Gå til innhold

Hvor mye aktiviserer du hunden hver uke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du som har jobb og er singel, og gjerne en rase som krever middels med aktivitet. 

Hvor ofte er dere i skogen hver uke? Hvor ofte får den løpe løs? Hvor mye leker du med den? Leker den i hundepark eller med faste hundevenner? Hvor mye mentale aktiviteter ila uka? 

Anonymkode: f1c02...3f8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte vi er ute i skogen varierer, men av daglige aktiviteter har vi en hovedtur på ca 1-1,5 timer hvor hun utenfor båndtvangstiden får løpe løs ca halvparten. Leker ikke så mye, kanskje 30 minutter i løpet av uka, vi gjør heller andre aktiviteter sammen. Setter ikke mine bein innenfor en hundepark, hun har 3 hundevenner vi går tur med hver uke. Hun får ca 30-60 minutter mentaltrening hver dag. 

Anonymkode: 04bad...143

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Hvorfor liker du ikke hundepark? Vi går heller aldri i parker, men vil høre andres tanker/erfaringer. Hunden min har ikke fast lekepartner, noe jeg gjerne skulle sett han haddr hatt. 

Hva slags mentale aktiverer gjør dere? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ca 1 - 1,5 time i skogen hver eneste dag. I helger og fridager går jeg opptil 2 timer, en sjelden gang nærmere 3 timer. Hunden min er i myndegruppen, så den trenger å få løpe hver eneste dag. 

Når båndtvangen kommer går jeg innom fotballbaner/inngjerdet område etter vi har vært i skogen og slipper løs så den får leke og strekke på beina i 15-20 min. Sykler også 2-3 ganger i uken når det er båndtvang så hunden får god travtrening. Sykkelturen varer en times tid. Har faste hundevenner og avtaler møte for lek ved behov. I båndtvangstiden skjer disse møtene oftere.

Anonymkode: c90aa...9ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette varierer, har en middels stor gjeterhund. 

Er det fint vær, tar jeg han gjerne ut på en 10 kilometers joggetur og gåtur. Eller 1-2 fjellturer. Er det stygt vær, slipper jeg han ut i hagen så han kan gjøre fra seg, så får han gå inn på vaskerommet og legge seg til han blir tørr. Så dette varierer. 

Anonymkode: 79d61...e59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har to labradorer. Har de med på jobb og aktiviserer de i løpet av arbeidsdagen. 

De får 15 min tissetur på morgenen før jobb, 10-30 min tur i skogen på jobb, 1-2 timer tur i skogen etter jobb, og 15 min tissetur på kvelden igjen. 

I tillegg så trener vi en del lydighet og apportering, samt blodspor på hun ene. 

Anonymkode: c2dfe...200

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg riktignok ikke singel, men ca 2-3 timer tur sammenlagt hver dag. I tillegg har vi noe godbitsøk, de leker sammen løst i hagen og hundegården. Driver også med lit agility, men det er hjemme i hagen på sommern bare.

Anonymkode: 248b8...199

AnonymBruker
Skrevet

På 10.3.2019 den 16.28, AnonymBruker skrev:

Du som har jobb og er singel, og gjerne en rase som krever middels med aktivitet. 

Hvor ofte er dere i skogen hver uke? Hvor ofte får den løpe løs? Hvor mye leker du med den? Leker den i hundepark eller med faste hundevenner? Hvor mye mentale aktiviteter ila uka? 

Er ikke i singel, men har jobb. To hunder, type polar.

Typisk hverdag: En halvtime tur i utmarka om morgenen. Nesten alltid løse. Etter jobb, før middag, halvtimes tur med bånd i nabolaget. Til kvelden, 1-2 times lang tur med andre hundevenner. Ofte steder de kan få springe fritt. I tillegg kjører jeg trening og lek daglig på dem.

Har aldri brukt hundeparker. Ene og alene fordi jeg ikke stoler på at andre har kontroll på hundene sine.

Anonymkode: 87b2b...d1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...