Gå til innhold

Kaste alle tablettene i søpla eller er det for mange til det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har rundt 2.500 tabletter liggende, bare antidepressiva, så ikke noe farlig. Men de har gått ut på dato for lenge siden og burde kastes. Kan jeg bare levere dem til et apotek? Det er jo for mange til å bare kaste dem i søpla... eller? På nett så står det at noen typer er farlig for miljøet og slikt, men ikke alle og jeg vet ikke om disse ikke er det. Men føler det er flaut å trappe opp med så mange tabletter. 

Før folk spør.
Jeg gikk på antidepressiva i flere år, to runder. Følte meg tvunget av en psykiater, sluttet bak ryggen hennes men hentet ut tablettene som normalt, jeg bare tok dem ikke. Også har det liksom bare hopet seg opp i en skuff. 

Anonymkode: 4f517...b2d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha levert de inn på apoteket. Ingen har noe med hvor mange tabletter du leverer inn!

Anonymkode: 803bf...b63

• Liker 6
Gjest Klodrian
Skrevet

Lever inn på apotek. Ikke kast slik i søpla.

AnonymBruker
Skrevet

Det skal leveres inn på apotek.

Anonymkode: 0e238...01b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lever til et apotek slik at de kan destrueres på trygt vis for miljøet:) Apotek ser mye rart så ikke bekymre deg for det. Du kan jo evt. ta det i flere runder/ulike apotek:)

Anonymkode: 07bc9...47f

• Liker 2
Skrevet

Alt av medisiner som ikke skal brukes skal leveres til apotek. 
Fjern navn på pakningene, legg alt i en pose, gå inn på apotek "skal levere inn noen gamle medisiner", gi dem posen og gå ut igjen... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok da får jeg bare hoppe i det og gjøre det. 

ts

Anonymkode: 4f517...b2d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...