SoWhat? Skrevet 29. september 2020 #1321 Del Skrevet 29. september 2020 2 minutter siden, Nimbus2000 skrev: Tipper Laila/Elden vil spille på hvor syk Laila er for å prøve å få gunstigere soning. Hun er for syk til å sitte i rettssalen, men har ingen problemer med å kjøre bil til Strømstad for å handle på polet eller å sitte i fly på turer til USA og Spania. Jeg tror at hun har mye smerter, men hun juger jo så det gjør nesten vondt å lese. Jez Nei, hun kom seg alltid til polet 😄 hver gang virker det som. Men hvorfor handlet hun i Sverige?? Pga karantene? At der var hun ukjent. For de trengte jo ikke å dra dit for billigere drikke akkurat. Mye rart med denne saken. Men uansett så tenker jeg at Forsvaret hadde vært såå mye bedre om hun tilsto. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 29. september 2020 #1322 Del Skrevet 29. september 2020 (endret) 2 timer siden, SoWhat? skrev: Jeg tror at hun har mye smerter, men hun juger jo så det gjør nesten vondt å lese. Jez Nei, hun kom seg alltid til polet 😄 hver gang virker det som. Men hvorfor handlet hun i Sverige?? Pga karantene? At der var hun ukjent. For de trengte jo ikke å dra dit for billigere drikke akkurat. Mye rart med denne saken. Men uansett så tenker jeg at Forsvaret hadde vært såå mye bedre om hun tilsto. Hun har helt sikkert mye smerter, men det er helt klart at hun også er syk når det passer henne. Kan være at turene til Strømstad ikke er for å spare penger, men for å ha noe å gjøre. Ta en biltur til Sverige og spise lunsj på en cafe i stedet for å bare sitte hjemme hele dagen. Hun er jo hjemmeværende med voksne barn og en samboer som jobber mye. Da er det sikkert fint å finne noe å bruke dagene på. Endret 29. september 2020 av Nimbus2000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 29. september 2020 #1323 Del Skrevet 29. september 2020 9 minutter siden, Nimbus2000 skrev: Hun har helt sikkert mye smerter, men det er helt klart at hun også er syk når det passer henne. Kan være at turene til Strømstad ikke er for å spare penger, men for å ha noe å gjøre. Ta en biltur til Sverige og spise lunsj på en cafe i stedet for å bare sitte hjemme hele dagen. Hun er jo hjemmeværende, med voksne barn og en samboer som jobber mye. Da er det sikkert fint å finne noe å bruke dagene på. Ja, det kan det være. Tenkte ikke på det. Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 29. september 2020 #1324 Del Skrevet 29. september 2020 (endret) 24 minutter siden, SoWhat? skrev: Nei, hun kom seg alltid til polet 😄 hver gang virker det som. Laila handlet på det svenske polet dagen etter hun hadde handlet på taxfree fra turen i Spania. Det kan virke som om hun har et svært stort alkoholkonsum. Det støttes også av hvordan hun blir sur på at politiets bombegruppe rykker ut etter at hun har fått hvitt pulver i posten. Politiets utrykning kan jo føre til at hun ikke rekker polet... Endret 29. september 2020 av Nimbus2000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 29. september 2020 #1325 Del Skrevet 29. september 2020 1 minutt siden, Nimbus2000 skrev: Laila handlet på det svenske polet dagen etter hun hadde handlet på taxfreen fra turen i Spania. Det virker vel som om hun har et svært stort alkoholkonsum. Det støttes vel også av hvordan hun blir sur på at politiets bombegruppe rykker ut etter at hun har fått hvitt pulver i posten. Politiets utrykning kan jo føre til at hun ikke rekker polet... Ja. Men det er jo ikke lov med spekulasjoner her. Men nå blir det snakk om dette flere ganger i rettsaken så... Har tenkt tanken før. Og hun hadde Sobril som hun tok da politiet kom. Mye mulig det er litt for mye av litt av hvert i bildet her... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissAlba Skrevet 29. september 2020 #1326 Del Skrevet 29. september 2020 Jeg har også stusset på at det er mye innkjøp av alkohol. At det skulle være sååå viktig å rekke polet.. Men for all del, det er jo et innslag av humor i «hvis jeg ikke rekker polet er det noen som ligger tynt an», det er jo noe man sier til venner på tøys liksom. Tenker også på hvordan hun har tilgang på Nozinan, det er ikke noe som blir kastet etter deg akkurat, de prøver mye annet først. Ligger det egentlig noe klipp av L.B. på nett? Har bare sett ett bilde av dama, vanskelig å danne seg et inntrykk. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheila-S Skrevet 29. september 2020 #1327 Del Skrevet 29. september 2020 Nei, hva er taktikken til forsvarerne? Jeg får det ikke til å gi mening at de fører skrifteksperten sin, de kunne ha gjemt hennes konklusjon bort. Latt være å føre henne som vitne. Hvis jeg hadde en anelse av tvil, så ble den helt borte nå. Det er LB som står bak alt sammen. Tenk forbrytere som vil gjøre så mye faensksp, før de plutselig synes synd på LB idet hun blir tatt. Jeg synes at LB har skapt mer problemer for seg selv med de gjentatte brevene, hun har gitt aktoratet flere bevis mot seg. Hun er ikke til å bli klok på. Kan hende hun har bedt Elden føre skrifteksperten, men samtidig er det jo adv oppgave å styre klienten rett vei. En erfaren adv som Elden burde jo ikke la seg styre av klienten sin- ihvertfall ikke når hun helt åpenbart skaper mer problemer for seg selv og sin sak. Jeg skjønner ingenting... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kritt Skrevet 29. september 2020 #1328 Del Skrevet 29. september 2020 49 minutter siden, Sheila-S skrev: Nei, hva er taktikken til forsvarerne? Jeg får det ikke til å gi mening at de fører skrifteksperten sin, de kunne ha gjemt hennes konklusjon bort. Latt være å føre henne som vitne. Hvis jeg hadde en anelse av tvil, så ble den helt borte nå. Det er LB som står bak alt sammen. Tenk forbrytere som vil gjøre så mye faensksp, før de plutselig synes synd på LB idet hun blir tatt. Jeg synes at LB har skapt mer problemer for seg selv med de gjentatte brevene, hun har gitt aktoratet flere bevis mot seg. Hun er ikke til å bli klok på. Kan hende hun har bedt Elden føre skrifteksperten, men samtidig er det jo adv oppgave å styre klienten rett vei. En erfaren adv som Elden burde jo ikke la seg styre av klienten sin- ihvertfall ikke når hun helt åpenbart skaper mer problemer for seg selv og sin sak. Jeg skjønner ingenting... Saken er at skriftekspertene ikke var helt enige, og der har du forsvarets poeng. Det skal ikke være rom for tvil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vestlandlove Skrevet 29. september 2020 #1329 Del Skrevet 29. september 2020 Kan noen gi en kort oppsummering for dagens runde i rettssalen ? Hva skjer ? Ser det bedre eller verre ut for LB ? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheila-S Skrevet 29. september 2020 #1330 Del Skrevet 29. september 2020 57 minutter siden, Kritt skrev: Saken er at skriftekspertene ikke var helt enige, og der har du forsvarets poeng. Det skal ikke være rom for tvil. Er uenig i det du skriver. Begge vitnene sier at det er LB som står bak brevene. Forsvarets ekspert sier at hun også har gitt en positiv konklusjon, men ikke like sterk. Videre presterer hun å si at S- i brevene er sterkeste «beviset»- hun bruker ordet «trekket», og sier det er likhet hva gjelder bokstav og mønster. – Det er veldig god overensstemmelse mellom de avgitte prøvene og de prøvene man har i beslaget, der er jeg helt på linje med Kripos’ konklusjon. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 30. september 2020 #1331 Del Skrevet 30. september 2020 10 timer siden, Sheila-S skrev: Stusser selv over hvorfor forsvarerne velger å føre skrifteksperten sin som vitne, når hun støtter politiet sin vitne. Dette blir bare mer og mer merkelig. Forsvarets ekspert var vel bare ca 50% sikker eller litt mer? Sannsynlighetsovervekt? Det holder ikke i en straffesak. Forsvaret har ikke noe annet enn utover enhver rimelig tvil å kjøre på her, og det er det de prøver å få til med dette vitnet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 30. september 2020 #1332 Del Skrevet 30. september 2020 Det virker som taktikken til forsvaret er å gjøre forbrytelsen bagatellmessig i forhold til tiltalen, et angrep på demokratiet, det bildet som danner seg nå er ei halvsprø dame på antidepressiva med alt for stort alkoholforbruk som kjeder seg. Tror neppe det samme hadde skjedd vis det var en halvsprø skjeggete mulla som var tiltalt. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kritt Skrevet 30. september 2020 #1333 Del Skrevet 30. september 2020 9 timer siden, Sheila-S skrev: Er uenig i det du skriver. Begge vitnene sier at det er LB som står bak brevene. Forsvarets ekspert sier at hun også har gitt en positiv konklusjon, men ikke like sterk. Videre presterer hun å si at S- i brevene er sterkeste «beviset»- hun bruker ordet «trekket», og sier det er likhet hva gjelder bokstav og mønster. – Det er veldig god overensstemmelse mellom de avgitte prøvene og de prøvene man har i beslaget, der er jeg helt på linje med Kripos’ konklusjon. Jeg gjentar det jeg sa, skriftekspertene var ikke helt enige, dermed får Elden påvist at dette ikke er noen eksakt vitenskap. Det skal ikke være rom for tvil. Dette er ikke noe man kan være "uenig" i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sally-Go-Round Skrevet 30. september 2020 #1334 Del Skrevet 30. september 2020 «Som dere vet nå, har jeg antistoffer for Covid-19.» - Berteussen i dag. Hæ? Går det an? Det har jeg ikke fått med meg at går an... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kritt Skrevet 30. september 2020 #1335 Del Skrevet 30. september 2020 8 minutter siden, Sally-Go-Round skrev: «Som dere vet nå, har jeg antistoffer for Covid-19.» - Berteussen i dag. Hæ? Går det an? Det har jeg ikke fått med meg at går an... Sjekk f.eks. https://www.volvat.no/tjenester/corona-test-sjekk-om-du-har-vart-smittet/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheila-S Skrevet 30. september 2020 #1336 Del Skrevet 30. september 2020 (endret) Litt uklart om hun har tatt antistofftest eller om hun testet positivt på neseprøve. Har hun testet positivt på neseprøve er det riktig at hun kan reise 6 mnd fritt. Er det positiv på blodprøve bare så bryter hun karanteneregler. som jeg har sagt tidligere, den stakkars fastlegen hennes får kjørt seg og kommer sikkert til å bli brukt til å skrive en erklæring på at hun er for syk til å klare å sone i fengsel, og tror det er taktikken til forsvaret. Hun fremstiller seg så stakkarslig og syk. Klarer ikke å gjøre noe, ike skrive osv. Men klarer tydeligvis å handle tunge poser med mat og alkohol fra sverige. Endret 30. september 2020 av Sheila-S 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sally-Go-Round Skrevet 30. september 2020 #1337 Del Skrevet 30. september 2020 Akkurat nå, Sheila-S skrev: Litt uklart om hun har tatt antistofftest eller om hun testet positivt på neseprøve. Har hun testet positivt på neseprøve er det riktig at hun kan reise 6 mnd fritt. Er det positiv på blodprøve bare så bryter hun karanteneregler. som jeg har sagt tidligere, den stakkars fastlegen hennes får kjørt seg og kommer sikkert til å bli brukt til å skrive en erklæring på at hun er for syk til å klare å sone i fengsel Hun er vel en så stor «belastning» for fastlegen at fastlegen bare jatter med, gidder ikke stille spm ved det hele. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheila-S Skrevet 30. september 2020 #1338 Del Skrevet 30. september 2020 (endret) Ja, fastlegen jatter med, slik Wara gjør, slik Elden gjør. Hun klarer å manipulere de fleste rundt seg. Bortsett fra pst, og bra er det Legger til: Jeg tror f... meg hun har lurt fastlegen til å skrive attest på feil grunnlag. Det står referert i vg at hun sier at hun og fastlegen har kommet frem til at hun har gjennomgått viruset i februar/mars. Det betyr at hun ikke har tatt neseprøve, men kun har tatt en blodprøve. Ergo er ikke det godt nok for å slippe karantekrav. Kun positiv neseprøve gir fritak fra karanteneregler, og da 6 mnd fra testen ble tatt. Det er ikke noe «jeg og min fastlege kommer frem til når jeg ble syk». Endret 30. september 2020 av Sheila-S 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dankert Skrevet 30. september 2020 #1339 Del Skrevet 30. september 2020 Hvis hun har problemer med å sitte, hvordan klarte hun å kjøre til Sverige? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheila-S Skrevet 30. september 2020 #1340 Del Skrevet 30. september 2020 (endret) Fra fhi: Serologisk diagnostikk gir per i dag ikke grunnlag for fritak fra gjeldende karantenebestemmelser. Dette skyldes i hovedsak: Hvis aktoratet blir tipset og/eller gidder å gå nærmere inn på dette, så tror jeg de vil klare å vise at hun lyver, og at fastlegen er blitt lurt til å skrive attest på feil grunnlag. Edit: Jeg håper noen i media går nærmere inn på attesten. Alt hun sier bekrefter at hun ikke har testet positivt på neseprøve, men kun i en blodprøve. Det står i FHI at en positiv blodprøve gir ingen fritak fra karantene. Det er så mange usikkerheter med blodprøven. Hvis hun så åpenbart lurer leger og advokater, hvor mye annet har hun kommet unna med?? Endret 30. september 2020 av Sheila-S 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå