Gå til innhold

Samarbeid med PPT

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det vanlig praksis at man blir meldt til barnevernet OM man samarbeider med de, men ikke når man etter deres initiativ velger å avslutte en sak? Eller er det slik at PPT sier de vil avslutte saken, for å "lure" en, og så deretter melde en??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PPT er jo der for å veilede deg, ikke anklage deg så nei de anmelder ingenting så sant de ikke frykter missbruk og værre ting.

PPT er en tjeneste som kun skal bidra til hjelp, råd og forslag - ikke kritisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vel, jeg ble faktisk anmeldt selv om jeg samarbeidet med de. (men jeg smilte kanskje ikke så mye på møter)Og selv om de selv har sagt vi bare kunne avslutte hele opplegget om jeg ville det. Jeg er SÅ skuffet over de at jeg har ikke ord...får jo ikke lov til å stille spørsmål, ingen tester tar de før jeg ber om det, det blir løyet og..

Og om de mener jeg er en dårlig omsorgsperson så må de for all del bare ta ungen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da dette var jo IKKE bra.

Nå vet jo ikke jeg saken din og grunnen til at de anmeldte deg, men som sagt så skal det ikke være utgangspunktet i deres tjeneste.

Du må ikke gi opp hvis du mener du har gjort en bra jobb, har du ikke de rette forutsetningen til stede for å ta deg av barnet så be om hjelp til dette og si da at hvis du hadde fått støtte i det området du kanskje sliter med, så trenger de hverken å anmelde deg eller ta barnet ditt.

Stå på for deg selv, for det er tross alt bare du som kan det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver ikke på forumet for å anklage noen jeg :-)

Synes det er fint å kunne bidra til hjelp av egne erfaringer, samt at jeg elsker jo å diskutere.

Og ønsker deg og din familie alt godt :-)

Det meste lar seg alltid ordne over tid uansett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Ja, jeg vil hermed advare alle mot å praktisere delt omsorg for enhver pris!! Eller å la seg bli manipulert og utnyttet av sin eks. Husk at omgivelsene kun tolker det de ser, og også lett lar seg lure..Da må en i alle tilfelle være en slik type som kan underkaste seg andre, som alltid ser blid og fornøyd ut, som f.eks synes det er helt ok å ikke få info fra barnehagen, som aldri stiller spørsmål, som alltid er enig med bygdefolket. De tror vel at en er barnemishandler om en ikke smiler til de. Jeg fatter ikke at det går an å ha så dårlig mennskekunnskap.

Jeg vil derfor anmode alle foreldre om å være egoistiske i barnefordelingsspørsmål; og kun tenke på sin egen lykke!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil derfor anmode alle foreldre om å være egoistiske i barnefordelingsspørsmål; og kun tenke på sin egen lykke!!!!

Det er helt feil, gjest. Det er fakstisk barnet som her er viktigst!

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
Ja, jeg vil hermed advare alle mot å praktisere delt omsorg for enhver pris!! Eller å la seg bli manipulert og utnyttet av sin eks. Husk at omgivelsene kun tolker det de ser, og også lett lar seg lure..Da må en i alle tilfelle være en slik type som kan underkaste seg andre, som alltid ser blid og fornøyd ut, som f.eks synes det er helt ok å ikke få info fra barnehagen, som aldri stiller spørsmål, som alltid er enig med bygdefolket. De tror vel at en er barnemishandler om en ikke smiler til de. Jeg fatter ikke at det går an å ha så dårlig mennskekunnskap.

Eh, hva med barnets lykke? Er foreldrenes lykke viktigere enn barnets? Ja, da er det ikke rart ppt reagerer. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er helt feil, gjest. Det er fakstisk barnet som her er viktigst!

Hilsen Trille

Ja, nettopp. Da burde du vel også tenke at om ikke foreldrene har det bra så kan dette gå ut over ungen, og ikke minst bli tolket fryktelig galt av omgivelsene

Det ser ut som man er nødt til å ha et positivt forhold til sine omgivelser, ihvertfall på bygda. Det er den som tvinger en til å bli boende som blir vinneren og som alle får et slikt positivt inntrykk av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Eh, hva med barnets lykke? Er foreldrenes lykke viktigere enn barnets? Ja, da er det ikke rart ppt reagerer. :roll:

Slik jeg tolker PPT og barnehage personell så ser de kun på ytre faktorer hos den voksne(som at man smiler), ikke hos barnet, og de spør aldri om årsaken til noe. Da bør man ha et liv som utstråler lykke, for da er man en god forelder!

(Barnet er underordnet PPT og barnehagens tolkning her altså, det kan jo ha det så bra og være så fornøyd som bare det!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Beklager, men ejg går ikke inn på en diskusjon med deg igjen, for det har jeg gjort flere ganger før.

FLYTT FRA BYGDA :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gnager du på det beinet ennå?

Hvorfor gjør du aldri noe med livet ditt og din situasjon?

Nå har du gnålt og gnålt i snart 1 år?

På tide å gå inn i deg selv og finne ut hva du vil og gjøre noe med det. Det er ingen som kan ta valg for deg, kun du. Stikk fingeren i jorda og bli voksen og ansvarsfull. Det vil du og barnet ha godt av!

Det er ingen løsning å skrive innlegg her hver mnd. og ikke gjøre noe aktivt for å bedre din livskvalitet.

Livet er kort, slutt å irriter deg, bli voksen og gjør noe NÅ!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv opplevd bygda på godt og vondt i en skilsmissesituasjon. Det lønner seg å ha en positiv innstilling til folk omkring seg.

Barnet må først og fremmst få det bra og så kan du jobbe med deg selv etterpå. Alle omkring deg vet at barnets ve og vel kommer først.

Jeg tror (har lest dine tråder før) at du må ta noen runder med deg selv og så heve deg over det negative nivå, du syns dine sambygdinger er på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er du her og klager igjen? Hvorfor gjør du ikke noe med livet ditt? Ta tak i det å få deg selv på beina igjen! Ingen kommer til å gjøre det for deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Klager igjen? :o

Jeg synes faktisk folk bør vite hva en kan risikere ved å praktisere delt omsorg mot sin vilje. Istedenfor å alltid ta meg burde dere heller se på det systemet. Det er selvsagt helt greit for meg om de mener jeg er en så dårlig omsorgsperson at jeg ikke bør ha ansvar for mitt barn, for jeg vil da selvsagt bare det beste for mitt barn, men det er noe med måten de gjør ting på og da. De viser jo overhodet ingen empati eller sympati, det virker som det kun er for å "ta" meg, eller skremme meg, eller som "hevn". Og jeg synes det er fryktelig vondt og skremmende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Ja men hvorfor gjør du ikke noe med det da kjære deg? Du klager og syter, og har det tydeligvis ikke noe godt. Så pakk sekken og flytt. Ting er ofte ikke værre en man gjør dem til selv!

I stedet for å synes synd på deg selv gjør noe med livet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Ja men hvorfor gjør du ikke noe med det da kjære deg? Du klager og syter, og har det tydeligvis ikke noe godt. Så pakk sekken og flytt. Ting er ofte ikke værre en man gjør dem til selv!

I stedet for å synes synd på deg selv gjør noe med livet ditt!

Jeg trenger vel ikke å fortelle dere detaljer om mitt liv.

Hva har egentlig det med saken om jeg flytter? Poenget mitt er jo hvordan jeg blir behandlet når jeg bor her. Man bør jo også skjønne at jeg ikke blir værende lenge på dette stedet når jeg opplever slikt...men det er kanskje planen? Men jeg er redd de nå vil tvinge ungen til å bli værende her da, selv om de har sagt det er greit at jeg flytter. Jeg skjønner ikke hvorfor de må behandle meg på denne måten.... :roll::cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dette forumet vil du finne både de som er enig og de som ikke er enig. Men sistuasjonen din (og evt barnsts situasjon) blir ikke bedre av den grunn.

Jeg har forståelse for at du må få ut litt frustrasjon. Det er sikkert mange som har samme oppfatning av mine meninger som dine meninger. Men den problemstillingen dere lever under blir ikke bedre ved å klage her inne. For å bedre situasjonen må du gjøre noe helt annet.

Hva om du satt deg inn i detaljer rund arbeidsmetoder som brukes av PPT og andre involverte. Bruk deres egne metoder i å overbevis dem om at de tar feil.

Be om skriftlige rapporter og tilbakevis det som står der punkt for punkt om du mener de har resonert feil.

Benytt deg av andre med samme (eller bedre) kompetanse som PPT for å tilbakevise deres påstander.

Men å fortsette krigen mot PPT uten å kunne vise til konkrete feil vil i dette forumet bare gi deg og saken mindre positive refleksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har da kommet de fleste opplysninger som finnes, det er ikke så voldsomt mye mer..Som sagt blir ejg også nektet å stille spørsmål, og leder for PPT legger bare på røret når jeg ringer. Jeg orker ikke å føre noen "krig" mot de. Jeg hadde ventet en langt høyere kompetanse hos disse fagfolkene. Man kontakter vel heller ikke bv bare for "moro skyld"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...