AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #1 Skrevet 10. mars 2019 Jeg er en del hos legen. Sist jeg var der så kom han med et kallenavn når han kom og hentet meg inn. Ikke noe negativt, bare noe søtt ved siden av navnet mitt For meg gjør det ikkeno, men er det innafor? Flere som har opplevd det? Anonymkode: 2ff16...87c
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 10. mars 2019 #2 Skrevet 10. mars 2019 Nei aldri opplevd, høres veldig uprofesjonelt ut.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #3 Skrevet 10. mars 2019 Om det ikke gjør deg noe, hvorfor spør du da om det er innafor? Det er ingen lover som sier at helsepersonell ikke skal være menneskelige. Anonymkode: 3fa8d...1c3 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #4 Skrevet 10. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om det ikke gjør deg noe, hvorfor spør du da om det er innafor? Det er ingen lover som sier at helsepersonell ikke skal være menneskelige. Anonymkode: 3fa8d...1c3 Bare lurte på om det er vanlig, selv om det ikke gjør noe så stusset jeg litt på det. Anonymkode: 2ff16...87c
Gjest Hold the door Skrevet 10. mars 2019 #5 Skrevet 10. mars 2019 Hva slags kallenavn da? Jeg synes det hørtes rart og uprofesjonelt ut, og veldig upassende egentlig, men det kommer jo an på om han kalte deg Karipusen eller hva han nå sa. Jeg hadde ikke likt det og kan heller aldri forestille meg engang at fastlegen skulle brukt kallenavn på meg som jeg aldri hadde presentert meg som.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #6 Skrevet 10. mars 2019 11 minutter siden, visningsnamn skrev: Hva slags kallenavn da? Jeg synes det hørtes rart og uprofesjonelt ut, og veldig upassende egentlig, men det kommer jo an på om han kalte deg Karipusen eller hva han nå sa. Jeg hadde ikke likt det og kan heller aldri forestille meg engang at fastlegen skulle brukt kallenavn på meg som jeg aldri hadde presentert meg som. I fare for å bli gjenkjent. Idamor Anonymkode: 2ff16...87c
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 10. mars 2019 #7 Skrevet 10. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I fare for å bli gjenkjent. Idamor Anonymkode: 2ff16...87c Særlig, ingen lege med respekt for seg selv og legeyrket, ville sagt noe sånt.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #8 Skrevet 10. mars 2019 Det var bare søtt da 🙂 Anonymkode: 9bb43...e5c
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #9 Skrevet 10. mars 2019 2 minutter siden, Catalina Culès skrev: Særlig, ingen lege med respekt for seg selv og legeyrket, ville sagt noe sånt. Det er sant Anonymkode: 2ff16...87c
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 10. mars 2019 #10 Skrevet 10. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er sant Anonymkode: 2ff16...87c I så fall er han uprofesjonell.
Gjest Noensommegher? Skrevet 10. mars 2019 #11 Skrevet 10. mars 2019 Det er da helt normalt at folk har kallenavn på hverandre i arbeidslivet. Hvis du syns det blir for plagsomt får du bare si ifra 😙
Chantielle Skrevet 10. mars 2019 #12 Skrevet 10. mars 2019 Jeg må gå fast/ofte til legen.Denne fastlegen er kjent som meget dyktig,men også en som kan være noe fleipete og sleivete i språkbruken sin.Kjenner flere som har blitt ille berørt og sluttet hos han. jeg for min del kan tåle /akseptere en fleipete tone,synes noen ganger at det gjør legebesøkene litt 'befriende'.Jeg slenger tilbake med samme mynt og så flirer vi. Med en gang vi kommer inn på selve årsaken til besøket,er det selvsagt 0 tull. Nå skal det sies at jeg liker humor,inklusive galgenhumor + at jeg kjenner legen veldig godt. Jeg mener at man som pasient må bestemme hva man mener er innafor eller ei.En lege bør i utgangspunktet være strikt profesjonell i sin samtale med pasienten. Snakker legen til pasienten på en måte denne ikke liker/aksepterer,slå i bordet og si ifra. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #13 Skrevet 10. mars 2019 2 minutter siden, Noensommegher? skrev: Det er da helt normalt at folk har kallenavn på hverandre i arbeidslivet. Hvis du syns det blir for plagsomt får du bare si ifra 😙 Dette er ikke noen som jobber sammen, men en pasient og en lege. Anonymkode: d6024...40d
Million Skrevet 10. mars 2019 #14 Skrevet 10. mars 2019 Han prøvde vel bare å være litt hyggelig og humoristisk den dagen, da. Ser ikke noe galt i det. En lege jeg var hos en gang, aldri sett han før, lente seg frem og strøk meg over ene kinnet med hånden da jeg sa noe hyggelig om landsdelen i Norge han kom fra. Ble litt overrasket, men han forholdt seg profesjonell hele tiden etter det, så jeg sa ikke noe på det.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #15 Skrevet 10. mars 2019 4 minutter siden, Million skrev: Han prøvde vel bare å være litt hyggelig og humoristisk den dagen, da. Ser ikke noe galt i det. En lege jeg var hos en gang, aldri sett han før, lente seg frem og strøk meg over ene kinnet med hånden da jeg sa noe hyggelig om landsdelen i Norge han kom fra. Ble litt overrasket, men han forholdt seg profesjonell hele tiden etter det, så jeg sa ikke noe på det. Seriøst? Hadde det vært meg, hadde jeg blitt redd, så ekkelt. Anonymkode: d6024...40d 1
Nastine Skrevet 10. mars 2019 #16 Skrevet 10. mars 2019 Beste legen jeg har hatt, satt å sang for meg under timen 😂 herlig type, dessverre pensjonert idag.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #17 Skrevet 10. mars 2019 Jeg har faktisk opplevd akkurat det samme fra en saksbehandler på Nav, han kalte meg "Lisemor". Jeg var permittert i fjorten dager, og har verken sett ham før eller siden, men det irriterte meg grenseløst den gangen, følte det ble invaderende og litt ovenfra og ned-kommunikaskon. Men om fastlegen hadde gjort det, tror jeg ikke jeg ville brydd meg, har gått til henne i 15 år og vi kan godt tøyse og tulle litt når det ikke gjelder alvorlige ting. Så om det er innafor eller ei kommer an på hvilket forhold du har til fastlegen fra før, tenker jeg. Anonymkode: 53382...c2b
Million Skrevet 10. mars 2019 #18 Skrevet 10. mars 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seriøst? Hadde det vært meg, hadde jeg blitt redd, så ekkelt. Anonymkode: d6024...40d Neida. Vi smilte og lo sammen da det skjedde, hadde en hyggelig prat, og det var ikke noe "creepy" over det egentlig. Jeg er gammel nok til å ikke anta det verste. For skal han først antaste en pasient og risikere jobb og alt, så gjør han det nok ikke med en 50 år gammel kjerring som meg. Han var eldre enn meg da riktignok, men likevel. Jeg synes det var rart, ja, men redd ble jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #19 Skrevet 10. mars 2019 Er dette nok en "jeg er forelsket i legen"-tråd? Er det derfor du er en del hos han? Selv om han har gitt deg et kjælenavn tror jeg du bør være forsiktig med å tolke for mye inn i det. Prøv å gi han et et kjælenavn og se hvordan han reagerer før du eventuelt legger han til på facebook. Anonymkode: 892a2...e2d
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #20 Skrevet 10. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette nok en "jeg er forelsket i legen"-tråd? Er det derfor du er en del hos han? Selv om han har gitt deg et kjælenavn tror jeg du bør være forsiktig med å tolke for mye inn i det. Prøv å gi han et et kjælenavn og se hvordan han reagerer før du eventuelt legger han til på facebook. Anonymkode: 892a2...e2d Jeg er ikke forelska i han. Jeg er der en del på grunn av mye problemer med magen. Kommer ikke til å legge han til på facebook. Synker ikke Så lavt Anonymkode: 2ff16...87c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå