AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #1 Skrevet 10. mars 2019 at alle må være like? Jeg begynner å bli så grådig lei av å bo i denne bygda. Det er snakk om andre hele tiden. Men det jeg mest lurer på er ifht barnas fritidsaktiviteter og hobbyer. Her vil barna ikke kaste håndball, sparke fotball eller være med på skitreninger. De har sin egen sport, som noen andre få også på skolen driver med. Men flertallet sparker jo fotball, kaster håndball eller går ski, og det forventes liksom at ALLE skal være med på det. Voksne snakker dritt om mine barns hobby, og jeg hører ofte " mitt barn hadde aldri fått lov til det." Frustrert.. Anonymkode: eeec5...21d 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #2 Skrevet 10. mars 2019 Bor vi i samme bygd? Anonymkode: 7d50a...304 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #3 Skrevet 10. mars 2019 Typisk bygda dette. Anonymkode: 1fc92...334 3
Mammatil Skrevet 10. mars 2019 #4 Skrevet 10. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bor vi i samme bygd? Anonymkode: 7d50a...304 He he.. finnes det bare en slik bygd😀
Husholdning1 Skrevet 10. mars 2019 #5 Skrevet 10. mars 2019 Alle barna er med på det, men foreldrene tillater det ikke? 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #6 Skrevet 10. mars 2019 9 minutter siden, Husholdning1 skrev: Alle barna er med på det, men foreldrene tillater det ikke? Foreldre tillater ikke at barna er med på noe annet enn håndball, fotball eller ski.. om det var det du lurte på Anonymkode: eeec5...21d 2
Peter007 Skrevet 10. mars 2019 #7 Skrevet 10. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: at alle må være like? Jeg begynner å bli så grådig lei av å bo i denne bygda. Det er snakk om andre hele tiden. Men det jeg mest lurer på er ifht barnas fritidsaktiviteter og hobbyer. Her vil barna ikke kaste håndball, sparke fotball eller være med på skitreninger. De har sin egen sport, som noen andre få også på skolen driver med. Men flertallet sparker jo fotball, kaster håndball eller går ski, og det forventes liksom at ALLE skal være med på det. Voksne snakker dritt om mine barns hobby, og jeg hører ofte " mitt barn hadde aldri fått lov til det." Frustrert.. Anonymkode: eeec5...21d Hvilken hobby har barna? 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #8 Skrevet 10. mars 2019 Bor i en bygd hvor håndball, fotball og ski står ekstremt høyt. Men vi har også andre sporter som karate, turn, dans og innebandy. Er begrenset hvor mye kommunen har råd til å finansiere da, og så må man jo ha trenere, og de vokser heller ikke på trær. Men det er ingen sport som blir sett ned på. Anonymkode: 23282...1db 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #9 Skrevet 10. mars 2019 Vi bor også på bygda, men har ikke opplevd dette. Her er det faktisk litt vanskelig å få til nok unger til å få lag på håndball og fotball fordi ungene er med på så mye forskjellig. Anonymkode: 2b619...8da
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #10 Skrevet 10. mars 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: at alle må være like? Jeg begynner å bli så grådig lei av å bo i denne bygda. Det er snakk om andre hele tiden. Men det jeg mest lurer på er ifht barnas fritidsaktiviteter og hobbyer. Her vil barna ikke kaste håndball, sparke fotball eller være med på skitreninger. De har sin egen sport, som noen andre få også på skolen driver med. Men flertallet sparker jo fotball, kaster håndball eller går ski, og det forventes liksom at ALLE skal være med på det. Voksne snakker dritt om mine barns hobby, og jeg hører ofte " mitt barn hadde aldri fått lov til det." Frustrert.. Anonymkode: eeec5...21d Hvilken hobby er dette? Det heter forøvrig å spille håndball, ikke kaste håndball. Anonymkode: aaf79...de1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #11 Skrevet 10. mars 2019 Høres ut som et kjent fenomen på bygda ja. Hjembygda mi, en øy ytterst i Hordaland, der majoriteten helt homogene. Samme mote, samme fritidsaktiviteter, periodevis skal «alle» ha turbåt som går over i campingvogn å nå skal den samme gjengen ha hytte på fjellet, helst på samme sted. Jeg skjønner ikke at de orker å være samme steder samtidig, å skjønner ikke at de ikke ser hvor pinlig det er. Anonymkode: c7627...e32
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #12 Skrevet 10. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: at alle må være like? Jeg begynner å bli så grådig lei av å bo i denne bygda. Det er snakk om andre hele tiden. Men det jeg mest lurer på er ifht barnas fritidsaktiviteter og hobbyer. Her vil barna ikke kaste håndball, sparke fotball eller være med på skitreninger. De har sin egen sport, som noen andre få også på skolen driver med. Men flertallet sparker jo fotball, kaster håndball eller går ski, og det forventes liksom at ALLE skal være med på det. Voksne snakker dritt om mine barns hobby, og jeg hører ofte " mitt barn hadde aldri fått lov til det." Frustrert.. Anonymkode: eeec5...21d Er så nysgjerrig på hva hobbyen er som dine barn får lov til, som så mange andres barn ikke får lov til og som i tillegg blir snakket dritt om av voksne folk! 😀 Anonymkode: 23282...1db 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #13 Skrevet 10. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er så nysgjerrig på hva hobbyen er som dine barn får lov til, som så mange andres barn ikke får lov til og som i tillegg blir snakket dritt om av voksne folk! 😀 Anonymkode: 23282...1db De andre barna får ikke lov å la være å spille håndball eller fotball.... Anonymkode: 68196...79e
Resignert Skrevet 10. mars 2019 #14 Skrevet 10. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: De andre barna får ikke lov å la være å spille håndball eller fotball.... Anonymkode: 68196...79e Årsaken kan dermed være solidaritet. Altså at håndball- og fotballag trenger at "alle andre" er med, for å kunne stille lag i seriespill, turneringer, osv. Eller økonomi, hvis det dine barn driver med er dyrt. Eller de driver med noe som oppfattes snobbete eller jålete. Kan altså være mange gode grunner. Eller kanskje TS er direkte sær og annerledes? 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #15 Skrevet 10. mars 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: De andre barna får ikke lov å la være å spille håndball eller fotball.... Anonymkode: 68196...79e Det er ikke det hun skriver. "Voksne snakker dritt om mine barns hobby, og jeg hører ofte " mitt barn hadde aldri fått lov til det." Anonymkode: 23282...1db 2
Resignert Skrevet 10. mars 2019 #16 Skrevet 10. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er ikke det hun skriver. "Voksne snakker dritt om mine barns hobby, og jeg hører ofte " mitt barn hadde aldri fått lov til det." Anonymkode: 23282...1db Ok, trodde jeg siterte TS. Men likevel kan de tingene jeg påpekte være riktig.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #17 Skrevet 10. mars 2019 Jeg lurer også veldig på hva denne sagnomsuste hobbyen er. Anonymkode: d82bf...c43 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #18 Skrevet 10. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg lurer også veldig på hva denne sagnomsuste hobbyen er. Anonymkode: d82bf...c43 Tipper sverdsluking! Anonymkode: 23282...1db 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #19 Skrevet 10. mars 2019 Er akkurat pga ting som dette jeg ikke vil flytte ut på bygda. Jada, mange mennesker er rause og fine. Men fy så mange som er smålige og redde også. Anonymkode: 3b439...539 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #20 Skrevet 10. mars 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: at alle må være like? Jeg begynner å bli så grådig lei av å bo i denne bygda. Det er snakk om andre hele tiden. Men det jeg mest lurer på er ifht barnas fritidsaktiviteter og hobbyer. Her vil barna ikke kaste håndball, sparke fotball eller være med på skitreninger. De har sin egen sport, som noen andre få også på skolen driver med. Men flertallet sparker jo fotball, kaster håndball eller går ski, og det forventes liksom at ALLE skal være med på det. Voksne snakker dritt om mine barns hobby, og jeg hører ofte " mitt barn hadde aldri fått lov til det." Frustrert.. Anonymkode: eeec5...21d Jeg lurer virkelig på hva slags hobby barna dine har som gjør at voksne snakker dritt. Er selv oppvokst i ei slik lita bygd, for ligger langt fra alt. Ikke en eneste by i nærheten. Jammen faller du utenfor dersom du ikke er med på det populære. Håndball stod høyt der og, jeg hadde ingen interesse for det. Finnes ordentlige folk selvfølgelig, men miljøet er så snevert. De har misforstått sin kjedelige kleesstil, "originale" oppførsel og nedsnakk av byfolk som jordnærhet. Anonymkode: f7d12...003
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå