Gå til innhold

Justisminister Tor Mikkel Wara utsatt for hatkriminalitet

NordicViking

Anbefalte innlegg

Inkognitoher skrev (3 timer siden):

Kan ikke se at wara var nevnt? Men hun selv drakk en del den kvelden men wara var ikke en gang hjemme. Hvorfor dra wara inn i drikkingen hennes? 

Endret av Justlooking
Tillegg
  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Justlooking skrev (44 minutter siden):

Kan ikke se at wara var nevnt? Men hun selv drakk en del den kvelden men wara var ikke en gang hjemme.

Nettopp 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert vært en befrielse å kunne reise på andre siden av kloden å studere om dette har vært hjemmesituasjonen for barna...for et mareritt å må stå oppi😔😔😔

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (2 timer siden):

Om ham anmelder og ber om besøksforbud,  så kan hun ikke oppsøke han eller noen andre rundt han eller skrive om han på åpne forum osv...han burde be om det, dette er psykisk vold og grov trakassering. 

Hun har jo ringt rundt til venner og kollegaer å fortalt både det ene og andre, beskylder han for løgn til pst osv, da må han jo få beskytte seg.

Et besøksforbud vil nok ikke hjelpe noe som helst. Damen er jo fullstendig ute av kontroll.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (5 minutter siden):

Et besøksforbud vil nok ikke hjelpe noe som helst. Damen er jo fullstendig ute av kontroll.

Det vil selvsagt hjelpe. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (35 minutter siden):

Det vil selvfølgelig hjelpe, da må hun la han være i fred og får ikke lov å oppsøke han eller noen rundt han, samt skrive om han i SoMe...om hun bryter det, blir hun straffeforfulgt.

Hvor mye skal man tåle???

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Carabilla skrev (Akkurat nå):

Det vil selvfølgelig hjelpe, da må hun la han være i fred og får ikke lov å oppsøke han eller noen rundt han, samt skrive om han i SoMe...om hun bryter det, blir hun straffeforfulgt.

Hvor mye skal man tåle???

Folk bryter besøksforbud hele tiden. Mange som ikke bryr seg om et stykke papir. Og en eventuell anmeldelse. Er bitterheten og sinnet (eller galskapen) stort nok, så vil de fortsette å plage og terrorisere. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (Akkurat nå):

Folk bryter besøksforbud hele tiden. Mange som ikke bryr seg om et stykke papir. Og en eventuell anmeldelse. Er bitterheten og sinnet (eller galskapen) stort nok, så vil de fortsette å plage og terrorisere. 

Ja, sant nok...men da kan man jo også bli straffet for det...

Hvor lenge skal hun få holde på sånn?

Det går jo sikkert på helsa og livskvaliteten løs for de nærmeste.

Hvordan skal han få solgt og ordnet noe som helst i huset der, når hun bor der???

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru G

Hun er som nevnt mange ganger her alvorlig psykisk syk. Ingen med psykisk helse i orden holder på slik. TMW har nok både midler og nettverk til å råde seg om han trenger det. Hun har sonet med fotlenke en stund i hans hus. Det er klart han har hatt en type omsorg for henne. All den tid hun fortsatt bor i hans hus og inntil nylig benyttet hans bil. Det jeg stusser på er hvorfor han kommuniserer med henne nå. Barnet hans er voksen og han har ingen ansvar for x-kona. Han har ny dame og økonom til å la andre ta seg av det som eventuelt  skal deles. Hun har levd som en primadonna på han i alle år og til og med kostet han ministerjobben og alt som fulgte med. Så tror ikke han skylder henne noen ting, med mindre de har skrevet samboerkontrakt. Det beste jeg hadde rådet han til var å ta vare på den nye dama. X-fruen er historie. Hvis han bruker tid og krefter på henne så vil den nye dama pakke kofferten. Ønsker han lykke til og x-fruen håper jeg innser at hun trenger hjelp, men det er vel akkurat der det skorter. Hun tror genuint på det hun skriver. Trist som faen…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru G skrev (54 minutter siden):

Hun er som nevnt mange ganger her alvorlig psykisk syk. Ingen med psykisk helse i orden holder på slik. TMW har nok både midler og nettverk til å råde seg om han trenger det. Hun har sonet med fotlenke en stund i hans hus. Det er klart han har hatt en type omsorg for henne. All den tid hun fortsatt bor i hans hus og inntil nylig benyttet hans bil. Det jeg stusser på er hvorfor han kommuniserer med henne nå. Barnet hans er voksen og han har ingen ansvar for x-kona. Han har ny dame og økonom til å la andre ta seg av det som eventuelt  skal deles. Hun har levd som en primadonna på han i alle år og til og med kostet han ministerjobben og alt som fulgte med. Så tror ikke han skylder henne noen ting, med mindre de har skrevet samboerkontrakt. Det beste jeg hadde rådet han til var å ta vare på den nye dama. X-fruen er historie. Hvis han bruker tid og krefter på henne så vil den nye dama pakke kofferten. Ønsker han lykke til og x-fruen håper jeg innser at hun trenger hjelp, men det er vel akkurat der det skorter. Hun tror genuint på det hun skriver. Trist som faen…

Det er vel det som er problemet da, han har midlene og det har ikke hun....derfor blir hun boende der og situasjonen er låst.

Hun burde jo komme seg ut av huset hans og leie seg en hybel eller liten leilighet utenfor byen, slik at han får solgt huset.

Hun utsetter vel hele prosessen bare for å ikke gi slipp på han.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru G
Carabilla skrev (4 minutter siden):

Det er vel det som er problemet da, han har midlene og det har ikke hun....derfor blir hun boende der og situasjonen er låst.

Hun burde jo komme seg ut av huset hans og leie seg en hybel eller liten leilighet utenfor byen, slik at han får solgt huset.

Hun utsetter vel hele prosessen bare for å ikke gi slipp på han.

Da må kommunen stille med bolig til henne. Slik er det for andre. Hun er ikke lenger hans ansvar. Han har funnet seg ny dame. Han må derfor holde seg langt unna x. Tydeligvis så trigger han henne også. Når han har stilt opp for henne som han beviselig har gjort både i pressen og i retten  og det ikke nytter, da må han kasta korta. Han har prøvd. For han kan ikke ha kontakt med henne og samtidig pleie kjærligheten med den nye. 

Endret av Fru G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru G skrev (23 minutter siden):

Da må kommunen stille med bolig til henne. Slik er det for andre. Hun er ikke lenger hans ansvar. Han har funnet seg ny dame. Han må derfor holde seg langt unna x. Tydeligvis så trigger han henne også. Når han har stilt opp for henne som han beviselig har gjort både i pressen og i retten  og det ikke nytter, da må han kasta korta. Han har prøvd. For han kan ikke ha kontakt med henne og samtidig pleie kjærligheten med den nye. 

Kommunal leilighet i Oslo blir nok ikke lett å skaffe nei, å om hun sliter med psyken kan nok det forværres i en kommunal bolig med mye bråk, uro og belastet  klientell. 

Han kan jo ikke bare la hun bli boende heller, så gudene vet hvordan dette ender...

Hvordan er reglene for å få kastet ut noen?, tror det er vanskelig. 

Endret av Carabilla
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror han prøver å gjøre det på mildest mulig måte med så lite styr som mulig. Angående mangel på telefonen må hun jo skaffe seg eget abonnement, det er helt normalt for alle myndige personer. Samme med bil. Og hun kan heller ikke forvente å bo i en stor villa på Ris med uføretrygd selv om det er det hun har vært vant til. Hun har sikkert krav på noe og han gir sikkert også noe. Men fra å bo med en mann med en veldig god lønn som hun ødela så mye for så er det ikke urimelig at hun må flytte ut og ikke fortsette å leve i sus og dus på hans midler.

Fikk meg forresten til å tenke på Jasmin Haraldsen som hadde bodd lenge med broren til Sonja og også antagelig var gift med ham. Hun hadde Pia fra før men fikk to sønner med Haraldsen. Hun hadde vel også vært hjemmeværende men da hun måtte flytte ut tok hun pt utdannelse og tilsynelatende greide seg greit. Det vanket sikkert noen penger der også, men hun tok tak i livet sitt i hvert fall.

Endret av Justlooking
Tillegg
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Justlooking skrev (1 time siden):

Jeg tror han prøver å gjøre det på mildest mulig måte med så lite styr som mulig. Angående mangel på telefonen må hun jo skaffe seg eget abonnement, det er helt normalt for alle myndige personer. Samme med bil. Og hun kan heller ikke forvente å bo i en stor villa på Ris med uføretrygd selv om det er det hun har vært vant til. Hun har sikkert krav på noe og han gir sikkert også noe. Men fra å bo med en mann med en veldig god lønn som hun ødela så mye for så er det ikke urimelig at hun må flytte ut og ikke fortsette å leve i sus og dus på hans midler.

Fikk meg forresten til å tenke på Jasmin Haraldsen som hadde bodd lenge med broren til Sonja og også antagelig var gift med ham. Hun hadde Pia fra før men fikk to sønner med Haraldsen. Hun hadde vel også vært hjemmeværende men da hun måtte flytte ut tok hun pt utdannelse og tilsynelatende greide seg greit. Det vanket sikkert noen penger der også, men hun tok tak i livet sitt i hvert fall.

Hun er fra nord, er hun ikke? Kanskje flytte ut av Oslo, nærmere familie eller venner...boligmarkedet i Oslo er jo umulig på uføretrygd.

Ikke akkurat mange som har støttet spleisen hennes heller, så blir nok dårlig med advokat hjelp.

Vet ikke om Wara har flyttet til Trøndelag,  men hun nye dama er derfra.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (1 time siden):

Mobilen fungerer fortsatt.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siljes_tanker skrev (1 time siden):

Mobilen fungerer fortsatt.. 

Var jo bare falske anklagelser, han ga beskjed til henne at hun måtte ordne abonnementet i sitt eget navn fordi det har stått på han til nå..Så går hun ut på SoMe å påstår at han har gjort det for å kontrollere henne.

Hun er ikke værre enn å ha klart å ordne opp i det da iallefall. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Albbas
7 hours ago, Fru G said:

Men sånn er jo ikke realiteten i det hele tatt, kommunene sliter enormt med å ha nok boliger til ulike grupper, kommunen kan selvfølgelig ikke bare stille opp med bolig fordi hun er en kjent person som sliter psykisk. Hun må pent vente i kø som alle andre. Og den køen er lang

Jeg syns det er helt feil at vi som ikke kjenner saken i det hele tatt (for det gjør vi faktisk ikke) skal sitte her og mene og synse om hva Wara burde gjøre og ikke gjøre. Han er en ressurssterk mann. Han gjør nok så godt han kan og dessverre er det bare slik at enkelte mennesker i livet er det umulig å bli helt kvitt. Han har nok sine grunner til å gjøre hva han enn gjør (vi aner jo ikke hvordan han jobber med dette), og vi bør ikke synse så mye om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru G skrev (10 timer siden):

Er det sikkert hun er alvorlig psykisk syk og er uskyldig med å ikke forstå? Eller uskyldiggjøres hennes handlinger her som om hun ikke frisk til å forstå bedre? Jeg kjenner til mange damer  som psykisk kontrollerer sin mann og eksmann med narrativ som er feil og i deres favør, dersom det ikke går slik de ønsker. Er alle slike kvinner alvorlig psykiske syke? 

Blir de opprørt skriver de det som kan såre mest, de kan også lyve for å spille spill, og kontrollerer mennene dersom de blir såret dersom deres egne regler blir brutt, og de da ikke får det som de vil det skal være.  

De formidlere uhorvelig mye stygt om mannen til alle rundt som vil lytte, hvis de har blitt forsmådd. Følelsene er sterke og store, og de fylles av de og de tenker på deres eget perspektiv av situasjonen mye. De har ingen samvittighetskvaler med å ringe til andre i nettverket til  mannen, og skape problemer for han med å formidle diverse negativt. De kan fryde seg over hvordan de skaper problemer for han, fryde seg over hvor kløktig godt de skriver til han for å gi rett bilde av situasjonen slik at han skal se hvor ille han er/har vært. Og de stopper aldri å tenker på at mannen er et like ekte menneske som de selv, som også har følelser og som fortjener å bli ivaretatt og anstendig behandlet for å ikke såres.

Alt dette mens de er desperate etter å holde tak i han, ønsker å få han tilbake og holde han i tøylene der han skal oppføre seg i tråd med deres indre regler. Slik at alt blir bare bra igjen.

Vi ser her en av disse type damene, som er forbannet etter å blitt forlatt av sin mann for en annen kvinne. Forsmådd kontrollerende kvinne, i kjærlighetsssorg som føler seg berettiget til å skade den som har såret henne. Mange menn tørr sjeldent gå før de har funnet seg en ny kvinne de har trygghet med. 

Endret av Samfunnsdebatt
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns meldingene han har skrevet til henne er kvalmende..lister opp hva hun har kostet gjennom deres samliv. 
Jeg skjønner også at det må være fortvilende når man tar ektefellen på fersken med en annen kvinne.. 

Alt i alt - ingen av dem gir et godt inntrykk, og noen bør gå inn og stenge all offentlig kommunikasjon - for barnas del. 
Hvor gamle er egentlig barna?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BitterMann
47 minutter siden, Vera said:

Jeg syns meldingene han har skrevet til henne er kvalmende..lister opp hva hun har kostet gjennom deres samliv. 

Det vil jeg normalt være enig med, men her ser det jo ut som kontesten er at Laila ønsker kompensasjon for jobben hun har gjort i hjemmet. Og da er det ikke så rart at Wara  drar frem at hun har blitt rikelig kompensert i forholdet.  Nå vet vi ikke konteksten til meldingene til Wara og Laila   legger ut kun det som passer henne. Så man skal være forsiktig meg å dømme Wara for hva han skriver. 

Jeg skjønner også at det må være fortvilende når man tar ektefellen på fersken med en annen kvinne.. 

Enig, men vi vet jo ikke konteksten her heller.  Man kan ikke stole på hva Laila forteller. Og  tillitsforholdet i forholdet var uansett brutt da Laila sendte trusler i andres navn mot mannen hennes. 

Alt i alt - ingen av dem gir et godt inntrykk, og noen bør gå inn og stenge all offentlig kommunikasjon - for barnas del. 

Det er ikke Wara som velger å legge ut meldingene offentlig. Eneste måten han kan unngå offentlig kommunikasjon er ved å stoppe all kommunikasjon med Laila. Det er hun som legger ut hans meldinger uten godkjenning fra han. 

Endret av BitterMann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...