wahaj Skrevet 23. oktober 2020 #1581 Del Skrevet 23. oktober 2020 14 minutter siden, etnavn skrev: Det blir spennende å se hvordan retten stiller seg til dette, når det nå er varslet at dommen kommer i midten av desember. Jeg mener absolutt at hvis dette er en sak mellom privatpersoner, og hvis det blir avgjort at dette ikke er et angrep på rikets sikkerhet, så har ikke denne saken noe i retten å gjøre - og hele rettsvesenet skylder oss vanlige folk en stor unnskyldning for å sløse bort ressurser på denne måten. Det er ingen andre ekteskapskrangler som havner i retten på denne måten, dette er kun på grunn av Waras tidl. verv som justisminister. For alle oss andre, så er det sånn at politiet såvidt tar imot en anmeldelse engang, når det gjelder konflikter som går under kategorien "familiekonflikter". Hadde dette vært en hvilken som helst vanlig person, så hadde vi aldri fått saken opp for retten. Vi hadde såvidt fått levert en anmeldelse, og like etterpå hadde vi fått beskjed om at saken var henlagt på grunn av "manglende kapasitet". Dette fordi politiet kvier seg for å gå inn i familiekonflikter, og fordi det faktisk blir avskrevet som vås. Det er vitterlig ikke rettferdighet for folket at personer med høye stillinger og titteler får kjørt saker om vås i retten, som vanlige folk aldri hadde fått prøvd for det samme apparatet. Og hvis det hadde vært en annen person som hadde gjort dette mot justisministeren, så hadde det heller ikke vært snakk om en familiefeide. Hvis det ikke er noen personlig tilknytning, og angrepet er rettet av politiske motiv, så er såklart saken også en helt annen. Men dette er ikke et angrep på justisministeren. Dette er en privat konflikt mellom forsmådde fruer (les: Laila B som ble sur for å bli hengt ut i et skuespill) og en teatergruppe som vil provosere for oppmerksomhet. Men det er jo kun du og forsvarerne som drar inn "familiekonflikt". Det er jo overhodet ikke det det er snakk om. Så det blir veldig tynt grunnlag. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
etnavn Skrevet 23. oktober 2020 #1582 Del Skrevet 23. oktober 2020 (endret) 7 minutter siden, wahaj skrev: Men det er jo kun du og forsvarerne som drar inn "familiekonflikt". Det er jo overhodet ikke det det er snakk om. Så det blir veldig tynt grunnlag. Som sagt tidligere, så er det et vesentlig poeng i saken hvorvidt hendelsene blir sett på som et angrep på en privatperson, enten som en hevnaksjon mellom Black Box og Laila B, eller som et forsøk på å få det til å se ut som en hevnaksjon utført av Laila B med hensikt å legge skylden på Black Box gjengen, eller om det kan anses som et angrep på rikets sikkerhet og Wara som justisminister. Eller også eventuelt som en konflikt mellom samboere. Endret 23. oktober 2020 av etnavn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 23. oktober 2020 #1583 Del Skrevet 23. oktober 2020 1 minutt siden, etnavn skrev: Som sagt tidligere, så er det et vesentlig poeng i saken hvorvidt hendelsene blir sett på som et angrep på en privatperson, enten som en hevnaksjon mellom Black Box og Laila B, eller som et forsøk på å få det til å se ut som en hevnaksjon utført av Laila B med hensikt å legge skylden på Black Box gjengen, eller om det kan anses som et angrep på rikets sikkerhet og Wara som justisminister. Det var i alle fall ikke en reell trussel mot Wara hvis hun sto bak (og det er jeg ikke mye i tvil om). På den annen side er det sleipt å prøve å legge skylden på noen andre Jeg synes det er vanskelig å si hva straffen bør være for sånt. Vanlige rasshøl som trakasserer og truer politikere får normalt ikke veldig lang straff. Kanskje et par måneder hvis de holder på lenge. Jeg så en fyr fikk 55 dager. Han hadde truet og trakassert over lang tid. Unntaket er islamisten Mohyeldeen som fikk over to år for å true Abid Raja. Det henger nok sammen med at trusler fra den kanten blir ansett som reelle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kim32 Skrevet 23. oktober 2020 #1584 Del Skrevet 23. oktober 2020 Jeg lurer på om de som mener at denne saken er en familie konflikt eller konflikt mellom to venninner, og ikke hører hjemme i retten også mener at konebankere ikke burde havne i retten? Eller om de mener partner voldtekter tar for mye ressurser i norsk rett? 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 23. oktober 2020 #1585 Del Skrevet 23. oktober 2020 2 timer siden, etnavn skrev: "Hvis." Hvis, hun har faket terror mot justisministeren, som du sier. Det er foreløpig bare antatt om dette kan ses på som et angrep på en offentlig person, eller om det i tilfelle ses på som Wara som privatperson. Og da igjen, "hvis" hun blir dømt, og "hvis" det er Wara som justisminister og ikke privatperson. Dette er foreløpig ikke bestemt. Det er klart man må ha med et «hvis» her. Rettssaken er ikke ferdig, ingen dom foreligger. Men det er ingen tvil om at det er riktig at en slik sak kommer opp for retten. Bevisene har blitt vurdert som sterke nok til det. Om det ender med dom, vil tiden vise. Tipper saken blir anket uansett utfall. Kanskje helt til høyesterett. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miniomelett Skrevet 23. oktober 2020 #1586 Del Skrevet 23. oktober 2020 (endret) Foresten, hadde de to biler på det tidspunktet denne brant? (altså, ville begge bilene stå parkert i portrommet?) Så heldig for Laila at den stod langt unna der hun bor men tett opp til naboen den gangen den brant. Endret 23. oktober 2020 av miniomelett 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 23. oktober 2020 #1587 Del Skrevet 23. oktober 2020 (endret) 5 hours ago, etnavn said: "Hvis." Hvis, hun har faket terror mot justisministeren, som du sier. Det er foreløpig bare antatt om dette kan ses på som et angrep på en offentlig person, eller om det i tilfelle ses på som Wara som privatperson. Og da igjen, "hvis" hun blir dømt, og "hvis" det er Wara som justisminister og ikke privatperson. Dette er foreløpig ikke bestemt. Hun blir dømt, ikke skygge av tvil. Og hun har fått en betydelig Laila-reduksjon når påstand om straff er bare to år. Så jeg synes hun skal være fornøyd om det blir resultatet. Kanskje blir det enda litt mindre. Jeg råder henne til å ikke anke. Edit: Jeg er ikke på noen måte inne i jussverdenen altså. Jeg er ingeniør. Men det er sånn jeg tenker. Hun har fått slakk. Endret 23. oktober 2020 av T-Rex 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 23. oktober 2020 #1588 Del Skrevet 23. oktober 2020 3 timer siden, etnavn skrev: Jeg mener absolutt at hvis dette er en sak mellom privatpersoner, og hvis det blir avgjort at dette ikke er et angrep på rikets sikkerhet, så har ikke denne saken noe i retten å gjøre - og hele rettsvesenet skylder oss vanlige folk en stor unnskyldning for å sløse bort ressurser på denne måten Jeg forstår ikke hvordan du klarer å putte alt som har hendt i kategorier "sak mellom privatpersoner". For å si det helt enkelt, i det statsminister Erna Solberg gikk ut offentlig og uttalte seg om hvordan et teaterstykke kan vanskeliggjøre hverdagen for POLITIKERE, Tor M Wara ga kommentarer i rollen som JUSTISMINISTER, og det ble satt inn sikkerhetstiltak for å verne om et REGJERINGSMEDLEM, så sluttet dette å være en sak mellom privatpersoner/ikke-offentlige personer. Og jeg må jo si, at du har et bemerkelsesverdig stort slingringsmonn på hva som kan defineres som en ikke-straffbar handling i en privat konflikt. Hvis samboeren min, som følge av en uenighet om et teaterstykke, skulle kunne reagere med å tenne på bilen min, og det var helt ok, så ville jeg begynne å lure på om jeg over natten hadde våknet i et annet land enn Norge. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dankert Skrevet 23. oktober 2020 #1589 Del Skrevet 23. oktober 2020 Dagens veskebilde. https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/10/23/195714305/bertheussen-med-rykende-revolver-i-retten 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leselusa Skrevet 23. oktober 2020 #1590 Del Skrevet 23. oktober 2020 3 minutter siden, Dankert skrev: Dagens veskebilde. https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/10/23/195714305/bertheussen-med-rykende-revolver-i-retten Er ikke dette respektløst ovenfor retten? Utrolig sært. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 23. oktober 2020 #1591 Del Skrevet 23. oktober 2020 Haha, det er så vanvittig mange ting som skurrer her, at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Men det jeg lurer mest på akkurat nå, er disse veske-stuntene hennes. Wara er jo en meget oppegående mann. Lurer på hvordan de kommuniserer hjemme disse to. Hva han tenker/sier når hun står der klar for en ny dag i retten, med enda en tøyseveske. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 23. oktober 2020 #1592 Del Skrevet 23. oktober 2020 Stakkars barna til Wara og Bertheussen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miniomelett Skrevet 23. oktober 2020 #1593 Del Skrevet 23. oktober 2020 1 time siden, Hannah80 skrev: Haha, det er så vanvittig mange ting som skurrer her, at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Men det jeg lurer mest på akkurat nå, er disse veske-stuntene hennes. Wara er jo en meget oppegående mann. Lurer på hvordan de kommuniserer hjemme disse to. Hva han tenker/sier når hun står der klar for en ny dag i retten, med enda en tøyseveske. Ja jeg skulle gjerne vært flue på veggen der. En som han skullle jo ikke vært så konfliktsky at han bare ignorerer det? Så enten er han jo i en tapende diskusjon hver dag eller så ignorerer han det for å unngå bråk. Eventuelt så er han like koko og syns det er kjempemorsomt, men har mine tvil. Narssisister og folk med slike trekk liker jo best piskede tøfler som aldri konfronterer de med noe, så godt mulig Wara bare holder blikket i golvet og unngår å konfrontere. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sasse00 Skrevet 23. oktober 2020 #1594 Del Skrevet 23. oktober 2020 Et spm til denne saken i Aftenposten. Jeg var i samme omgangskrets som Wara for en del år siden. Det var en del festing, men jeg trodde egentlig han hadde "vokst" det av seg, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miniomelett Skrevet 23. oktober 2020 #1595 Del Skrevet 23. oktober 2020 1 minutt siden, Sasse00 skrev: Et spm til denne saken i Aftenposten. Jeg var i samme omgangskrets som Wara for en del år siden. Det var en del festing, men jeg trodde egentlig han hadde "vokst" det av seg, eller? Kan du gjengi noen sitater e.l? Bak betalingsmur 😔 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kritt Skrevet 24. oktober 2020 #1596 Del Skrevet 24. oktober 2020 7 timer siden, Sasse00 skrev: Et spm til denne saken i Aftenposten. Jeg var i samme omgangskrets som Wara for en del år siden. Det var en del festing, men jeg trodde egentlig han hadde "vokst" det av seg, eller? I den saken står det at han hadde med flasker i retten siste dagen, antakelig gaver til advokatene. Det har vel lite med festing å gjøre. Ser heller ikke hvilken relevans det har om Wara festet en del en periode tidligere, det kan vel sies om mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 24. oktober 2020 #1597 Del Skrevet 24. oktober 2020 Jeg synes helle ''tisse''-underholdningen var svært morsom å følge med 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sasse00 Skrevet 24. oktober 2020 #1598 Del Skrevet 24. oktober 2020 10 timer siden, Sasse00 skrev: Et spm til denne saken i Aftenposten. Jeg var i samme omgangskrets som Wara for en del år siden. Det var en del festing, men jeg trodde egentlig han hadde "vokst" det av seg, eller? 10 timer siden, miniomelett skrev: Kan du gjengi noen sitater e.l? Bak betalingsmur 😔 Jeg så bare overskiften om flaskene. 2 timer siden, Kritt skrev: I den saken står det at han hadde med flasker i retten siste dagen, antakelig gaver til advokatene. Det har vel lite med festing å gjøre. Ser heller ikke hvilken relevans det har om Wara festet en del en periode tidligere, det kan vel sies om mange. Oi, beklager. Det var ikke meningen. Så som sagt bare ingress og ikke hele saken. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kritt Skrevet 24. oktober 2020 #1599 Del Skrevet 24. oktober 2020 2 timer siden, Sasse00 skrev: Jeg så bare overskiften om flaskene. Oi, beklager. Det var ikke meningen. Så som sagt bare ingress og ikke hele saken. Ikke til å undre seg over at en fjær kan bli til fem høns. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 24. oktober 2020 #1600 Del Skrevet 24. oktober 2020 Står ikke noe mer om flaskene enn at det konstanteres at Wara har flere flasker i gaveposer med seg. Sikkert kommet med i artikkelen pga all snakket fra LAB i retten om drikking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå