AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #1 Skrevet 10. mars 2019 Du som har jobb og er singel, og gjerne en rase som krever middels med aktivitet. Hvor ofte er dere i skogen hver uke? Hvor ofte får den løpe løs? Hvor mye leker du med den? Leker den i hundepark eller med faste hundevenner? Hvor mye mentale aktiviteter ila uka? Anonymkode: f1c02...3f8
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #2 Skrevet 10. mars 2019 Hvor ofte vi er ute i skogen varierer, men av daglige aktiviteter har vi en hovedtur på ca 1-1,5 timer hvor hun utenfor båndtvangstiden får løpe løs ca halvparten. Leker ikke så mye, kanskje 30 minutter i løpet av uka, vi gjør heller andre aktiviteter sammen. Setter ikke mine bein innenfor en hundepark, hun har 3 hundevenner vi går tur med hver uke. Hun får ca 30-60 minutter mentaltrening hver dag. Anonymkode: 04bad...143 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #3 Skrevet 10. mars 2019 Takk for svar! Hvorfor liker du ikke hundepark? Vi går heller aldri i parker, men vil høre andres tanker/erfaringer. Hunden min har ikke fast lekepartner, noe jeg gjerne skulle sett han haddr hatt. Hva slags mentale aktiverer gjør dere? Anonymkode: f1c02...3f8
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #4 Skrevet 10. mars 2019 Jeg går ca 1 - 1,5 time i skogen hver eneste dag. I helger og fridager går jeg opptil 2 timer, en sjelden gang nærmere 3 timer. Hunden min er i myndegruppen, så den trenger å få løpe hver eneste dag. Når båndtvangen kommer går jeg innom fotballbaner/inngjerdet område etter vi har vært i skogen og slipper løs så den får leke og strekke på beina i 15-20 min. Sykler også 2-3 ganger i uken når det er båndtvang så hunden får god travtrening. Sykkelturen varer en times tid. Har faste hundevenner og avtaler møte for lek ved behov. I båndtvangstiden skjer disse møtene oftere. Anonymkode: c90aa...9ad 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #5 Skrevet 11. mars 2019 Dette varierer, har en middels stor gjeterhund. Er det fint vær, tar jeg han gjerne ut på en 10 kilometers joggetur og gåtur. Eller 1-2 fjellturer. Er det stygt vær, slipper jeg han ut i hagen så han kan gjøre fra seg, så får han gå inn på vaskerommet og legge seg til han blir tørr. Så dette varierer. Anonymkode: 79d61...e59 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #6 Skrevet 11. mars 2019 Har to labradorer. Har de med på jobb og aktiviserer de i løpet av arbeidsdagen. De får 15 min tissetur på morgenen før jobb, 10-30 min tur i skogen på jobb, 1-2 timer tur i skogen etter jobb, og 15 min tissetur på kvelden igjen. I tillegg så trener vi en del lydighet og apportering, samt blodspor på hun ene. Anonymkode: c2dfe...200
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #7 Skrevet 11. mars 2019 Nå er jeg riktignok ikke singel, men ca 2-3 timer tur sammenlagt hver dag. I tillegg har vi noe godbitsøk, de leker sammen løst i hagen og hundegården. Driver også med lit agility, men det er hjemme i hagen på sommern bare. Anonymkode: 248b8...199
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #8 Skrevet 13. mars 2019 På 10.3.2019 den 16.28, AnonymBruker skrev: Du som har jobb og er singel, og gjerne en rase som krever middels med aktivitet. Hvor ofte er dere i skogen hver uke? Hvor ofte får den løpe løs? Hvor mye leker du med den? Leker den i hundepark eller med faste hundevenner? Hvor mye mentale aktiviteter ila uka? Anonymkode: f1c02...3f8 Er ikke i singel, men har jobb. To hunder, type polar. Typisk hverdag: En halvtime tur i utmarka om morgenen. Nesten alltid løse. Etter jobb, før middag, halvtimes tur med bånd i nabolaget. Til kvelden, 1-2 times lang tur med andre hundevenner. Ofte steder de kan få springe fritt. I tillegg kjører jeg trening og lek daglig på dem. Har aldri brukt hundeparker. Ene og alene fordi jeg ikke stoler på at andre har kontroll på hundene sine. Anonymkode: 87b2b...d1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå