Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 10.3.2019 den 12.50, AnonymBruker skrev:

2-romsleilighet? 3-romsleilighet? Rekkehus? Enebolig?

Hvor gammel var du, hvilken livssituasjon var du i?

Jeg er 24 år og samboer. Ferdig utdannet om et år, har da planer om å kjøpe bolig.Så langt har jeg forestilt meg at vi kjøper en leilighet med ett soverom, siden vi ikke plan om å få barn før tidligst tre år etter boligkjøp. Vi ser for oss å flytte ut av byen når vi skal etablere oss ordentlig med barn osv., men at vi bor i byen frem til det. Men vi bør kanskje uansett kjøpe noe man kan bo i over lengre tid? Da bør vi kanskje se etter leiligheter med to soverom? Da vil vi jo uansett ha et gjesterom hvis vi får besøk, så det er jo greit å ha. Men samtidig må man en del opp i pris og dermed kanskje ned i standard?

Anonymkode: 6875f...723

Kjøpte en treromsleilighet da jeg var 28. Nettopp fått min første heltidsjobb etter utdanning. Hadde et barn og samboer. 

Bodde der i tre år, solgte med overskudd/egenkapital på litt over 400 000. 

Kjøpte deretter en tomannsbolig i samme by. Fremdeles i heltidsjobb, med to barn, skilt.

Bodde i den boligen i ca 6 år. Solgte den med overskudd/egenkapital på ca 900 000.

Etter det kjøpte jeg min nåværende bolig, en enebolig, i en annen by.

Anonymkode: c6014...8d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte liten enebolig vi i utgangspunktet leide i 1997, da var jeg 20 og samboer 26 -begge var i full jobb. Vi gav 710 000,-. Bodde der i drøyt 2 år -solgte for 1.5 mill. Kjøpte ny, litt større enebolig i 2000 for 1.4 mill som vi solgte i 2006 for 2.5 mill. Kjøpte så ny enebolig igjen for 1.1 mill (skikkelig oppussingsobjekt) som nå er takstert til 4.5 mill. Vi bor på «landet» ca en times kjøring fra Oslo. 

Anonymkode: dceb0...406

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)

26 år gammel kjøpte eg tomt , og fikk omsider tilsagn på  lånefinansering igjennom husbanken.   Bearbeiding av tomt, og grunnmursarbeid utført på egeninnsats hvor ein nyttet ferie og fritid til ferdigstillelse    

Boligen levert som halv-fabrikkat til  maling, tapetsering,  og øvrigt arbeid utført på  egeninnsats.   Mye slit og lange dager før ein endeleg kunne sette nøkkelen i døra å flytte inni egen bolig m/ 15% rente på boliglånet. 

Endret av Anonym Bruker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...