Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal kjøpe nytt kjøkken nå og har satt sammen med pakke på Ikea. Har tegna inn alt jeg vil ha og prisen ender på 48000.

Jeg har valgt den dyreste ovnen, platetoppen, oppvaskmaskinen og ventilator. Kjøleskap har jeg fra før.

Er det noen som har erfaring med å kjøpe hvitevarer fra i Ikea nå i nyere tid? Helst fra 2018. Vet mange har hatt problemer med Ikeas hvitevarer tidligere, men ønsker å høre fra folk som har kjøpt de hvitevarene de har i sortimentet nå.

Setter pris på svar :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med hvitevarene, men erfaringen med blandebatteriene. Og utifra den erfaringen, ville jeg ikke kjøpt noe slikt igjen fra IKEA. Stekeovnen og platetoppen min fra IEA fungerer greit, men vaskekummen er blitt veldig stygg (merkelige skjolder som jeg ikke får vekk). 

Om du kjøper hos Elkjøp eller Power, har du jo også henholdsvis 50 og 30 dagers fornøydgaranti. Tror ikke IKEA har noe slikt ?

Anonymkode: cdaf2...31b

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at de er på lik linje som andre hvitvarer. Vi har ikke hatt noe problem med de.

Anonymkode: e730a...854

• Liker 5
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen erfaring med hvitevarene, men erfaringen med blandebatteriene. Og utifra den erfaringen, ville jeg ikke kjøpt noe slikt igjen fra IKEA. Stekeovnen og platetoppen min fra IEA fungerer greit, men vaskekummen er blitt veldig stygg (merkelige skjolder som jeg ikke får vekk). 

Om du kjøper hos Elkjøp eller Power, har du jo også henholdsvis 50 og 30 dagers fornøydgaranti. Tror ikke IKEA har noe slikt ?

Anonymkode: cdaf2...31b

Det har jeg også hørt, men det skal visstnok ha blitt en bedring de siste årene der og. 

Hvor gammel er din erfaring der?

AnonymBruker
Skrevet

Ikea skal jo ha den beste bytte og retur ordningen.. 

Anonymkode: b26b2...289

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikea skal jo ha den beste bytte og retur ordningen.. 

Joda, men dette er snakk om hvitevarer som skal integreres i kjøkkeninnredningen.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Op432 skrev:

Joda, men dette er snakk om hvitevarer som skal integreres i kjøkkeninnredningen.

Ja...? Og hvis de ikke står til forventningene så returnerer du! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Alle mine hvitevarer (+hele kjøkkenet) er fra IKEA (slutten av 2017). Har ikke hatt et eneste problem enda.

Anonymkode: fc229...15f

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja...? Og hvis de ikke står til forventningene så returnerer du! 

Det er ikke bare bare å returnere noe som er bygd inn skjønner du. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alle mine hvitevarer (+hele kjøkkenet) er fra IKEA (slutten av 2017). Har ikke hatt et eneste problem enda.

Anonymkode: fc229...15f

Takk for svar!

Hvilken oppvaskmaskin har du?

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte i 2015 så det er jo ikke helt nytt. Men har god erfaring, valgte blant de dyreste modellene. Svært fornøyd med 80 cm platetopp, det er veldig praktisk om man har plass til det. Har ikke opplevd noen problemer eller slitasje så langt på hvitevarene.

Anonymkode: 4719c...0ca

AnonymBruker
Skrevet

Hvitevarer fra 2017, ingen problemer enda og fornøyd. Det er jo de samme merkene som selges hos Elkjøp og power, bare billigere fordi ikea kjøper inn så stort kvanta 

Anonymkode: 629d3...303

Skrevet

IKEA selger hvitevarer på linje med samtlige andre forhandlere. Er ikke helt sikker på hvilke merkevarer de har nå, men tidligere solgte de Whirlpool.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte hvitevarer på IKEA i 2010. Oppvaskmaskinen tok kvelden i år, det andre virker perfekt.

Anonymkode: fcf91...91a

Skrevet
15 timer siden, Op432 skrev:

Det er vanligvis uproblematisk å ta ut både kjøleskap, komfyr, platetopp, osv, selv om det er integrert. 

• Liker 2
Skrevet

Vi kjøpte nytt kjøkken høsten 2017 og valgte disse; platetoppoppvaskmaskinovn og en ventilator jeg ikke finner på nettsidene. 

Er veldig fornøyd med alt! Ovnen har alle innstillinger/programmer vi ønsker oss (og litt til), platetoppen er lynrask og behagelig stor, oppvaskmaskinen vasker rent på eco og har nok programmer. 

AnonymBruker
Skrevet

Tenk logisk: IKEA er en gigantisk bedrift. Om de virkelig selger noe som ikke holder en rimelig tid, vil det være veldig problematisk for dem.

Vi flyttet for ti år siden. Hele badet, og kjøleskapet vårt er IKEA. Alt har holdt fint. Det er klart at slitasje skjer om man ikke pleier et produkt, men det er vel likt med alt?

Anonymkode: 53a01...6cd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, Op432 skrev:

De er da ikke noe problem å få det ut igjen.

Anonymkode: e730a...854

• Liker 2
Gjest hundeeier
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte hvitevarer på IKEA i 2010. Oppvaskmaskinen tok kvelden i år, det andre virker perfekt.

Anonymkode: fcf91...91a

Vi kjøpte samme året, og ikke noe problemer her heller, selv oppvaskmaskinen vasker som bare det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...