Gå til innhold

Justisminister Tor Mikkel Wara utsatt for hatkriminalitet

NordicViking

Anbefalte innlegg

Vera skrev (9 minutter siden):

Jeg syns meldingene han har skrevet til henne er kvalmende..lister opp hva hun har kostet gjennom deres samliv. 
Jeg skjønner også at det må være fortvilende når man tar ektefellen på fersken med en annen kvinne.. 

Alt i alt - ingen av dem gir et godt inntrykk, og noen bør gå inn og stenge all offentlig kommunikasjon - for barnas del. 
Hvor gamle er egentlig barna?

Stedatteren er i trettiårene og datteren i tjueårene.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BitterMann skrev (36 minutter siden):

Det vil jeg normalt være enig med, men her ser det jo ut som kontesten er at Laila ønsker kompensasjon for jobben hun har gjort i hjemmet. Og da er det ikke så rart at Wara  drar frem at hun har blitt rikelig kompensert i forholdet.  Nå vet vi ikke konteksten til meldingene til Wara og Laila   legger ut kun det som passer henne. Så man skal være forsiktig meg å dømme Wara for hva han skriver. 

Enig, men vi vet jo ikke konteksten her heller.  Man kan ikke stole på hva Laila forteller. Og  tillitsforholdet i forholdet var uansett brutt da Laila sendte trusler i andres navn mot mannen hennes. 

Det er ikke Wara som velger å legge ut meldingene offentlig. Eneste måten han kan unngå offentlig kommunikasjon er ved å stoppe all kommunikasjon med Laila. 

Helt enig. Men hvordan skal han få hus og eiendom tilbake hvis han ikke kommuniserer med henne?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Jessic_a said:

Det vil selvsagt hjelpe. 

Besøksforbud hjelper ingenting. Norgesrekord er vel han som hadde brutt besøksforbudet over 2000 ganger før han måtte i retten, det var i avisa for ikke så lenge siden. Det har i praksis ingen betydning å bryte besøksforbud.

Ikke for vanlige folk som trenger beskyttelse i alle fall, men det kan jo hende politiet er litt mer behjelpelig i en sånn profilert sak.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun legger jo ut om alt mulig, er ingen filter der i gården. Ser på spleisen hennes at hun har svart en giver med dette: La akkurat på etter å ha ringt krisesenteret og så ser jeg ditt bidrag❤️ Tusen takk for at du bryr deg🙏🏻

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BitterMann
2 minutter siden, Knitalong said:

Hun legger jo ut om alt mulig, er ingen filter der i gården. Ser på spleisen hennes at hun har svart en giver med dette: La akkurat på etter å ha ringt krisesenteret og så ser jeg ditt bidrag❤️ Tusen takk for at du bryr deg🙏🏻

Krisesenteret er et tilbud til deg som er utsatt for vold eller overgrep fra en partner, familie eller andre du har et nært forhold til. https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Man kan jo bare lure på hva hun fortalte dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knitalong skrev (5 minutter siden):

Han får litt som «fortjent « etter først å ha forsvart en åpenbart syk person . Hun ( Laila ) fortsetter der hun slapp , lyve & svindle . 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Carabilla skrev (På 20.7.2023 den 4.45):

Skylder ikke på helsevesenet,  men dama trenger helt åpenbart hjelp.

Hun er jo tydeligvis  ikke helt i stand til å ta vare på seg selv og ingen stabile mennesker holder på sånn offentlig. 

Har du sett alt hun har lagt ut på fb?

Hun burde jo ikke vært i fengsel men fått psykiatrisk behandling. 

Det er jo åpenbart at det hun holder på med nå er helt vilt, hun sier og gjør ting hun nødvendigvis ikke hadde gjort om hun var ved sine fulle 5 og da har legen hennes/helsevesenet et ansvar.

Det er jo ingen motsetning mellom å være i fengsel og få psykiatrisk behandling. Tvert imot - mange i fengsel har psykiske lidelser. Men det at du har en psykisk lidelse hindrer ikke at du er strafferettslig ansvarlig for det du har gjort, med mindre du er utilregnelig (og det skal ganske mye til). Psykiske lidelser er ikke et frikort som hindrer at du kommer i fengsel. 
Fryktelig situasjon, for alle. Må si det forundrer meg at noen orker belastningen det er å bli sammen med TMW, så lenge han står i denne umulige situasjonen. Stakkars mann, stakkars ny dame, stakkars barn, og stakkars LB også. Hun er åpenbart virkelig syk (og skyldig).

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila skjønner ikke at jo verre hun oppfører seg jo mer sympati får han... Så alt dette virker mot sin hensikt - for henne. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BitterMann
2 hours ago, Jessic_a said:

Helt enig. Men hvordan skal han få hus og eiendom tilbake hvis han ikke kommuniserer med henne?

Ja, han må jo ha en viss grad av kommunikasjon med henne, enten direkte eller gjennom advokat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Nettrollet said:

Laila skjønner ikke at jo verre hun oppfører seg jo mer sympati får han... Så alt dette virker mot sin hensikt - for henne. 

Sant.  Og der er også derfor ingen bør oppmuntre henne til å fortsette med dette tullet for hun ødelegger jo bare for seg selv og for barna sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru G
Samfunnsdebatt skrev (5 timer siden):

Er det sikkert hun er alvorlig psykisk syk og er uskyldig med å ikke forstå? Eller uskyldiggjøres hennes handlinger her som om hun ikke frisk til å forstå bedre? Jeg kjenner til mange damer  som psykisk kontrollerer sin mann og eksmann med narrativ som er feil og i deres favør, dersom det ikke går slik de ønsker. Er alle slike kvinner alvorlig psykiske syke? 

Blir de opprørt skriver de det som kan såre mest, de kan også lyve for å spille spill, og kontrollerer mennene dersom de blir såret dersom deres egne regler blir brutt, og de da ikke får det som de vil det skal være.  

De formidlere uhorvelig mye stygt om mannen til alle rundt som vil lytte, hvis de har blitt forsmådd. Følelsene er sterke og store, og de fylles av de og de tenker på deres eget perspektiv av situasjonen mye. De har ingen samvittighetskvaler med å ringe til andre i nettverket til  mannen, og skape problemer for han med å formidle diverse negativt. De kan fryde seg over hvordan de skaper problemer for han, fryde seg over hvor kløktig godt de skriver til han for å gi rett bilde av situasjonen slik at han skal se hvor ille han er/har vært. Og de stopper aldri å tenker på at mannen er et like ekte menneske som de selv, som også har følelser og som fortjener å bli ivaretatt og anstendig behandlet for å ikke såres.

Alt dette mens de er desperate etter å holde tak i han, ønsker å få han tilbake og holde han i tøylene der han skal oppføre seg i tråd med deres indre regler. Slik at alt blir bare bra igjen.

Vi ser her en av disse type damene, som er forbannet etter å blitt forlatt av sin mann for en annen kvinne. Forsmådd kontrollerende kvinne, i kjærlighetsssorg som føler seg berettiget til å skade den som har såret henne. Mange menn tørr sjeldent gå før de har funnet seg en ny kvinne de har trygghet med. 

Nei, han som er sikkert eventuelt usikker her vet vel muligens bare de få. Men at hun har tatt begrepet forsmådd til nye høyder er det vel liten tvil om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BitterMann skrev (4 timer siden):

Ja, han må jo ha en viss grad av kommunikasjon med henne, enten direkte eller gjennom advokat. 

Ser ut som om det skjer via advokat. Heretter. 

Facebook

Endret av Valar Morghulis
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Valar Morghulis said:

Ser ut som om det skjer via advokat. Heretter. 

Facebook

Står de skal møtes i retten. Om hun taper saken så må hun betale hans saksomkostninger? Med tanke på hvor useriøs Laila er så er sjansen liten for at hun vinner saken. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inkognitoher
Vera skrev (8 timer siden):

Jeg syns meldingene han har skrevet til henne er kvalmende..lister opp hva hun har kostet gjennom deres samliv. 
Jeg skjønner også at det må være fortvilende når man tar ektefellen på fersken med en annen kvinne.. 

Alt i alt - ingen av dem gir et godt inntrykk, og noen bør gå inn og stenge all offentlig kommunikasjon - for barnas del. 
Hvor gamle er egentlig barna?

Husk at L er en mester i å ta ting ut av sin sammenheng. Så jeg stoler ikke på noe av det hun legger ut. 
Men i følge dommen, så var L uten inntekt. De levde begge på lønnen hans fra First House (som jeg tror var mer enn det dobbelte av statsrådlønna, i følge L)

Med så dårlig helse, både psykisk og fysisk, burde hun vel vært uføretrygda for mange år siden, da kunne hun kjøpt en bolig for å leie ut, eller kjøpt seg inn i huset til Wara i en mindre brøk.

I stedet ble hun forsørget av Wara, nå vil hun ha halvparten av verdistigningen på huset og feriestedet. Hun trenger vel penger om hun skal opprettholde livsstilen, ikke minst alkoholforbruket og kanskje penger til en minileilighet et eller annet sted.

Datter fra før: født 1990

Datter med Wara: født 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru G skrev (2 timer siden):

Nei, han som er sikkert eventuelt usikker her vet vel muligens bare de få. Men at hun har tatt begrepet forsmådd til nye høyder er det vel liten tvil om. 

Etter alt som skjedde av negativitet for TMW og at privatlivet ble blåst opp til de grader, så er det lett å forstå at han ga opp til slutt. Han sa opp jobben på dagen fordi andre trengte han mer og virker som han har gjort sitt beste for å støtte/hjelpe. Men det går vel en grense for alle og hun virker absolutt ikke å være i vater. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, SVK said:

Står de skal møtes i retten. Om hun taper saken så må hun betale hans saksomkostninger? Med tanke på hvor useriøs Laila er så er sjansen liten for at hun vinner saken. 

Er heller ikke utenkelig at hun vil finne på å fabrikere nye bevis. Hun har  gjort det tidligere. Så kanskje hun ender med å få ny fengselsdom også...

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
12 minutter siden, Inkognitoher said:

Med så dårlig helse, både psykisk og fysisk, burde hun vel vært uføretrygda for mange år siden, da kunne hun kjøpt en bolig for å leie ut, eller kjøpt seg inn i huset til Wara i en mindre brøk.

I stedet ble hun forsørget av Wara

Vet det ikke er lett å få uføretrygd, men helt utrolig å velge å leve på mannen. Om forholdet hadde tatt slutt før hun fikk uføretrygd så hadde hun også stått på helt bar bakke. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fascinerende sak for de av oss som har vært i parterapi. Jeg ble fortalt gjentatte ganger at begge parter i et forhold er like dysfunksjonelle. Det er en myte at den ene parten er "bare snill og god" og den andre parten " kun den kjipe ". Man finner seg noen på samme nivå. Så jeg skulle likt og visst hvordan dynamikken LB og TMW imellom egentlig har vært. Sett utenfra er det helt uforståelig hvordan han har orka å være gift med en hjemmeværende dramaqueen, mens han selv har hatt såpass krevende karriere .

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (51 minutter siden):

Vet det ikke er lett å få uføretrygd, men helt utrolig å velge å leve på mannen. Om forholdet hadde tatt slutt før hun fikk uføretrygd så hadde hun også stått på helt bar bakke. 

Det er jo en lang vei å bli ufør, og på veien kan man bli nødt til å både gjennomgå utredninger og motta behandlinger man ikke nødvendigvis ønsker når man har diagnosen LB har. Man kan også bli nødt til å delta på kurs, arbeidstrening og diverse. Det var nok mer behagelig å leve på samboeren og kjøpe sprittusjer og frimerker i ro og fred, enn å gå gjennom masse styr med NAV. Særlig når styr med NAV kan føre til ubehagelige avsløringer og diagnoser man helst ikke vil ta stilling til. Å tenke rasjonelt om fremtiden er nok ikke noe LB driver mye med. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettrollet skrev (56 minutter siden):

Fascinerende sak for de av oss som har vært i parterapi. Jeg ble fortalt gjentatte ganger at begge parter i et forhold er like dysfunksjonelle. Det er en myte at den ene parten er "bare snill og god" og den andre parten " kun den kjipe ". Man finner seg noen på samme nivå. Så jeg skulle likt og visst hvordan dynamikken LB og TMW imellom egentlig har vært. Sett utenfra er det helt uforståelig hvordan han har orka å være gift med en hjemmeværende dramaqueen, mens han selv har hatt såpass krevende karriere .

Det er vel også en myte at begge parter er like god. Av og til er den ene verre enn den andre 😅

• Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...