode: 13389...a71
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #5 Skrevet 10. mars 2019 Det spørs jo hva det er med jobben som går deg på nervene. Hvis det er arbeidsmiljø feks så kan det jo fort være nyttig å bytte arbeidssted. Hvis det er pasientkontakten er det jo litt verre. Men hva med noe som ikke er direkte sykepleie? Barnehage, bedriftssykepleie, Nordsjøen om du har relevant videreutdannelse? Anonymkode: 0fec8...8c3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #6 Skrevet 10. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når dette skjedde med meg søkte jeg meg over til en stilling i psykiatrien. Veldig koselig, rolig og fint miljø. Skal søke over til en nattevaktstilling senere. Kunne noe av dette vært noe? Anonymkode: 13389...a71 Tror ikke jeg passer til all psykiatri, men kan sjekke ut litt forskjellige avdelinger! Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det spørs jo hva det er med jobben som går deg på nervene. Hvis det er arbeidsmiljø feks så kan det jo fort være nyttig å bytte arbeidssted. Hvis det er pasientkontakten er det jo litt verre. Men hva med noe som ikke er direkte sykepleie? Barnehage, bedriftssykepleie, Nordsjøen om du har relevant videreutdannelse? Anonymkode: 0fec8...8c3 Det er stresset, tunge stell og demens, og arbeidskolleger. Bedriftsykepleie hadde vært topp, men mange om beinet! Ser og på privatklinikker, legesenter osv. Har ingen etterutdanning... Anonymkode: 08eb6...960
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #7 Skrevet 10. mars 2019 Det finnes jo avdelinger med særdeles lite pleietrengende pasienter. Jeg jobber selv på en avdeling der det gjerne går måneder mellom hvert stell. Og så har du alltids psykiatrien også som har veldig rolige dager. Om du har militærleir i nærheten søker de innimellom etter sykepleiere. Anonymkode: 0aa9c...8dc
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #8 Skrevet 10. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er litt over 30. Nyseparert, i 100% jobb og føler meg oppspist. Orker ikke lenger jobben min, kollegaer og pasienter. Hva hadde dere gjort? Sagt opp jobben og begynt å jobbe med noe helt annet, eller bare byttet arbeidsplass innen samme type arbeid først? Jeg er helt på randen, gråter og gråter, sliter med anspente skuldre og hodepine, ønsker ikke sykmelde meg heller! Anonymkode: 08eb6...960 Det høres mer ut som om du har behov for sykemelding og pleie deg selv litt eventuelt få pratet med noen. Det høres ut som om det har vært mye påkjenninger på en gang og det er bedre å ta tak i det før du risikerer å møte veggen. Lykke til. Anonymkode: f71f9...d38 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #9 Skrevet 10. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke jeg passer til all psykiatri, men kan sjekke ut litt forskjellige avdelinger! Det er stresset, tunge stell og demens, og arbeidskolleger. Bedriftsykepleie hadde vært topp, men mange om beinet! Ser og på privatklinikker, legesenter osv. Har ingen etterutdanning... Anonymkode: 08eb6...960 Ser den ja. Da kan jo avdelinger som er rolige, uten stell osv. være tingen. Poliklinikk? Da får du fine arbeidstider. Barneavdeling? Legesenter? Du har mange muligheter. Om du behøver å sykemelde deg i perioden hvor du finner ny jobb, gjør det. (Bedre det tenker jeg enn at du går på en storsmell!) 🙏 Anonymkode: 13389...a71 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #10 Skrevet 10. mars 2019 Jeg er sykepleier og var smålel jobben min, eller ikke selve jobben - hovedsakelig sjefen. Lang historie kort så har jeg gått 4 år i en liten stilling mens «alle andre» får større. Uansett. Jeg var så lei jobben min at jeg prøvde meg noen uker i kafé bare for å se om jeg kunne jobbet med noe annet. Det var det som skulle til for at jeg skulle forstå at jobben min slett ikke er så verst, idiotisk sjef eller ikke 🤪 Anonymkode: 504fc...206
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå