Gå til innhold

Justisminister Tor Mikkel Wara utsatt for hatkriminalitet

NordicViking

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om Elden er blitt rusten eller drittlei LB og forsøker å bli droppet av som advokat 🧐 Jeg skjønner ham godt hvis sistnevnte stemmer. «Blink twice Elden», så skal vi redde deg 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nimbus2000
10 minutter siden, Sheila-S skrev:

Jeg lurer på om Elden er blitt rusten eller drittlei LB og forsøker å bli droppet av som advokat 🧐 Jeg skjønner ham godt hvis sistnevnte stemmer. «Blink twice Elden», så skal vi redde deg 

Håper og tror at Elden takler denne saken helt profesjonelt. Synes også det bare er positivt at Elden ikke kan utrette mirakler og få skyldige personer frikjent. 

Det skal ikke være hvilken advokat man bruker som bestemmer om man havner i fengsel. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Sheila-S said:

Hva mener du han burde gjort i stedet, da? Hva kunne en annen advokat fått til? De kan jo ikke trylle. 

Dette er ikke en amerikansk tv-serie, han er en profesjonell aktør og har selvfølgelig ikke noe ønske om å bli "droppet" - eller noen frykt for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Sheila-S skrev:

Hehe, så bra, jeg tenker Elden er en del av Firsthouse pakken. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2020 den 22.54, Gjest Onkel Blå skrev:

Jo, men hvor sannsynlig er det? Laila er fra Lødingen (et lite sted). Der visste «alle» om dette. Minner om at første gang hun ble dømt, så var det i Ofoten forhørsrett. Vanskelig å skjule noe slikt på et så lite sted. 
Wara har vel vært mange ganger i Lødingen samt møtt hennes venner og familie. Da spiller du et høyt spill hvis du ikke forteller om den kriminelle fortiden din til kjæresten som attpåtil er en kjent politiker. Wara var politisk aktiv i 1993 da de møttes. 

Godt poeng, men hvorfor skulle han lyve om det? Slik jeg ser det setter han henne i et ekstremt dårlig lys, og i tillegg så utsetter han seg selv for stor personlig risiko. Hvis denne saken, samt Waras kjennskap til den, var allmennkunnskap i Lødingen så ville det vært ganske lett å finne vitner som kan fastslå at Wara visste. 

Slik jeg ser det er Waras personlighet helt motsatt av Lailas. Han er ikke en risikotaker på dette nivået. Alt han har uttalt om saken før rettssaken har vært stålpolitisk korrekt. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, KaBom skrev:

Godt poeng, men hvorfor skulle han lyve om det? Slik jeg ser det setter han henne i et ekstremt dårlig lys, og i tillegg så utsetter han seg selv for stor personlig risiko. Hvis denne saken, samt Waras kjennskap til den, var allmennkunnskap i Lødingen så ville det vært ganske lett å finne vitner som kan fastslå at Wara visste. 

Slik jeg ser det er Waras personlighet helt motsatt av Lailas. Han er ikke en risikotaker på dette nivået. Alt han har uttalt om saken før rettssaken har vært stålpolitisk korrekt. 

Enig, jeg har ingen tro på at Wara lyver under ed. Det vil være altfor risikabelt for ham. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Mmmwhatever skrev:

Enig, jeg har ingen tro på at Wara lyver under ed. Det vil være altfor risikabelt for ham. 

Men han kunne kanskje vært litt mer nysgjerrig på samboerens fortid den gang han ble foreslått som justisminister og i den forbindelse sikkerhetsklarert av Statsministeren. Hvis Fru TG føler seg dolket i ryggen av LB fordi hun føler seg misbrukt, hva må ikke Wara føle nå som han vet at hans samboer har en fortid som absolutt burde vært kjent for både han og Statsministeren i vurderingen av hans skikkethet som justisminister. LB burde ha opplevd det som en plikt å gi denne informasjonen, ikke noe hun selv kunne ta stilling til og så velge å holde munn om.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Jeg hadde en trillebag jeg støttet meg på. Jeg tok med meg den på bussen til CC Vest, der jeg skulle drikke lunsj med en bekjent. Jeg kløpte en champagne, fra Laila til Laila.» - LB i retten i dag.

Er kanskje vanlig at fine vestkantsfruer nøyer seg med champagne til lunsj? 🤔

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sally-Go-Round skrev:

«Jeg hadde en trillebag jeg støttet meg på. Jeg tok med meg den på bussen til CC Vest, der jeg skulle drikke lunsj med en bekjent. Jeg kløpte en champagne, fra Laila til Laila.» - LB i retten i dag.

Er kanskje vanlig at fine vestkantsfruer nøyer seg med champagne til lunsj? 🤔

Champagnen var ikke til lunsjen, men til senere på ettermiddagen hjemme, må du vite. Til lunsj ble det drukket rikelig med annen vin. Derpå et par glass rødvin ved hjemkomst før altså champagnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå (i hverfall nytt for meg) kom det frem at samme dag som noen forsøkte å antenne bilen med tøyremser eller hyssing og rødsprit, har LB googlet etter fakler. Selvfølgelig har hun en slags forklaring på det.  

Endret av Kritt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Mmmwhatever said:

Enig!! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bilbrannen: Kamera koblet ut, døra åpnet, helseapp viser 655 skritt.

https://www.nrk.no/norge/bilbrannen-hos-bertheussen_-kamera-koblet-ut_-dora-apnet_-helseapp-viser-655-skritt-1.15181430

Laila Bertheussen sier hun hadde drukket mye alkohol og hadde svimet av på sofaen før bilbrannen. – Jeg har slitt med å rekonstruere det som skjedde etter dette, men jeg husker egentlig ikke.

Nå begynner nettet å snøre seg sammen.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
4 minutter siden, Dankert skrev:

Bertheussen brukte kontanter for å kjøpe rødsprit bare timer før brannen

https://www.aftenposten.no/norge/i/Qml154/bertheussen-brukte-kontanter-for-aa-kjoepe-roedsprit-bare-timer-foer-brann

Skulle brukes til å røke reinkjøtt mener Bertheussen.

Kombinert med:

Bertheussen forklarte at hun etter hvert prøvde å skru av noen av kameraene med koblingene, og knyttet dette til at hun skulle bake pretzler.

https://www.nrk.no/norge/bilbrannen-hos-bertheussen_-kamera-koblet-ut_-dora-apnet_-helseapp-viser-655-skritt-1.15181430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Nimbus2000 said:

Kombinert med:

Bertheussen forklarte at hun etter hvert prøvde å skru av noen av kameraene med koblingene, og knyttet dette til at hun skulle bake pretzler.

Og, 

– Jeg kjøpte en champagne, fra Laila til Laila. Så kjøpte jeg rødsprit på Jernia, fordi jeg skulle røyke (mat) den helgen. Jeg hadde glemt at jeg hadde det i kjelleren, sa Bertheussen om denne lørdagen.

Bertheussen sa hun var på Kaktus mat og vinhus med venninnen, og ble sittende der noen timer.

Trodde hun hadde problemer med å sitte. ? 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Nimbus2000
36 minutter siden, Vestlandlove skrev:

Kan ikke se hvordan det er mulig å få henne frikjent ..

Blir Laila frikjent er det ingen som kommer til å klandre PST. Det er dommerne som vil bli klandret da. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dankert said:

Bertheussen sa hun var på Kaktus mat og vinhus med venninnen, og ble sittende der noen timer.

Trodde hun hadde problemer med å sitte. ? 

Haha!!! Spot on! 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Anita Bertheussen utelukker ikke at hun kan ha åpnet utgangsdøra for å slippe ut katten på samme tidspunkt som det brøt ut brann i bilen hennes utenfor.

https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/bertheussen-kan-ha-luftet-katta-da-brannen-startet-1.1781009

Snakk om tilfeldigheter.

Endret av Dankert
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor

Alt er bare tilfeldigheter for henne.  

For et uspiselig bilde hun tegner av seg selv. 

Hun husker ikke, hun vet ikke, ispedd angrep på politiet, PST og aktor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...