Gå til innhold

Hva har du kjøpt som var verdt pengene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva har du kjøpt som var verdt pengene? (Trenger ikke være dyre ting) som du selv mener var et godt kjøp. Selv har jeg en støvsuger som går av seg selv og det var et godt kjøp fordi jeg da kan gjøre andre ting mens det støvsuges! 

Anonymkode: 9ba6a...320

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Brannalarm med direkte tilkobling til telefon og alarmsentral. Den gikk da jeg ikke var hjemme en gang, jeg kunne koble på kameraene, se at det var røykutvikling, ringe naboen og gi han kode til døra, han låste seg inn og slukket. Og da var brannvesenet allerede varslet via alarmsentralen. 

iRoboten er en selvfølge, som du nevner, strøkent gulv når jeg kommer hjem fra jobb. 

Kodelås med app på ytterdørene. Ikke mer styr med nøkler, døra vet at det er vi som kommer hjem og låser seg selv opp. Og vi kan dele ut tidsbestemte koder til familie, vaskehjelp og handverkere. 

Varmepumpe som styres via app, kan alltid sjekke temperaturen hjemme og skru opp litt før vi kommer hjem fra reise. 

Hadde jeg levd for 50 år siden hadde lista sikkert vært; støvsuger, oppvaskmaskin, vaskemaskin, bil. Noe vi nå tar som en selvfølge, så er jo slike ting jeg nevner som er nyheter og a-ha opplevelser som oppleves som virkelig verdt investeringen i disse dager.  

Anonymkode: b5f9f...cf9

• Liker 6
Skrevet

Elektrisk tannbørste

Kindle

Wake-up light

• Liker 1
Skrevet

Ekstra 100 000 i en leilighet som ikke var opppusset, men hadde en sinnsykt fin plassering. Kostet på oss 90 000 i nye kjøkkenflater+maling+småting som nye dørhåndtak osv. 

• Liker 2
Skrevet

Kondomer

• Liker 14
Skrevet (endret)

Bilen min, aldri angret på den utgiften

Kjøpt og kjøpt men brystreduksjonen min var også velbrukte penger i mine øyne.

Endret av Thjelp
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bæresjal til babyen!

Anonymkode: 977ea...0ca

• Liker 2
Skrevet

* iRobot Roomba 980 - med to katter i hus har denne virkelig gjort livet vårt lettere. 

* Miele WTH130 vaske- og tørketrommelmaskin. Dyreste hvitevaren jeg noen gang har kjøpt, men hvilken fantastisk maskin. Vasker godt og tørker klærne godt. Meget praktisk når man bor i leilighet og ikke har plass til både vaskemaskin og tørketrommel.

* Nytt kjøkken. Riktignok ikke billig å renovere hele kjøkkenet, men strømregningene har gått betraktelig ned etter at vi fikk nye hvitevarer, og det er en drøm å lage mat. 

* Reiser - elsker å reise, liker kombinasjonen av kultur og strandliv aller best. Det er minner for livet!

* Leiligheten - vi var heldige og fikk den ganske billig i et hett marked den gang.

* Fitbit'en - vært med på en lang reise, gått ned 80 kg med den. 

* Lechtturm1917 bok for å lage bulletjournal. Morsomt og kreativt!

* Kattene våre. Uendelig mye glede!

* Mill-varmeovner som styres via app. Praktisk og enkelt. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Apple Watch 4! Har virkelig fått meg opp og  ut. Er eget fornøyd med den.

Anonymkode: bfb1d...d6b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er fornøyd med at vi spyttet i 400 000 kr ekstra og kjøpte helt ny leilighet. Den er så billig i drift at hver gang strømregningen kommer så danser jeg rundt. Det koster oss 1700 kr i mnd å ha 400 000 mer i lån, men alt av oppvarming, varmtvann og strøm koster 650 kr i mnd, så vi sparer det nesten inn. Om noe er galt klager vi til utbygger, og det blir fikset uten kostnad, i 5 år. Ingenting er skeivt, alt er helt strøkent. Masse naturlig lys pga digre vinduer. Oppvarmet parkering. Veldig bra inneklima. 

Er så fornøyd 🤗

Anonymkode: 5f7f4...947

• Liker 8
Skrevet

Surefeed fôrautomat. Veldig praktisk når man har to katter som skal gå på forskjellig fôr. 

Ny sofa. Vi hadde en to-seter skinnsofa og selv om jeg ikke liker den ekstra jobben med å fjerne kattehår fra den nye, så elsker jeg den! Utrolig god å sitte i og vi får begge plass til å ligge i sofaen^^ 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Reiser. Verdt hver krone selv om det bare er investering i opplevelser.

Anonymkode: 70d1f...7dd

• Liker 4
Skrevet

Leiligheten min i 2016.

Det er en treroms, altså to soverom. Betalte da for den det samme som en liten med ett soverom koster i samme gate nå, med bare halvparten antall kvadrat nesten. 

Huff. Er glad jeg rakk å kjøpe før det ble for dyrt for meg som er alene om boliglånet.

Har også en jakke (vinterjakke) som jeg egentlig følte jeg ga litt for mye for. Et par tusen kroner. Men den har en litt uvanlig farge, og jeg har fått så mye skryt for den i etterkant, at jeg føler den var verdt det likevel. Har blitt stoppet på gaten av unge jenter og damer som spør om jeg kan fortelle dem hvor den er kjøpt og sånn. Samt alle venninnene mine har sagt at den er utrolig fin.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Million skrev:

Leiligheten min i 2016.

Det er en treroms, altså to soverom. Betalte da for den det samme som en liten med ett soverom koster i samme gate nå, med bare halvparten antall kvadrat nesten. 

Huff. Er glad jeg rakk å kjøpe før det ble for dyrt for meg som er alene om boliglånet.

Har også en jakke (vinterjakke) som jeg egentlig følte jeg ga litt for mye for. Et par tusen kroner. Men den har en litt uvanlig farge, og jeg har fått så mye skryt for den i etterkant, at jeg føler den var verdt det likevel. Har blitt stoppet på gaten av unge jenter og damer som spør om jeg kan fortelle dem hvor den er kjøpt og sånn. Samt alle venninnene mine har sagt at den er utrolig fin.

Man får vel ikke vinterjakke særlig billigere enn 2000? Da er den jo utslitt etter kort tid isåfall.

Anonymkode: 24324...446

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man får vel ikke vinterjakke særlig billigere enn 2000? Da er den jo utslitt etter kort tid isåfall.

Anonymkode: 24324...446

Joda, mange bruker vinterjakker billigere enn det. Og mange bruker vinterjakker mye dyrere enn det. Men jeg synes den var dyr når den kostet 2000.

Særlig da den kom på salg et par uker etterpå, og kostet 900..... Grrrr!

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kånken

Anonymkode: 736c4...c25

AnonymBruker
Skrevet

Stor ny veldig god seng (210×210). Plass til alle, og alle får sove godt.

Alta lady sovepose long. Endelig en sovepose som ikke oppleves som trang rundt hoftene. 

Bæresele og bæresjal. Praktisk der det ikke passer med vogn, og rene sovemaskinen på ungene. Ikke minst veldig koselig.

Turutstyr som telt, stormkjøkken, sekk, fjellstøvler, dobbel sykkelvogn. Vi har hatt mange fantastiske naturopplevelser og sovet masse i telt, noe som er veldig populært også for de minste.

Stor vaskemaskin (kjøpt brukt). Får vasket mer hver gang og settet på færre vasker.

Vedovn. Deilig varme og masse hygge.

Anonymkode: 7d715...107

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dyreste kjøp som jeg synes var verdt pengene må være elsykkel. Bor i Oslo, sykler 7 km hver vei til og fra jobb. Ikke at jeg sparer penger på å ikke ha en Ruter-kort, men sparer enormt med frustrasjon og ubehag da jeg ikke lengre må ta buss. Og mer forutsigbarhet i hverdagen da jeg vet at turen hjem vil ta 26 min dør til dør, og ikke alt fra 30 minutt til 1,5 time.. 

Anonymkode: 26138...fde

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser mye, så Bose headsett og Kindle har vært fantastiske investeringer for meg. 

Anonymkode: b63dc...0e8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det første jeg tenkte på da jeg så overskriften var robotstøvsugeren :D

Er også godt fornøyd med lesebrettet.

Anonymkode: 2dddb...363

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...