17.11 Skrevet 21. juli 2023 #1861 Del Skrevet 21. juli 2023 3 minutter siden, Inkognitoher said: Spot on! Det hadde jeg nesten glemt, så godt observert. Nå sitter hun selvforskyldt med stengt telefon. Wara får skylda. Det var jo sånn hun holdt på mot teatret og i retten også. Jeg mener likevel at Wara bør hjelpe henne med et sted å bo. Hun har tatt seg av hus & barn, virker det som, og det har gitt ham frihet parallelt med at Laila ikke ble ufør før nå (han tjente jo så godt) og at hun heller ikke kom seg inn på boligmarkedet. Men likevel kommer hun nok til å fortsette og plage ham. Jeg lurer på hvilke diagnoser LAB har. Tror ikke jeg har sett noen oppføre seg slik før. Noen gang egentlig Dramatiserende personlighetsforstyrrelse kanskje. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 21. juli 2023 #1862 Del Skrevet 21. juli 2023 Inkognitoher skrev (39 minutter siden): Spot on! Det hadde jeg nesten glemt, så godt observert. Nå sitter hun selvforskyldt med stengt telefon. Wara får skylda. Det var jo sånn hun holdt på mot teatret og i retten også. Jeg mener likevel at Wara bør hjelpe henne med et sted å bo. Hun har tatt seg av hus & barn, virker det som, og det har gitt ham frihet parallelt med at Laila ikke ble ufør før nå (han tjente jo så godt) og at hun heller ikke kom seg inn på boligmarkedet. Men likevel kommer hun nok til å fortsette og plage ham. Jeg lurer på hvilke diagnoser LAB har. Tror ikke jeg har sett noen oppføre seg slik før. Noen gang egentlig Ingen vits i å spekulere i hennes diagnoser. Det er tydelig at hun sliter veldig med noe psykisk, men akkurat hva - det må en lege vurdere. Hvis hun har tatt seg av hus og barn mens han tjente pengene, så må hun absolutt få noe, ja. Kanskje en domstol kan vurdere hvor mye hun har bidratt til at han kunne gjøre karriere og tjene så godt. Jeg tror ikke det er nok til at hun kjøper seg egen bolig i svindyre Oslo, men et beløp å starte blir det. Så blir det leiemarked fremover eller flytte ut av byen til et mindre sted og kjøpe seg en leilighet der? Jeg synes det er veldig rart at hun ikke har noen sparepenger eller noe gjennom så mange år. Hun har ikke opparbeidet seg egen bufferkonto til dårlige tider. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snipa Skrevet 21. juli 2023 #1863 Del Skrevet 21. juli 2023 Men vet vi at han tenker å ikke dele med henne? Tror ikke vi kan regne med at noe hun skriver, stemmer. Ser ut som hun har sin egen oppfatning av verden. 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siljes_tanker Skrevet 21. juli 2023 #1864 Del Skrevet 21. juli 2023 The Kavorka skrev (2 timer siden): Haha. For et par dager siden postet LAB et screenshot av en sms hun hadde fått fra TMW. Der ba han henne om å ta kontakt med Telenor og ordne opp om hun fortsatt ville beholde telefonnummeret sitt. I dag poster LAB innlegg om at det er TMW som har stengt telefonnummeret hennes osv og at han prøver å kontrollere henne. ....🤦♂️ Screenshoten av sms'en har hun selvfølgelig slettet nå. Man blir helt matt av sånt, altså. Hun lever i sin egen boble. Enten er hun stokk dum eller så har hun store psykiske problemer. Jeg tipper på det siste. Og fremdeles har hun en heiagjeng som støtter henne i alt hun gjør og sier... Man kan begynne å lure på om de bare er dumme eller om de støtter henne for å "være snille" e.l.? Jeg prøvde å ringe det nummeret nå, det fungerer jo fortsatt..? Ingen svar å få dazz 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 21. juli 2023 #1865 Del Skrevet 21. juli 2023 Wara opptrer saklig, ryddig og raust i dette. Hun bor i huset hans, har disponert bilen hans, han har til og med betalt mobilregninga hennes fram til nå. Nå ønsker han å gjøre opp boet, men hun gjør alt hun kan for å være vanskelig og lage mest mulig drama. Stakkars mann, alt han har stått i de siste årene og sikkert enda lenger. Synes han har håndtert hele greia på en forbilledlig måte, uten å trekke henne ned i søla (det har hun greid helt utmerket selv). Han har gått stille i dørene, forsvart henne så lenge det gikk. Respekt. 42 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 21. juli 2023 #1866 Del Skrevet 21. juli 2023 Drizzt skrev (54 minutter siden): Hvis hun har tatt seg av hus og barn mens han tjente pengene, så må hun absolutt få noe, ja. Kanskje en domstol kan vurdere hvor mye hun har bidratt til at han kunne gjøre karriere og tjene så godt. Jeg tror ikke det er nok til at hun kjøper seg egen bolig i svindyre Oslo, men et beløp å starte blir det. Så blir det leiemarked fremover eller flytte ut av byen til et mindre sted og kjøpe seg en leilighet der? Jeg synes det er veldig rart at hun ikke har noen sparepenger eller noe gjennom så mange år. Hun har ikke opparbeidet seg egen bufferkonto til dårlige tider. Jeg tror ikke det er noen regler om at samboere med felles barn har rett til noe av den andres verdier eller formue ved samlivsbrudd? Noen som kjenner til det? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 21. juli 2023 #1867 Del Skrevet 21. juli 2023 Samfunnsdebatt skrev (7 minutter siden): Jeg tror ikke det er noen regler om at samboere med felles barn har rett til noe av den andres verdier eller formue ved samlivsbrudd? Noen som kjenner til det? https://www.advokat-hoie.no/publikasjoner/files/samboere-krav-vederlag-samlivsbrudd .html 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 21. juli 2023 #1868 Del Skrevet 21. juli 2023 Drizzt skrev (15 minutter siden): https://www.advokat-hoie.no/publikasjoner/files/samboere-krav-vederlag-samlivsbrudd .html Akkurat denne nevner kun hvis samboer har bidratt vesentlig økonomisk til den andres eiendom. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 21. juli 2023 #1869 Del Skrevet 21. juli 2023 Samfunnsdebatt skrev (Akkurat nå): Akkurat denne nevner kun hvis samboer har bidratt vesentlig økonomisk til den andres eiendom. Jeg mener å huske at jeg har lest (gamle) rettsavgjørelser fra Høyesterett som regulerer nettopp dette - kvinnen som bidrar med husarbeid og barnepass kan ikke gå fra et samboerskap uten noenting. Hun har gjennom sitt husarbeid og barnepass gjort det mulig for mannen å tjene penger og opparbeide seg formue. Nå har jeg ikke tid å lete etter den konkrete dommen, men den er sikkert omtalt et sted. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 21. juli 2023 #1870 Del Skrevet 21. juli 2023 Drizzt skrev (6 minutter siden): Jeg mener å huske at jeg har lest (gamle) rettsavgjørelser fra Høyesterett som regulerer nettopp dette - kvinnen som bidrar med husarbeid og barnepass kan ikke gå fra et samboerskap uten noenting. Hun har gjennom sitt husarbeid og barnepass gjort det mulig for mannen å tjene penger og opparbeide seg formue. Nå har jeg ikke tid å lete etter den konkrete dommen, men den er sikkert omtalt et sted. Har lett jeg også. Eneste jeg fant var at husarbeid - sammen med betydelig økonomisk tillegg gav økt rett til sameie. «Husmorsameie» heter det. https://jusinfo.no/skilsmisse/sameie-skilsmisse/husmorsameie-og-sammenblanding-av-okonomi/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turkis Sau Skrevet 21. juli 2023 #1871 Del Skrevet 21. juli 2023 (endret) Hun gikk forbi meg ved Røa T-banestasjon for et par dager siden. Med ny tote bag. Hun så rimelig forbanna ut. Fikk dessverre ikke med meg "dagens" budskap på vesken, den hang på motsatt side. Men ja, hun var sinna...håper TMW og resten av familien slipper mer styr. Det kan ende stygt. Endret 23. juli 2023 av Turkis Sau 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inkognitoher Skrevet 21. juli 2023 #1872 Del Skrevet 21. juli 2023 Turkis Sau skrev (1 time siden): HIn gikk forbi meg ved Røa T-banestasjon for et par dager siden. Med ny tote bag. Hun så rimelig forbanna ut. Fikk dessverre ikke med meg "dagens" budskap på vesken, den hang på motsatt side. Men ja, hun var sinna...håper TMW og resten av familien slipper mer styr. Det kan ende stygt. den nye dama til wara har sikkert gode nerver, og greier å stå i dette sammen med ham, vet ikke om jeg hadde turt… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 21. juli 2023 #1873 Del Skrevet 21. juli 2023 2 hours ago, Drizzt said: Jeg mener å huske at jeg har lest (gamle) rettsavgjørelser fra Høyesterett som regulerer nettopp dette - kvinnen som bidrar med husarbeid og barnepass kan ikke gå fra et samboerskap uten noenting. Hun har gjennom sitt husarbeid og barnepass gjort det mulig for mannen å tjene penger og opparbeide seg formue. Nå har jeg ikke tid å lete etter den konkrete dommen, men den er sikkert omtalt et sted. Du tenker kanskje på 'husmordommen', men den gjelder kun ved ekteskap. I dagens samfunn skal det mye til å argumentere for at den ene part ikke kunne gjort karriere uten at den andre part tok seg av huset, da mange har to arbeidene foreldre eller er alene, men likevel gjør karriere. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 21. juli 2023 #1874 Del Skrevet 21. juli 2023 Gliffy skrev (43 minutter siden): Du tenker kanskje på 'husmordommen', men den gjelder kun ved ekteskap. I dagens samfunn skal det mye til å argumentere for at den ene part ikke kunne gjort karriere uten at den andre part tok seg av huset, da mange har to arbeidene foreldre eller er alene, men likevel gjør karriere. Jeg husker ikke detaljene. Det kan godt være at det er slik du skriver at den gjaldt ekteskap. Trolig fordi det ikke var så vanlig med samboerskap da. Jeg leste den for mange år siden. I dagens samfunn er det kvinner (og menn) som er hjemmevarende med barn og husarbeid mens den andre jobber. Når man har mulighet å jobbe fulle dager, kanskje overtid, kanskje ha jobbreiser og stige i karrieren fordi den andre leverer og henter i barnehage og skole, hjelper med lekser, følger til helsestasjon og lege, foreldremøter, osv og gjør alt annet av praktisk arbeid med barna pluss husarbeid - ja, da skal det ikke mye til før man kan si at den hjemmevarende forelderen har bidratt vesentlig for at den arbeidende forelderen har tjent seg en formue. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ryddefreaken Skrevet 21. juli 2023 #1875 Del Skrevet 21. juli 2023 Drizzt skrev (5 timer siden): Jeg mener å huske at jeg har lest (gamle) rettsavgjørelser fra Høyesterett som regulerer nettopp dette - kvinnen som bidrar med husarbeid og barnepass kan ikke gå fra et samboerskap uten noenting. Hun har gjennom sitt husarbeid og barnepass gjort det mulig for mannen å tjene penger og opparbeide seg formue. Nå har jeg ikke tid å lete etter den konkrete dommen, men den er sikkert omtalt et sted. Jeg tror det er annerledes fordi hun ikke regnes som "husmor" da hun får uføretrygd, og det er hennes inntekt. Nå vet jeg ikke om det har vært tilfelle hele deres forhold, men det virker som at hun har være ufør lenge. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 21. juli 2023 #1876 Del Skrevet 21. juli 2023 Det er uansett store forskjeller i rettigheter til «den andres verdier» når man er gift eller om man er bare samboer. Det er rettigheter i ekteskapsloven. Høres rart ut om man skal få den andres hus eller formue, fra å ha vært samboer med vedkommende. Eller fra å ha barn med noen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turkis Sau Skrevet 21. juli 2023 #1877 Del Skrevet 21. juli 2023 Inkognitoher skrev (3 timer siden): den nye dama til wara har sikkert gode nerver, og greier å stå i dette sammen med ham, vet ikke om jeg hadde turt… La oss håpe det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carabilla Skrevet 21. juli 2023 #1878 Del Skrevet 21. juli 2023 (endret) At hun vrir dette over til at han ikke vil la henne gå og vil kontrollere henne er jo fullstendig kokklimonke....stakkar mann og stakkars døtre... Enten er de få i heiagjengen hennes samme ulla ellers er det hun selv som har laget ulike kontoer og kommenterer selv....ingenting forundrer meg lenger...når man utfører trusler og hærverk mot egen familie og eiendom da er man i stand til alt mulig. Håper hun får hjelp og kommer seg vidre i livet. Endret 21. juli 2023 av Carabilla 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitalong Skrevet 21. juli 2023 #1879 Del Skrevet 21. juli 2023 Inkognitoher skrev (8 timer siden): Spot on! Det hadde jeg nesten glemt, så godt observert. Nå sitter hun selvforskyldt med stengt telefon. Wara får skylda. Det var jo sånn hun holdt på mot teatret og i retten også. Jeg mener likevel at Wara bør hjelpe henne med et sted å bo. Hun har tatt seg av hus & barn, virker det som, og det har gitt ham frihet parallelt med at Laila ikke ble ufør før nå (han tjente jo så godt) og at hun heller ikke kom seg inn på boligmarkedet. Men likevel kommer hun nok til å fortsette og plage ham. Jeg lurer på hvilke diagnoser LAB har. Tror ikke jeg har sett noen oppføre seg slik før. Noen gang egentlig Hvis ikke han krever erstatning for at hun ødela karrieren hans innenfor politikken da. Vet ikke hva han jobber med nå eller om han tapte mye økonomisk på at han gikk av som justisminister. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 21. juli 2023 #1880 Del Skrevet 21. juli 2023 Knitalong skrev (47 minutter siden): Hvis ikke han krever erstatning for at hun ødela karrieren hans innenfor politikken da. Vet ikke hva han jobber med nå eller om han tapte mye økonomisk på at han gikk av som justisminister. Han klarer seg nok bra økonomisk. Han kom fra first house og gikk tilbake dit etter karantenetiden. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå