Gå til innhold

Justisminister Tor Mikkel Wara utsatt for hatkriminalitet

NordicViking

Anbefalte innlegg

Minosa skrev (2 minutter siden):

Det er vel også en myte at begge parter er like god. Av og til er den ene verre enn den andre 😅

Kanskje han hadde en krevende karriere for at han skulle slippe å være så mye hjemme? Huff, fæl sak, hele greia. Håper de får ordnet opp i disse økonomiske greiene, på den ene eller den andre måten, og at hun roer seg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minosa skrev (26 minutter siden):

Det er vel også en myte at begge parter er like god. Av og til er den ene verre enn den andre 😅

Word . Man kan f eks ikke si at en kvinne som blir voldtatt  av samboer er «samme type « . Greit nok at begge parter er disfunksjonelle på hver sitt vis . Men å hevde at begge er like ille , når en så TYDELIG har ødelagt for begge ( hun ) er victimblaming.  Han kommer til å vinne frem å få  alt han eier  på papiret .Alle som har vært i en rettsak , vet at påstander / følelser og meninger har NULL å stille opp med mot skriftlige bevis . Hun er dømt for svindel før , og fortsetter i god gammeldags stil . Hun har jo rett og slett ødelagt livet hans (og døtrene ) ,  med adferden sin . Å likevel drar hun offerkortet . Ikke vet jeg hvilke diagnoser hun har . Men hun virker til å være en førsteklasses narsissist🫣

Endret av NiceOrNothing
  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Justlooking skrev (1 time siden):

Etter alt som skjedde av negativitet for TMW og at privatlivet ble blåst opp til de grader, så er det lett å forstå at han ga opp til slutt. Han sa opp jobben på dagen fordi andre trengte han mer og virker som han har gjort sitt beste for å støtte/hjelpe. Men det går vel en grense for alle og hun virker absolutt ikke å være i vater. 

Han sa opp jobben på dagen fordi han måtte. Hvis det var justisminister-jobben du tenkte på.
Det var helt umulig for ham å bli sittende, og han gjorde da heller ikke noe godt inntrykk i retten med sin dype mistillit til politiet. Dessuten endret han også forklaring, og det pleier å bety (på generelt grunnlag); at man lyver. 
Jeg tror TMW har hatt et helvete i mange år på hjemmebane, men hvorfor grep han ikke muligheten og stakk i 2019? Han behøvde ikke fortsette å støtte L da barna var voksne, men han valgte likevel å gjøre det. 
Jobben ville han uansett ha mistet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Nettrollet skrev (4 timer siden):

Fascinerende sak for de av oss som har vært i parterapi. Jeg ble fortalt gjentatte ganger at begge parter i et forhold er like dysfunksjonelle. Det er en myte at den ene parten er "bare snill og god" og den andre parten " kun den kjipe ". Man finner seg noen på samme nivå. Så jeg skulle likt og visst hvordan dynamikken LB og TMW imellom egentlig har vært. Sett utenfra er det helt uforståelig hvordan han har orka å være gift med en hjemmeværende dramaqueen, mens han selv har hatt såpass krevende karriere .

Noen er enklere å være gift/samboer med, enn å være skilt fra. 
Hvor krevende karriere har TMW egentlig hatt? 
Han var borte fra politikken mellom 1994 og 2006 og kunne konsentrere seg fullt og helt om jobben. 
I 2017 leverte han sågar en masteroppgave i filosofi, så travlere hadde han det ikke. Noe tragikomisk er det at oppgaven handler om evolusjonen undergraver moralsk realisme… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, NiceOrNothing said:

Word . Man kan f eks ikke si at en kvinne som blir voldtatt  av samboer er «samme type « . Greit nok at begge parter er disfunksjonelle på hver sitt vis . Men å hevde at begge er like ille , når en så TYDELIG har ødelagt for begge ( hun ) er victimblaming.  Han kommer til å vinne frem å få  alt han eier  på papiret .Alle som har vært i en rettsak , vet at påstander / følelser og meninger har NULL å stille opp med mot skriftlige bevis . Hun er dømt for svindel før , og fortsetter i god gammeldags stil . Hun har jo rett og slett ødelagt livet hans (og døtrene ) ,  med adferden sin . Å likevel drar hun offerkortet . Ikke vet jeg hvilke diagnoser hun har . Men hun virker til å være en førsteklasses narsissist🫣

De fleste ville jo gått lenge før det kommer til vold eller voldtekt. Man kan kanskje si man er like dysfunksjonell om man forblir i et forhold med svært krenkende oppførsel fra den andre. Det var aldri snakk om så grove ting i eks-konas og mitt ekteskap, men mange beskyldninger om emosjonell kulde, manglende anerkjennelse m.m. Og det var da parterapeuten gjentok at vi nok kom fra like dysfunksjonell oppvekst siden vi så lenge aksepterte så mye rart fra hverandre. Andre ville gått mye tidligere. Ekskona har nå funnet seg en ny tusseladd hun drar med til parterapi ukentlig. Jeg holder meg til fw-situasjon. Kvinner er for gærne til å slippe ordentlig innpå livet. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Nettrollet said:

De fleste ville jo gått lenge før det kommer til vold eller voldtekt. Man kan kanskje si man er like dysfunksjonell om man forblir i et forhold med svært krenkende oppførsel fra den andre. Det var aldri snakk om så grove ting i eks-konas og mitt ekteskap, men mange beskyldninger om emosjonell kulde, manglende anerkjennelse m.m. Og det var da parterapeuten gjentok at vi nok kom fra like dysfunksjonell oppvekst siden vi så lenge aksepterte så mye rart fra hverandre. Andre ville gått mye tidligere. Ekskona har nå funnet seg en ny tusseladd hun drar med til parterapi ukentlig. Jeg holder meg til fw-situasjon. Kvinner er for gærne til å slippe ordentlig innpå livet. 

At du og ekskona var like dysfunksjonelle er ikke nødvendigvis overførbart til samtlige andre forhold her i verden, og ikke spesielt relevant for trådens tema. Laila B. er på ingen måte representativ for kvinner flest.

• Liker 32
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste vi vet om Laila her er at hun blir besatt av hevntokt med et dramatiserende oppmerksomhetsbehov dersom hun føler seg krenket.

(Ways of seeing, Wara funnet seg en annen kvinne ) 

Hun har ingen samvittighet for hvordan den andre parten da påvirkes. Hun ønsker å skade den andre parten slik at denne mister alle relasjoner. Hun soler seg i den negative oppmerksomheten hun skaper om den andre parten, hvor hun er offeret som er sterk som kjemper. I tillegg har hun det gøy underveis, med å lage humorrekvisitter som hun viser frem. Hun har ingen skrupler med å være kriminell for å nå sine mål, eller bruke opp venner eller samfunnets penger på det.

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror forøvrig at dersom den ene er dysfunksjonell i forholdet, så blir den andre det også ved å være og leve i denne samlivsboblen. Ofte har den andre med med seg trekk fra før som gjør den lettere havner i slik rolle i samliv. De kan være med å fore den andre, enten ved å føye seg eller provosere frem. Så det er ikke urelevant å si det kan gjerne være en dynamikk med to. Og atferden vil fortsette likt i nye forhold. 

Men her vet vi ikke annet enn at Wara har vært tilretteleggende med å økonomisk forsørge sin partner, og ukuelig stå ved sin partners side i stormer og dersom noe skjer henne. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsdebatt skrev (15 minutter siden):

Jeg ønsker meg en mann som Wara! 😅

Personlig tror jeg at jeg ikke hadde tatt sjansen på å bli en del av det kaoset der… Objektet for LBs hat og tirader på sosiale medier. Gjerne skrevet på rim. Jeg hadde på ingen måte følt meg trygg for hva hun kan finne på å gjøre rent fysisk heller, og så må man i tillegg deale med de to døtrene, som jeg går ut fra er traumatiserte, og som også i alle fall tildels ser ut til å støtte sin mor. Det må være et minefelt. Det er en modig kvinne som tar sjansen på det!
Jeg sjekket hennes IG, og der var det mye rart. Men hun er flink til å sy/designe handlenett, det skal hun ha. Men de er ikke billige. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (8 minutter siden):

Personlig tror jeg at jeg ikke hadde tatt sjansen på å bli en del av det kaoset der… Objektet for LBs hat og tirader på sosiale medier. Gjerne skrevet på rim. Jeg hadde på ingen måte følt meg trygg for hva hun kan finne på å gjøre rent fysisk heller, og så må man i tillegg deale med de to døtrene, som jeg går ut fra er traumatiserte, og som også i alle fall tildels ser ut til å støtte sin mor. Det må være et minefelt. Det er en modig kvinne som tar sjansen på det!
Jeg sjekket hennes IG, og der var det mye rart. Men hun er flink til å sy/designe handlenett, det skal hun ha. Men de er ikke billige. 

Jeg hadde heller ikke orket😨

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Ja, å funnet en mann som er Lailas eks hadde jeg på ingen måte hatt helse til å tåle. Den er jeg enig i  

Det må være et overskuddsmenneske som blir lite emosjonelt påvirket av de problemer den gale eksen gjør, enten det er at hun ringer arbeidsplassen eller henger opp plakater med intime detaljer på nærbutikken. 😅😂 Huff! 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke LB er i stand til å jule opp noen pga helsen, så vold hadde jeg ikke bekymret meg for. Ikke så veldig mye i hvertfall. Men en offentlig hatkampanje og at hun prøver å sette fyr på huset ditt derimot... 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Studie: Tegnene som røper psykopatisk ekskjæreste

Psykopater kan reagere annerledes på brudd enn oss andre. Nå avslører ekspertene tegnene på at ekskjæresten din er psykopat. Hvis eksen din sier eller gjør dette etter bruddet, er det fare på ferde.

https://www.dagbladet.no/tema/studie-tegnene-som-roper-psykopatisk-ekskjaereste/79910971

🤭 Er det noen som har pluss og får lest denne? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Samfunnsdebatt skrev (50 minutter siden):

Hehe.. Ja, å funnet en mann som er Lailas eks hadde jeg på ingen måte hatt helse til å tåle. Den er jeg enig i  

Det må være et overskuddsmenneske som blir lite emosjonelt påvirket av de problemer den gale eksen gjør, enten det er at hun ringer arbeidsplassen eller henger opp plakater med intime detaljer på nærbutikken. 😅😂 Huff! 

Waras nye kvinne er hel ved. Solid trønder. Flott dame med lang fartstid i Ap, utdannet barnevernspedagog. Så mulig hun har helse til å håndtere Laila B. Døtrene forstår kanskje at det er nyanser selv om lojaliteten muligens ligger mest hos moren. 
Akkurat nå så er vel Stortinget Lagesens arbeidsplass da hun møter for Kjerkol.

Og der får nok ikke Laila B. komme inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettrollet skrev (19 timer siden):

Fascinerende sak for de av oss som har vært i parterapi. Jeg ble fortalt gjentatte ganger at begge parter i et forhold er like dysfunksjonelle. Det er en myte at den ene parten er "bare snill og god" og den andre parten " kun den kjipe ". Man finner seg noen på samme nivå. Så jeg skulle likt og visst hvordan dynamikken LB og TMW imellom egentlig har vært. Sett utenfra er det helt uforståelig hvordan han har orka å være gift med en hjemmeværende dramaqueen, mens han selv har hatt såpass krevende karriere .

Enig. Men så er jo Wara kjent for å havne i konflikter selv også, da. Da han trakk seg som nestleder på 90-tallet var det vel delvis i protest etter langvarige konflikter i FrP/FrpU, og han forlot jo senere Geelmuyden Kiese veldig brått etter en konflikt som endte i søksmål. Jeg sier ikke at disse sakene har mye til felles med Bertheussens kriminelle og tilsynelatende maniske handlinger, men man kan kanskje peke på visse likhetstrekk mellom Wara og Bertheussen. Hennes kompromissløse personlighet vil kanskje ikke lyse like mange røde flagg hos han som hos andre, for eksempel. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
45 minutter siden, KaBom said:

Enig. Men så er jo Wara kjent for å havne i konflikter selv også, da. Da han trakk seg som nestleder på 90-tallet var det vel delvis i protest etter langvarige konflikter i FrP/FrpU, og han forlot jo senere Geelmuyden Kiese veldig brått etter en konflikt som endte i søksmål. Jeg sier ikke at disse sakene har mye til felles med Bertheussens kriminelle og tilsynelatende maniske handlinger, men man kan kanskje peke på visse likhetstrekk mellom Wara og Bertheussen. Hennes kompromissløse personlighet vil kanskje ikke lyse like mange røde flagg hos han som hos andre, for eksempel. 

Artig info. Lett å få litt sånn "oss mot verden"-attitude med 2 sånne i forhold.  To freske og kompromissløse nordlendinger :hoho: Tror jeg. Bare spekulerer!

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at det bidras jevnt og trutt på spleisen.  Betyr det at folk tror på hennes versjon, eller er motivasjonen for å gi et ønske om mer drama rundt saken?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minosa skrev (4 minutter siden):

Jeg ser at det bidras jevnt og trutt på spleisen.  Betyr det at folk tror på hennes versjon, eller er motivasjonen for å gi et ønske om mer drama rundt saken?

Det er ganske utrolig at noen gir ja. Hun har nok en heiagjeng i ryggen. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...