Gå til innhold

Justisminister Tor Mikkel Wara utsatt for hatkriminalitet

NordicViking

Anbefalte innlegg

Siljes_tanker skrev (20 minutter siden):

Hva heter kontoen insta?

Bare søke etter Laila b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BitterMann

Synes også advokater som tar oppdrag for henne bør tenke over at hun ikke forstår hvor dårlig sak hun har og at å betale Waras saksomkostninger vil bli tungt når hun må ty til pengeinnsamling for å betale hennes egen advokat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, BitterMann said:

Synes også advokater som tar oppdrag for henne bør tenke over at hun ikke forstår hvor dårlig sak hun har og at å betale Waras saksomkostninger vil bli tungt når hun må ty til pengeinnsamling for å betale hennes egen advokat. 

Hun har nok allerede blitt fortalt dette, men nekter å innse virkeligheten. I Norge anno 2023 i betaler man ikke underholdningsbidrag til eks-koner, langt mindre til eks-samboere. Men hun skjønner ikke helt det. Jeg kan til en viss grad være enig i at han burde latt henne kjøpe seg inn i boligen da han kjøpte den. Og han burde kompensere henne for husmor-tjenestene hennes mtp at de har et felles barn. Men hun har ingen lovfesta rett til noe egentlig. Kan hende syns han et luksusforbruk over mange år som hun ikke ville hatt anledning til sånn ellers er nok. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BitterMann
20 minutter siden, Nettrollet said:

Hun har nok allerede blitt fortalt dette, men nekter å innse virkeligheten. I Norge anno 2023 i betaler man ikke underholdningsbidrag til eks-koner, langt mindre til eks-samboere. Men hun skjønner ikke helt det. Jeg kan til en viss grad være enig i at han burde latt henne kjøpe seg inn i boligen da han kjøpte den. Og han burde kompensere henne for husmor-tjenestene hennes mtp at de har et felles barn. Men hun har ingen lovfesta rett til noe egentlig. Kan hende syns han et luksusforbruk over mange år som hun ikke ville hatt anledning til sånn ellers er nok. 

Det er vel ikke sikkert hun kunne kjøpt seg inn. Hun jobbet ikke og levde på mannen. Mest sannsynlig hadde hun ikke økonomi til å kjøpe seg inn. 

Endret av BitterMann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BitterMann said:

Det er vel ikke sikkert hun kunne kjøpt seg inn. Hun jobbet jo ikke og levde på mannen. 

Det er sant. Men sånn i ettertid kan man jo tenke at hun burde kjøpt seg inn om det så var med et-par tusen pr måned.  En enebolig på beste vestkant må ha steget noe voldsomt over 20-30 år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BitterMann
54 minutter siden, Nettrollet said:

Det er sant. Men sånn i ettertid kan man jo tenke at hun burde kjøpt seg inn om det så var med et-par tusen pr måned.  En enebolig på beste vestkant må ha steget noe voldsomt over 20-30 år.

Nå kunne ingen visst  på forhånd hvor mye boligprisene ville stige de siste 20 årene. Men alle vet at man kommer tapende ut i et samboerbrudd om man nærmest hele perioden har levd på mannens inntekt. 

På en måte er dette den klassiske kvinnefella. På den andre siden så har hun nytt såpass godt av ordningen mens hun var i samboerskapet, at det blir vanskelig å kalle det en felle. 

Endret av BitterMann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, BitterMann said:

Nå kunne ingen visst  på forhånd hvor mye boligprisene ville stige de siste 20 årene. Men alle vet at man kommer tapende ut i et samboerbrudd om man nærmest hele perioden har levd på mannens inntekt. 

På en måte er dette den klassiske kvinnefella. På den andre siden så har hun nytt såpass godt av ordningen mens hun var i samboerskapet, at det blir vanskleig å kalle det en felle. 

Helt enig. Ikke vanlig at en uutdannet kvinne med såpass psykiske vansker ender med en såpass velbemidlet mann over såpass mange år. Hun har hatt flaks. Og nå er det slutt på flaksen og hun nekter å innse virkeligheten.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BitterMann skrev (4 minutter siden):

På en måte er dette den klassiske kvinnefella. På den andre siden så har hun nytt såpass godt av ordningen mens hun var i samboerskapet, at det blir vanskleig å kalle det en felle. 

Ja, samboerfella er mer hvis begge har inntekt.
Men her har hans gode inntekt blitt en sovepute for henne, slik at hun ikke MÅTTE enten jobbe eller forsøke å få uføretrygd. Men hvis hun hadde levd uten ham, med uføretrygd (virker mer sannsynlig enn jobb…), alene med 1-2 barn i Oslo, ville hun uansett ikke klart å kjøpe seg noe i Oslo. Så sånn sett ville hun ikke kommet dårligere ut enn hun er nå. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Hvis man ser boet fra fengslingen, selvsagt. Jeg tenker helt isolert på å være inne i boligmarkedet vs ikke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BitterMann
2 minutter siden, Nettrollet said:

Helt enig. Ikke vanlig at en uutdannet kvinne med såpass psykiske vansker ender med en såpass velbemidlet mann over såpass mange år. Hun har hatt flaks. Og nå er det slutt på flaksen og hun nekter å innse virkeligheten.

Helt enig.

2 minutter siden, Mmmwhatever said:

Ja, samboerfella er mer hvis begge har inntekt.
Men her har hans gode inntekt blitt en sovepute for henne, slik at hun ikke MÅTTE enten jobbe eller forsøke å få uføretrygd. Men hvis hun hadde levd uten ham, med uføretrygd (virker mer sannsynlig enn jobb…), alene med 1-2 barn i Oslo, ville hun uansett ikke klart å kjøpe seg noe i Oslo. Så sånn sett ville hun ikke kommet dårligere ut enn hun er nå. 

Helt enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BitterMann

Det vil være å strø salt på såret om Laila skulle hatt rett på halve verdistigninge på  boligen til Wara når han var den som kjøpte boligen, han har finansiert livet hennes i flere tiår og at forholdet tok slutt fordi hun sendte trusler mot han og ødela justisministerjobben hans. 

Endret av BitterMann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, BitterMann said:

Det vil være å strø salt på såret om Laila skulle hatt rett på halve verdistigninge på  boligen til Wara når han var den som kjøpte boligen, han har finansiert livet hennes i flere tiår og at forholdet tok slutt fordi hun sendte trusler mot han og ødela justisministerjobben hans. 

Men en liten distraksjon.... Hun krever å få litt over 170.000 av han, er ikke 350k lite verdistigning på en enebolig i Oslo området? 

Har de avtalt at hun skal ha det, så bør han gi henne det. Jeg hadde villig betalt 170K for å bli kvitt henne (nei, jeg snakker IKKE om en "kontrakt" på en "jobb"). 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BitterMann
2 hours ago, Nettrollet said:

Er helt enig i  det du skriver. Fikk ikke det med i det  mitt opprinnelig innlegg. 

Endret av BitterMann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BitterMann
13 minutter siden, Tiuren said:

Men en liten distraksjon.... Hun krever å få litt over 170.000 av han, er ikke 350k lite verdistigning på en enebolig i Oslo området? 

Har de avtalt at hun skal ha det, så bør han gi henne det. Jeg hadde villig betalt 170K for å bli kvitt henne (nei, jeg snakker IKKE om en "kontrakt" på en "jobb"). 

Verdistiningen er selvsagt langt høyere enn disse 170k. Aner ikke hva hun sikter til når hun snakker om de 170k. Men tror også man bør huske at hun er en løgner og  en som ikke tenker klart. Så man bør ta det hun sier med en klype salt. 

Hadde Wara kunnet bli kvitt Laila for 170k så er jeg helt enig med deg i at han burde gi henne de pengene. Men det er ikke gitt at Laila gir seg om hun får de pengene. Jeg tviler også sterkt på at hun faktisk vil slutte å plage Wara om hun får de pengene. 

Endret av BitterMann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært Wara hadde jeg gitt henne de 172.000 hun gnager om, bare for å få fred. Deretter hadde jeg solgt både hus og feriebolig i Spania, og kjøpt noe annet. Men før jeg kjøpte ny bolig tror jeg at jeg hadde søkt om besøksforbud og skaffet meg hemmelig adresse og telefonnummer.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (3 minutter siden):

Hadde jeg vært Wara hadde jeg gitt henne de 172.000 hun gnager om, bare for å få fred. Deretter hadde jeg solgt både hus og feriebolig i Spania, og kjøpt noe annet. Men før jeg kjøpte ny bolig tror jeg at jeg hadde søkt om besøksforbud og skaffet meg hemmelig adresse og telefonnummer.

De pengene har hun nok fort brukt opp, og i tillegg kan hun se på dem som en slags «innrømmelse av skyld». Jeg tipper også at han allerede har gitt henne penger - om ikke annet så gjennom å la henne bo gratis i boligen. Ikke en liten besparelse på Oslo Vest, det. Så på et eller annet punkt må han nok sette ned foten, og tydeligvis er det her. Samme hva han gir henne, vil hun ønske å få mer, og hun vil skrive om det på sosiale medier.  Ingen av oss vet hva som har foregått mellom dem, så da blir det umulig å vite hva man selv «ville gjort». Det eneste vi kan si sikkert, er at dette må ha vært svært vanskelig. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest June1996 skrev (På 25.9.2020 den 19.01):

Lurer på hvordan det blir når/om Wara dumper Laila. Mulig Laila kommer til å se det som tidenes svik å bli dumpet selv om hun har vært samboeren fra helvete. 

I tillegg begikk jo Laila alvorlige straffbare handlinger mot samboeren pga en teatergruppe tok bilde av huset deres. Gud vet hva dama kan finne på mot Wara om hun føler han har sviktet henne. 

God analyse i 2020... 😏

• Liker 14
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss Anthropy skrev (3 timer siden):

God analyse i 2020... 😏

Definitivt x'en fra H......

For et mareritt. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun noen form for bevis for denne inngåtte avtalen om boligens verdistigning? 

Eller er det bare noe hun fant på i etterkant?

Hun har jo en historikk med å bli dømt 3 ganger for tyveri, bedrageri og falskneri. Jeg vet ikke hva slags falskneri det er snakk om, vanligvis brukes ordet for dokumentfalsk. Det svekker hennes troverdighet fremover.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BitterMann
20 hours ago, Drizzt said:

Har hun noen form for bevis for denne inngåtte avtalen om boligens verdistigning? 

Eller er det bare noe hun fant på i etterkant?

Hun har jo en historikk med å bli dømt 3 ganger for tyveri, bedrageri og falskneri. Jeg vet ikke hva slags falskneri det er snakk om, vanligvis brukes ordet for dokumentfalsk. Det svekker hennes troverdighet fremover.

Laila har aldri nevnt at hun har bevis, heller ikke når hun har lagt ut screenshot av krangelen med Wara om det fantes en avtale om at hun skal ha halve verdistiningen.  Hun har heller ikke nevnt at det finnes noe slik dokumentasjon i pengeinnsamlingen til å ta denne krangelen til retten. Så det finnes neppe noe slik dokumentasjon. 

Som du skriver så er hun en løgner og bedrager og har også fått flere dommer på dette. I tillegg så må man selvsagt passet på å få en slik avtale skriftlig når det gjelder såpass store verdier som skal fordeles ved samlivsbrudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...