Gå til innhold

Justisminister Tor Mikkel Wara utsatt for hatkriminalitet

NordicViking

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

31 minutter siden, Gugglo skrev:

Noen som skjønte noe av switch-vitnet? Det virker for meg som om den personen ikke ga noen tydelige svar.

Handler ikke dette om overvåkingskameraet som LB sier det har vært mye problemer med? Hun har forklart at hun skrudde av og på switchen for å få det til å virke. Ifølge vitne ble det ikke funnet feil i loggen eller på selve switchen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, MorTil2 skrev:

Handler ikke dette om overvåkingskameraet som LB sier det har vært mye problemer med? Hun har forklart at hun skrudde av og på switchen for å få det til å virke. Ifølge vitne ble det ikke funnet feil i loggen eller på selve switchen.

Men det var noe om hurtigminne og lagringsminne. Jeg skjønte ikke helt. Men ut fra det jeg forsto så virket det som om det ikke var mulig å si om hun hadde skrudd av kamera eller ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Gugglo skrev:

Men det var noe om hurtigminne og lagringsminne. Jeg skjønte ikke helt. Men ut fra det jeg forsto så virket det som om det ikke var mulig å si om hun hadde skrudd av kamera eller ikke.

Men hun har påstått at det har vært feil ved det, altså ved overføring av signaler. Det ble ikke funnet noen slike feil ifølge vitnet.

Jeg tror det er slik at kritiske feil, ville lagres i internminnet. Der var det ingen slike feil logget. Mens korttidsminnet kun lagrer kortere avbrudd, f eks at en kabel trekkes ut, men det er jo ikke en kritisk feil.

Endret av MorTil2
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, MorTil2 skrev:

Men hun har påstått at det har vært feil ved det, altså ved overføring av signaler. Det ble ikke funnet noen slike feil ifølge vitnet.

Aaah, okei. Beklager, altså, jeg ble ikke særlig klok av det vedkommende sa. Beklager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Mmmwhatever said:

Men skriftanalysene som er gjort av aktoratet er et av de mest skadelige bevisene mot henne, og forsvaret er derfor helt nødt til å så tvil om skriftanalysene. De må skape tvil på alle punkter der det er mulig å skape tvil. Jo flere indisier forsvarerne får slått hull på, jo færre blir det igjen i indisierekken som saken bygger på.

Det er ikke sånn at om det kan være noe tvil om et bevis/indisie, så teller ikke dette når summen skal vurderes. Regnestykket går på sannsynlighet, totalt sett.

Endret av T-Rex
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, O Rakel said:

Men de lyktes jo ikke spesielt bra når det gjelder skriftanalysen.

Det eneste jeg lurer på, er hvordan brev ble postlagt mens hun var i NY og fra et område i Sverige når hun - eller mobilen eller leiebilen? - var i et annet område. Eller hvem hun fikk til å hjelpe seg. Noen som har lest noen forklaringer? 

Men tipper hun blir dømt for de øvrige tilfellene selv om de ikke klarer å hekte disse på henne.

Du skjønner ikke hvordan det er mulig å få noen til å postlegge et brev for seg?

I Sverige vil det i alle fall være enkelt. Svensker leser ikke norske aviser.

Endret av T-Rex
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, T-Rex skrev:

Du skjønner ikke hvordan det er mulig å få noen til å postlegge et brev for seg?

Det ville vært uhyre risikabelt å be noen hun ikke stolte 100 % på om å postlegge noe i en annen by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Kritt skrev:

Det ville vært uhyre risikabelt å be noen hun ikke stolte 100 % på om å postlegge noe i en annen by.

Men hun tar jo risikoer hele tiden...

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Korpsnerden said:

Jeg tror Wara vet mye mer enn han sier. Denne vesken kan spille på det. 

Han har visst mye, og ikke stoppet henne og/eller anmeldt, og de har sammen bestemt at hun skal ta støyten for dette alene fordi familien ikke tåler at han mister jobben og ryktet sitt. Derfor er han støttende nå.

Veldig interessant ... hmmm.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Kritt said:

Har du inntrykk av at denne damen er fremmed for risiko?

Ellers vil jeg si at det er lite risikabelt å få en tilfeldig person i Sverige til å poste et brev for en. Den største risikoen er vel at brevet ikke blir postet.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at i Flashback så følger de med. Svenske er nok mer oppdaterte pga det forumet. Men på en annen side skjer det så mye kriminelt i Sverige at de har nok med det. Så du har kanskje rett når jeg tenkte meg om mens jeg skrev 🙂

Endret av SoWhat?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, SoWhat? said:

Jeg tror at i Flashback så følger de med. Svenske er nok mer oppdaterte pga det forumet. Men på en annen side skjer det så mye kriminelt i Sverige at de har nok med det. Så du har kanskje rett når jeg tenkte meg om mens jeg skrev 🙂

LB kan nok være sjarmerende når hun vil, og jeg tipper at hun ikke vil ha noe problem med å få en polsk trailersjåfør (for eksempel) til å postlegge et brev for seg. Særlig ikke om hun belønner med en flaske vodka.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, T-Rex skrev:

LB kan nok være sjarmerende når hun vil, og jeg tipper at hun ikke vil ha noe problem med å få en polsk trailersjåfør (for eksempel) til å postlegge et brev for seg. Særlig ikke om hun belønner med en flaske vodka.

Hehe. Jeg tror også det. Hun får det nok gjerne som hun vil! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
21 timer siden, Sheila-S skrev:

Ja, det blir garantert ny rettsrunde. Med det alkoholkonsumet hadde jeg meldt det til fylkesmannen og sett om hun oppfyller helsekrav for å beholde førerkortet 

I tillegg er jo historien hennes at hun ikke merket at hun kjørte rundt i en bil med knust bakrute.

Bertheussen kom kjørende hjem og parkerte bilen uten å oppdage et den hadde et hull som var 14 centimeter høyt og 17 centimeter bredt. Dette til tross for at det var i begynnelsen av mars da det fremdeles var ganske kjølig ute.

Forsvarer John Christian Elden kan ikke si hvorfor Bertheussen kjørte rundt uten å oppdage at det var hull i ruten.

https://www.aftenposten.no/norge/i/Qml154/kjoerte-rundt-med-hull-i-bilvinduet-uten-aa-oppdage-det

Skjønner at Laila lyver, men om hun skulle snakke sant så må hun jo være verdens minst observante trafikant.  Å ikke se at bakruta er fullstendig knust, ikke kjenne eller høre den kalde vinden som kommer inn i bilen. 

Dette kombinert med at hun kjører stående og trampende. 

Om hun snakker sant så må hun jo være dritings når hun kjører bilen.

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000

Godt poeng! Om trailersjåføren stjeler pakken så kommer jo ikke han til å skjønne konteksten i innholdet. En polsk trailersjåfør i Sverige kan  ikke norsk og følger ikke med på norske nyheter. Så dette er jo den laveste risikoen Laila har tatt. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Nimbus2000
19 timer siden, Sitronmelisse skrev:

Lurer på om Wara er bekymret for at Laila skal komme på å trekke ham inn i gjerningene. Foreløpig har han gått klar. Hva skjer hvis hun blir dømt?

Tror ikke Wara har vært med på ugjerningene, men tror absolutt at Laila er i stand til fortelle både sanne og usanne ting om Wara for å sette han i er dårlig lys.  Laila har jo ingen problemer med å begå alvorlige forbrytelser både mot sine nærmeste og de  hun mener har trosset henne. Så Wara er et slags gissel, om han sier noe som provoserer Laila så kan han ende med at hun gjør livet enda verre for han og barna. 

Så selv om Wara skulle ønske å dumpe henne så tror jeg han er redd for at Laila da vil lage et enda verre helvete for han og barna. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Nimbus2000 skrev:

Tror ikke Wara har vært med på ugjerningene, men tror absolutt at Laila er i stand til fortelle både sanne og usanne ting om Wara for å sette han i er dårlig lys.  Laila har jo ingen problemer med å begå alvorlige forbrytelser både mot sine nærmeste og de  hun mener har trosset henne. Så Wara er et slags gissel, om han sier noe som provoserer Laila så kan han ende med at hun gjør livet enda verre for han og barna. 

Så selv om Wara skulle ønske å dumpe henne så tror jeg han er redd for at Laila da vil lage et enda verre helvete for han og barna. 

Syns spekulasjoner om deres forhold ikke hører hjemme her. Det er ikke saken, for å si det sånn. 

Syns det er nedrig med sånne spekulasjoner. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
15 minutter siden, SoWhat? skrev:

Syns spekulasjoner om deres forhold ikke hører hjemme her. Det er ikke saken, for å si det sånn. 

Syns det er nedrig med sånne spekulasjoner. 

Mulig det jeg skrev er over streken. MEN. Vil absolutt si at forholdet deres er relevant. Lailas trusler var jo mot samboeren Wara. Laila viser også null omtanke for samboeren og barna under rettssaken. 

I tillegg er det ikke spekulativt å skrive at Laila kan finne på å lyve for å sverte samboeren Wara om han sårer henne. Laila er jo tiltalt og uten tvil skyldig i   å dikte opp historier for hevne seg på en teatergruppe som gjorde noe Laila ikke likte. Laila hadde null problemer med å komme med trusler mot sin uskyldige samboer  og null problem med å begå alvorlige forbrytelser for å hevne seg på teatergruppa. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...