Gå til innhold

Erfaringer med Ladycomp?

Gjest Arran

Anbefalte innlegg

Gjest Dalwhinnie

Jeg er på jakt etter ny form for prevensjon, og vil helst ha noe som ikke inneholder hormoner, men som samtidig ikke krever fikling der og da når vi skal ha sex (kondom, pessar etc). Har vurdert spiral, men er av forskjellige grunner litt skeptisk til den.

Har noen erfaringer med bruk av Ladycomp, evt tilsvarende produkter? Altså en elektronisk sak som du bruker til å måle temperaturen så og så ofte, og så gir den deg rødt eller grønt lys for de neste 24 timene. Hvordan er sikkerheten på disse? Er de grønne dagene virkelig sikre eller er dette en form for prvensjon som egner seg best om det egentlig ikke er så farlig om en blir gravis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dalwhinnie
men sædceller kan leve inni deg lengre enn 24t. og da blir et slikt middel ikke sikkert.

Ut fra det jeg har lest, så er disse marginene lagt inn i programmet som beregner hva som er røde og grønne dager. Usikre dager markeres jo som gule.

Stemer ikke dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ut fra det jeg har lest, så er disse marginene lagt inn i programmet som beregner hva som er røde og grønne dager. Usikre dager markeres jo som gule.

Stemer ikke dette?

Stemmer, men du må regne både røde og gule som usikre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Stemmer, men du må regne både røde og gule som usikre.

Vet du sånn cirka hvor mange dager som er grønne og hvor mange som er røde/gule i løpet av en vanlig syklus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulipan (ikke innlogget)

Jeg har vurdert en Pearly. Nesten den samm som LC, men mindre, ikkelike mange funksjoner og kan ikke oppgraderes til Babycomp når den tid kommer.

Produsenten sier den er 99,?% sikker.

Hvor mange røde og grønne dager du har i løpet av en syklus kommer helt ann på hvor mange dager syklusen din er på. Dette er ikke enkelt Det skal ikke enkelt å være oss :hoho:

Jeg har akkurat sluttet med P-pillene. Etter mye overtalig i forhold til samboer.

Så her blir det nok kondom i tiden fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dalwhinnie
Hvor mange røde og grønne dager du har i løpet av en syklus kommer helt ann på hvor mange dager syklusen din er på.

Jeg tenkte mest på forholdstallet her. Er det f.eks. slik at det kun er noen få grønne dager i løpet av en syklus? Hvis det er slik at det kun er noen dager som er fritt fram, mens en må beskytte seg på annet vis mesteparten av tida, så faller mye av vitsen bort for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønne dager er sikre dager. Det er selvsagt tatt hensyn til at de små svømmerne kan overleve noen dager. Jeg er fornøyd med ladycomp. Godt å slippe disse hormonene. I begynnelsen var det veldig mange gule dager (usikre dager, da ladycompen lærer kroppen å kjenne). Men etterhvert ble det flere og flere grønne dager hver måned. Men man må bruke noe annet de røde dagene da, eller finne på noe annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tenkte mest på forholdstallet her. Er det f.eks. slik at det kun er noen få grønne dager i løpet av en syklus? Hvis det er slik at det kun er noen dager som er fritt fram, mens en må beskytte seg på annet vis mesteparten av tida, så faller mye av vitsen bort for min del.

Omtrent 1/3 røde og gule, 2/3 grønne, forutsatt at du har en nogenlunde normal syklus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Takk skal dere ha! :-)

Dere som har prøvd, synes dere det er mye styr med dette eller blir det en grei rutine? Og hva skjer om en blir syk og får feber, blir det da gule/røde dager resten av persioden, eller klarer programmet å skjelne slik temperatursvingninger fra de som er normal i syklusen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Takk skal dere ha! :-)  

Dere som har prøvd, synes dere det er mye styr med dette eller blir det en grei rutine? Og hva skjer om en blir syk og får feber, blir det da gule/røde dager resten av persioden, eller klarer programmet å skjelne slik temperatursvingninger fra de som er normal i syklusen?

Det er like mye styr som å ta pillen hver dag. Hvis man får feber blir ikke målingen lagret, så det bør ikke påvirke "trafikklysene" alt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde akkurat feber, og lyset var like grønt og fint både den dagen og de neste. Den registrerte klart at det var feber (det lyste til og med en stor F :tunge1: ). Nå var dette midt inne i en åpenlys periode med grønne dager da, vel og merke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...