Gå til innhold

Justisminister Tor Mikkel Wara utsatt for hatkriminalitet

NordicViking

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

58 minutter siden, Dankert skrev:

Hvis hun har problemer med å sitte, hvordan klarte hun å kjøre til Sverige?

Hun står jo og kjører 🙈😎

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sheila-S skrev:

Fra fhi: Serologisk diagnostikk gir per i dag ikke grunnlag for fritak fra gjeldende karantenebestemmelser. Dette skyldes i hovedsak:

Hvis aktoratet blir tipset og/eller gidder å gå nærmere inn på dette, så tror jeg de vil klare å vise at hun lyver, og at fastlegen er blitt lurt til å skrive attest på feil grunnlag. 

Edit: Jeg håper noen i media går nærmere inn på attesten. Alt hun sier bekrefter at hun ikke har testet positivt på neseprøve, men kun i en blodprøve. Det står i FHI at en positiv blodprøve gir ingen fritak fra karantene. Det er så mange usikkerheter med blodprøven. Hvis hun så åpenbart lurer leger og advokater, hvor mye annet har hun kommet unna med??

Jeg er sikker på at påtalemyndigheten (og mediene) gjør jobben sin grundig, men noen burde tipse mediene om dette slik at hun i alle fall ikke slipper unna med enda mer bullshit.

Edit: jeg ser at aktor allerede har påpekt dette. Godt!

Endret av Andrea89
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
5 timer siden, Apis skrev:

Det virker som taktikken til forsvaret er å gjøre forbrytelsen bagatellmessig i forhold til tiltalen, et angrep på demokratiet, det bildet som danner seg nå er ei halvsprø dame på antidepressiva med alt for stort alkoholforbruk som kjeder seg. Tror neppe det samme hadde skjedd vis det var en halvsprø skjeggete mulla som var tiltalt.

Elden er kanskje Norges mest erfarne forsvarer så jeg skal ikke si hvordan han burde gjøre jobben sin. Men synes dette virker som en spesiell taktikk. At Laila er en halvsprø dame som kan begå alvorlige forbrytelser når hun kjeder seg er jo det samme bildet som aktoratet prøver å male. 

I tillegg synes ikke jeg at forbrytelsen blir noe bagatellmessig av at Laila "kjedet seg". Hun har jo 3 tidligere dommer på at hun har gjort forbrytelser fordi hun kjedet seg. Selv hadde jeg tenkt at det i slike tilfeller blir ekstra viktig med lang fengselsstraff for å markere alvoret i  hva hun har gjort. Galskap i mine øyne å gi henne lavere straff slik at man styrker hennes tro på at hun kan gjøre som hun vil og vil slippe unna med alt. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
6 timer siden, Sheila-S skrev:

som jeg har sagt tidligere, den stakkars fastlegen hennes får kjørt seg og kommer sikkert til å bli brukt til å skrive en erklæring på at hun er for syk til å klare å sone i fengsel, og tror det er taktikken til forsvaret. Hun fremstiller seg så stakkarslig og syk. Klarer ikke å gjøre noe, ike skrive osv. Men klarer tydeligvis å handle tunge poser med mat og alkohol fra sverige.

Sant. I tillegg trengte hun ikke noe hvile etter å vært i Spania. Allerede dagen etter ble det handletur til Sverige. 

Hun har energien til en svært frisk person hver gang det er noe hun ønsker å gjøre.

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Vampyrina said:

Hun står jo og kjører 🙈😎

Hahaha!!!:) Det kommer snart en svart komedie som er basert på hele rettssaken mot LB.     

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Apis skrev:

Det virker som taktikken til forsvaret er å gjøre forbrytelsen bagatellmessig i forhold til tiltalen, et angrep på demokratiet, det bildet som danner seg nå er ei halvsprø dame på antidepressiva med alt for stort alkoholforbruk som kjeder seg. Tror neppe det samme hadde skjedd vis det var en halvsprø skjeggete mulla som var tiltalt.

Ikke *halv*sprø vel?  😄 jeg tror alle kan være halvsprø iblant. Dette er ti hakk verre.

Men hvordan skal det gjøre at hun blir unnskyldt, selv om jeg ser hva du mener? Hun er ikke tilbakestående, for da kunne en snakket om unnskyldning. Hun er beregnende og god på å manipulere mennesker etter hva jeg ser. Hun skulle på fotballkamp med et vennepar, og hadde kjøpt *to* billetter til teateret. Hun var nok sikker på å få med dama i vennepareret på Black Box isteden.

Og jeg tror faktisk hun kjører sitt eget løp uansett. Jeg har tillit til at Elden gjør en god jobb, det er ikke det. Men jeg skjønner ikke mye av taktikken hans her. Om du har rett vet jeg ikke. Men kan ikke skjønne at det skal hjelpe. Jeg tror ikke LB hører på noen. Hun har ingen respekt for autoriteter i det hele tatt... 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper hun påstår for legen og NAV at hun har muskel/skjelettplager. Hennes fastlege er manipulert til å skrive erklæring på at hun trenger handikapbevis. Det er godt gjort å få det, da jeg har sett at det pga innstramninger i Oslo er blitt vanskelig å få slik attest nå. Så denne damen er  manipulerende og kalkulerende. 
Hun er sikkert blitt operert i hånden/foten for filleting (jeg tipper hammertå, carpaltunnel, etc), mens hun i kjent stil overdramatiserer alt. Hun fremstiller seg som håpløs og hjelpesløs, men samtidig skryter av verdens beste pretzelbakeri i kjelleren, drar til meny og sikkert bruker penger og mye tid på å lage gode middager. Hun drar på ferier og klarer å ta tog midt på natten i Spania, kjører til Sverige dagen etter at hun har kommet fra ferie. Jeg har også bitt meg merke i at hennes datter med Mikkel har fått mors etternavn, men fars etternavn som mellomnavn. Også det skriker om en kvinne som styrer alt og alle rundt seg. Hun kommer garantert til å manipulere seg ut av fengselssoning også, bare se.

Endret av Sheila-S
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

VIL Elden ha sin klient dømt?!

https://www.aftenposten.no/norge/i/mB6JMp/sylfest-lomheim-kom-fra-kristiansand-for-aa-vitne-ble-sendt-hjem-av-e

"Lomheim karakteriserte språket i brevene som «tullete».

– Vedkommende har norsk som morsmål, la Lomheim til.

Han kunne til og med si at skribenten er en kvinne."

...så ber Elden Lomheim forlate retten etter 10 minutter. Det var hans vittne til og med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, tranedatter said:

https://www.aftenposten.no/norge/i/mB6JMp/sylfest-lomheim-kom-fra-kristiansand-for-aa-vitne-ble-sendt-hjem-av-e

...så ber Elden Lomheim forlate retten etter 10 minutter. Det var hans vittne til og med.

Det var fordi Lomheim ikke hadde laget en skriftlig rapport. Da blir det vanskelig for Elden å spørre han ut.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Kritt skrev:

Jeg gjentar det jeg sa, skriftekspertene var ikke helt enige, dermed får Elden påvist at dette ikke er noen eksakt vitenskap. Det skal ikke være rom for tvil. Dette er ikke noe man kan være "uenig" i.

Jo det kan man absolutt være uenig i. Det skal ikke være hevet over tvil, slik du påstår, det skal være hevet over «rimelig tvil. 

Det kan være usikkerhet, altså rom for tvil, så lenge det ikke er det eneste beviset eller indisiet. Og hadde det vært det eneste beviset, kunne det fortsatt vært teoretisk tvil, men fellende likevel da det er hevet over «rimelig tvil». 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, tranedatter said:

Noen som vet hvordan Lomheim han se at skribenten er en kvinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, tranedatter skrev:

Nei, han var aktoratets vitne. Hans vitnemål sår til om ektheten av mail hvor det påstås at det er andre enn LB som er ansvarlig for hendelsene hun er siktet for. Elden mente det var vanskelig å forholde seg til muntlige utsagn, tolkninger og meninger, og ønsket en skriftlig rapport. Denne skal etter planen være klar på mandag.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker Lomheim sitt sporty svar;

"Lomheim sier han kan ha dette klar til mandag. Dommeren beklager at Lomheim har hatt en bomtur.

– Det er i orden. Det blir bare nye utgifter for staten, sier Lomheim."

😂

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, SVK skrev:

Iflg. NRK sier han dette. "Ellers er skriveren sannsynligvis kvinne. Dette på grunn av språkbruken. Det er ikke bare på grunn av ordet «tisse», sier Lomheim."

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, badevakta said:

Iflg. NRK sier han dette. "Ellers er skriveren sannsynligvis kvinne. Dette på grunn av språkbruken. Det er ikke bare på grunn av ordet «tisse», sier Lomheim."

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, SVK skrev:

Kanskje fordi innholdet, til tross for et forsøk på dårlig norsk, viser tydelig tegn på at avsender har god grammatisk forståelse, klarer å utforme innviklede setninger og mest sannsynlig faktisk er ganske god i både norsk og engelsk 🤔 Da er en mann utelukket.....

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...