Gå til innhold

Samarbeid med PPT

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvorfor ber dere meg bare om å flytte? Mener dere da at fagfolk andre steder kan ha en annen oppfatning? Mener dere da at om jeg har det bra så vil de også være mer vennlig innstillt mot meg? Jeg vil vel neppe forandre meg så mye som omsorgsperson om jeg flytter mener jeg. Trodde også at fagfolk hadde samme grunnlag for å vurdere saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Litt mer syting:

Jeg trodde faktisk andre ville oppleve det som positivt at jeg valgte å sette ungen framfor meg selv; at jeg valgte å bo på min eks sin hjemplass, ofre mine muligheter til nytt familieliv, klare et helt profesjonsstudium alene, ikke ha noe nettverk rundt meg. Men det eneste jeg blir møtt med er kritikk :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mzluze, ikke logget inn

Og om de mener jeg er en dårlig omsorgsperson så må de for all del bare ta ungen!!

Når du mener dette kunne du vel si ifra deg din del av omsorgen og bare flytte...?

...må de for all del bare ta ungen....er en ting jeg aldri ville finne på å tenke engang om mitt eget barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Når du mener dette kunne du vel si ifra deg din del av omsorgen og bare flytte...?

...må de for all del bare ta ungen....er en ting jeg aldri ville finne på å tenke engang om mitt eget barn...

De må jo kunne dokumentere at jeg er en dårlig omsorgsperson da; jeg mente ikke deres personlige meninger om meg. Om de da mener jeg er en dårlig omsorgsperson, og ungen vil få det bedre hos andre så skal ikke jeg sette meg imot det. Jeg vil faktisk ungen min bare det beste. Hva skal jeg ellers tenke da?? Skal jeg tviholde på ungen om det blir skadelidende av å være hos meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

De må jo kunne dokumentere at jeg er en dårlig omsorgsperson da; jeg mente ikke deres personlige meninger om meg. Om de da mener jeg er en dårlig omsorgsperson, og ungen vil få det bedre hos andre så skal ikke jeg sette meg imot det. Jeg vil faktisk ungen min bare det beste. Hva skal jeg ellers tenke da?? Skal jeg tviholde på ungen om det blir skadelidende av å være hos meg?

Selvsagt gjør det kjempevondt...jeg er da ikke helt følesesløs om det er det du tror..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Men du vet vel om det er noe i det de sier, eller om du lett kan motbevise saken deres?

Det kommer bl.a an på hvilke spørsmål som blir stilt, og hvordan man tolker svarene. Og her er det også folk som lyver en rett opp i trynet. Jeg tar ingenting for gitt; alt jeg har opplevd her trodde jeg ikke var mulig - så ingenting overrasker meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror, som jeg har sagt før, at jeg ville kontaktet en advokat i ditt tilfelle. Lagt frem saken og funnet ut hvor my de har å fare med kontra hva du har å fare med.

Ha med en ekstern person på disse møtene slik at det blir ryddighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, jeg har jo også en viss juridisk kompetanse da, og de har ikke tatt det pent at jeg har stilt de spørsmål! Og advokat har jeg allerede brukt.....det tok de heller ikke pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har jo nesten inntrykk av at jeg har like god, om ikke bedre, kunnskap om barnevernsloven enn de selv her har! (Så jeg korrigerer de...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå over til skriftlig kommunikasjon. Da vet du hva de mener er problemstillingen og kan gjøre noe med det.

Det synes som om de møtene dere har hatt renner ut i ingenting og da er det et minimum at dere får til en skriftlig kommunikasjon.

Alternativet er et skriftlig møtereferat hvor alle parter er enig om løsningene og fremdrift for å bedre situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky
Er du her og klager igjen? Hvorfor gjør du ikke noe med livet ditt? Ta tak i det å få deg selv på beina igjen! Ingen kommer til å gjøre det for deg!!

Bra sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Gå over til skriftlig kommunikasjon. Da vet du hva de mener er problemstillingen og kan gjøre noe med det.

Det synes som om de møtene dere har hatt renner ut i ingenting og da er det et minimum at dere  får til en skriftlig kommunikasjon.  

Alternativet er et skriftlig møtereferat hvor alle parter er enig om løsningene og fremdrift for å bedre situasjonen.

Dette var noe av grunnen til at jeg ble meldt til bv, fordi jeg ba om skriftlig dok. Da viste jeg dårlig evne til omsorg, og hindret mitt barns utvikling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette var noe av grunnen til at jeg ble meldt til bv, fordi jeg ba om skriftlig dok. Da viste jeg dårlig evne til omsorg, og hindret mitt barns utvikling!

Forøvrig er vi jo faktisk også enig om både løsninger og fremdrift, og saken er jo i gang! Likevel så oppfører de seg altså slik.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å be om skriftlig dokumentasjon er ingen grunn til å bli meldt til barnevernet. PPT må ha en grunn til å ringe barnevernet, og i de aller fleste tilfeller får den det gjelder beskjed fra barnevernet om hva som er problemet/bekymringen. Du nevner noe om mangel på samarbeid. Den beste måten å motbevise det på er å samarbeide.

De må også grunnlegge problemet for deg, ellers er det umulig for deg å gjøre noe med det. På hvilken måte mener de at du er lite samarbeidsvillig.

Som noen har nevnt tidligere, bør du be om å få alt skriftlig. Møtereferat o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har jo også en viss juridisk kompetanse da, og de har ikke tatt det pent at jeg har stilt de spørsmål! Og advokat har jeg allerede brukt.....det tok de heller ikke pent.

Men ikke bruk deg selv og din juridske kompetanse. Bruk en ekstern advokat. Og om de ikke tar det pent, som du sier, at du bruker det, så er jo ikke det noe de har noe med, egentlig. Du beskytter jo bare saken din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du svarte, du er jo et bevis på hvordan de er, du jobber jo i barnehage, ikke sant?

Og ikke dra alle i en yrkesgruppe over en kam. Det finnes like mange dårlige førskolelærere som det finnes dårlige snekkere, elektrikere, advokater, leger osv. osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Godt at du svarte, du er jo et bevis på hvordan de er, du jobber jo i barnehage, ikke sant?

:o

Ikke rart du har problemer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...