Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte første leilighet som 30-åring. En to-roms på 33 kvm.

Bodde der i tre år, og fikk med en grei verdiøkning, og kjøpte meg en større to-roms på 54 kvm. Den bor jeg i fortsatt.

Anonymkode: 1bda5...c6d

AnonymBruker
Skrevet

Rekkehus. Student, samboeren min (eks) jobbet. 23 år. 

Anonymkode: 78494...8f0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 33, leilighet på 60kmv. Reiste vanvittig mye og studerte i utlandet imellom så prioriterte ikke å sette av penger til eget sted. Skulle ønske jeg startet BSU sparing tidligere enn jeg gjorde. Men ingen verdens penger kan veie opp for alle de fantastiske reisene jeg har hatt. 

Anonymkode: 531aa...3d7

AnonymBruker
Skrevet

26 år og student. Kjøpte med samboer som også var student. Hadde 0 ek, så mamma og pappa spyttet i 270 000kr. 

Det ble en stor toroms sentralt i Oslo for 2,2 den gangen i 2011. Glad vi kom innpå «tidlig», leie er å kaste bort pengene sine. 

Anonymkode: af632...be3

Skrevet

Kjøpte for fem år siden, var da 20 år, småbruk. 2,5mill. Bor der enda, satt opp stall og diverse andre oppgraderinger. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 24, nettopp ferdig med utdanning, gift, mor til 1 barn, og gravid med barn nr 2.

Bygde hus. Gratis tomt, huset kostet 8oo oo, noe som var litt mye på den tida, altså 1992. 

Bor ikke der lenger, vi solgte etter noen år, og kjøpte enebolig mer sentralt. Ble skilt, kjøpte leilighet alene. Deretter forsvarsbolig i noen år med ny mann. Deretter bygde nytt hus igjen. Trivdes ikke så godt på stedet, så solgte etter noen år. Kjøpte et 70-tallshus i en annen kommune, som var godt vedlikeholdt og oppusset, og her bor vi fortsatt.

Vi trives godt her, men vi kommer til å flytte videre om noen år. Dette fordi vi vil bo i utlandet, mer sentralt til å utforske land i Europa. 

Anonymkode: 1bb10...c89

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte når vi var 25 og 27. En enebolig til 1,5 mill. Solgte i fjor til 2 milll etter å ha bodd der i 6 år, og kjøpte det huset vi ser for oss å bli gamle i. 

Anonymkode: 85107...3c9

Skrevet

Utleiebolig på ca 60 kvadrat til 3 millioner. Var 24 år. 
Eier den fremdeles som utleieinvestering. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 21 år og bodde fortsatt hjemme. Fikk meg kjæreste, og vi kjøpte leilighet sammen med en gang. 2-roms på Grunerløkka. 

Det varte i 2 år. Så kjøpte jeg meg en 1-roms alene på Majorstuen. 

Anonymkode: 2097e...8f5

AnonymBruker
Skrevet

4 mannsbolig, 75 kvm 😊 Var 22 år og alenemor 😊Betalte 1,3.

Anonymkode: 68c9b...d1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte en leilighet på 35 kvadrat med et soverom. Bodde der i to år og solgte med fortjeneste.

Anonymkode: 70c4e...651

AnonymBruker
Skrevet

27 og 28, leilighet 80 kvadrat Grünerløkka. 5,6 i lån, 800.000 ek. Vi eier 50/50 og bor der fortsatt. 

Gjort en del oppgraderinger i senere tid. 

Anonymkode: 04875...4ff

Skrevet

25 og 26 år. To-roms leilighet på 60 kvm. Samboer jobber 65% og jeg er på AAP. Det blir nok litt trangt når framtidig barn blir tenåring, men vi kan jo antakeligvis oppgradere når den tid kommer😊

AnonymBruker
Skrevet

21 år både jeg og samboer, kjøpt en del av tomannsbolig. 3 etasjer, to bad, tre soverom. Vi tenker å prøve på barn om et år. Og vil gjerne ha to barn. Så deror trenger vi 3 soverom. I tillegg ligger boligen på den siden vi vil bo på, kun et boligfelt i området vi heller vil bo, men der er prisene dobbelt opp for det vi fikk her. Selvom dette er et fint strøk det også, bare dårlig bussforbindelser i forhold. Noe som ikke gjør noe for oss da begge har lappen og bil

Anonymkode: 801c2...0a3

Skrevet

Enebolig.  Vi var 25, og nyutdannet.  Fikk tomt at svigerforeldrene.  Har bygget ut i to omganger, og bor her fortsatt. 

Nå nærmer vi oss pensjonsalder.  For oss er dette hjemmet vårt, og det er ikke aktuelt å selge - uansett pris.   

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte når jeg var 30, rekkehus. Alene med barn og ingen familie gjenlevende nær familie. 

Anonymkode: b7495...891

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte da jeg var 23. Toroms leilighet på 50 kvadrat. Leier den ut nå. 

Anonymkode: 83fe2...3a3

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte første egen leilighet da jeg var 43, en toroms på 60 kvm. Det er riktignok pendlerleilighet, mannen hadde enebolig allerede da vi ble kjent, så det er bolig nr 2. Gift i 10 år. Skulle det bli slutt med pendling og få en jobb hjemme leier vi ut leiligheten eller hvis ungene studerer kan de bo der billig.

Anonymkode: 21129...ac8

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte enebolig med daværende samboer da jeg var 22. For min del var det helt dust, vi flyttet til en plass hvor ingen av oss hadde nettverk, jeg var ikke ferdig med å studere og hadde dårlig råd. Vi eide huset i ca 6 mnd, jeg flyttet ut etter 2-3. 

Etter det har keg kjøpt 3 ganger. Først leilighet, så rekkehus og til slutt enebolig. Er 30 nå. 

Anonymkode: ccea9...e91

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 22, singel og gikk på videregående (hadde jobbet noen år). Kjøpte en toroms på 65 kvadrat i en betongkloss fra 60-tallet. Så vidt jeg husker var fellesutgiftene i underkant av en tusenlapp i måneden. Etter 5 år med naboene fra helvete solgte jeg, og fikk nesten 4 ganger så mye som jeg hadde betalt.

Så flyttet jeg til en annen kant av landet pga jobb, og leide i 4 år før jeg kjøpte en treroms i 4-mannsbolig. Bodde der i 12 år, og i løpet av den tida fikk jeg samboer som jeg nå er gift med. For 3 år siden kjøpte vi enebolig.

Anonymkode: ae96a...a92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...